/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Regnvejr
Fra : Nordsted1
Vist : 757 gange
50 point
Dato : 12-06-09 17:13

Halløjsa.... har i fået regnvejr??

Vi har længe manglet regn, men behøver det hele komme på én gang.... fra i går middag og til nu
har vi fået ca 140mm

Nedgang til vores tunnel

http://peecee.dk/upload/view/175343

og lige et billede af tunnelen

http://peecee.dk/upload/view/175344

og lidt af haven ved siden af tunnelen

http://peecee.dk/upload/view/175345

Har landmændene mon fået regn nok nu??

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 12-06-09 17:17

Hejsa Nordsted1, Du trænger vist til briller . . . der er ingen tunnel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-09 17:22

olarsen, nej den er druknet, men hvis du kikker godt efter, kan du lige se "loftet" af tunnellen

Accepteret svar
Fra : olarsen

Modtaget 60 point
Dato : 12-06-09 17:25

Ja jeg tog lige brillerne på, det ser ikke rart ud. hvor går den tunnel hen. Vi bor heldigvis i kote 23 (cirka) og har ingen kloak i kælderen, så vores oversvømmelser kommer kun indefra.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-06-09 17:27

Citat
olarsen, nej den er druknet,

Jaaa vi har fået så hatten passer
Og i var altså liiiige ved at miste lille mig i går
Vi kørte over storebæltsbroen da det var værst og jeg / vi var da ved at blæse af broen
Jeg gør det ALDRIG mere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-09 17:29

Tunnelen går under en omfartsvej omkring bymidten

Jeg er lykkelig for vi ikke har kælder, jeg kan hører pumperne kører hos naboerne, som alle fik vandskader for to år siden

Den ene kælder er først ved at være bebolig nu - det trak meget ud med forsikringen - håber da ikke de skal starte forfra igen.

Den have der er afbilledet, blev også hårdt ramt sidst, de fik vand helt op i stuen - og de har kælder -

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-09 17:34

Sådan en tur over broen har jeg også prøvet - med campingvogn efter - vi var meget i tvivl, men vidste fra tidligere, at der ville være skilte hvis vi ikke måtte tage over med høje lette køretøjer

Pu ha for en oplevelse... det gør jeg heller ikke igen, lige meget om der er skilte eller ej, så hellere køre hele vejen til Århus og snuppe færgen - den tur har vi også været på engang broen blev lukket - vi blev hele 5 timer forsinket, men vi kom da hjem uden nerverne sad udenpå tøjet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-09 17:38

Jeg har åkander i haven

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-06-09 17:40

Citat
Jeg har åkander i haven

Som du dog kan sige det Teil

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-09 17:43

Måske jeg skulle dyrke ris

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-09 18:13

Godt der ikke skete dig noget Piaskov

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-06-09 18:14

Bor på en bakketop.Så de problemer kender jeg ikke.Vi har fået stille og rolig regn,som jorden optar,lisså hurtig som det kommer.Jeg må stadigvæk,bære vand ud til solsortene.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-09 18:33

Nordsted1 - det bør ikke være noget problem.................en ræv har som regel flere udgange.
Her i Smørum har jeg lige startet vandviften til græsplænen. Det er ikke så godt at vande om dagen, ellers fordamper det bare for hurtigt i solen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-09 18:56

Jeg tror nu heller ikke rævene har det for let, jeg har da set en drøne afsted her i eftermiddags, mon ikke den også har fået swimminpool??

Med de vandpriser, kan jeg godt spæde til

(du vil da ikke for alvor bilde mig ind at solen skinner i Smørum??)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-09 19:02

Jo det vil jeg faktisk...............

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-09 19:13

Citat
(du vil da ikke for alvor bilde mig ind at solen skinner i Smørum??)

for alvor bilde mig ind >>>>>>>>>>>> jow det er det jeg vil.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 12-06-09 19:46

Man skulle tro Roskilde festivalen var startet..........

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 12-06-09 20:04

Hvis solen skinner i Smørum i Egedal kommune, så er det solarium. Den skinner i hvert fald ikke i Ballerup.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-09 20:09

Solarium - næe tak, ikke til mig. det ødelægger mit blejfede look.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-09 21:50

Eyvind, der var det lige før jeg troede på dig, godt du lige fik fremhævet teksten

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-09 22:43

Regn hvad er det ? Herovre vestpå har der været tørvejr de sidste par dage, onsdag aften kom der lidt dryp, men ellers og vind (og koldt)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-06-09 23:38

I Albertslund har det regnet og regnet og regnet og regnet. Jeg har fået en sø i haven, den var der ikke i forgårs. Og lur mig om det ikke var en and der kom til søen i dag.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-06-09 23:59

Var Storebæltsbroen ikke også oversvømmet ?

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 13-06-09 08:14

Det er godt nok meget vand Nordsted, er du sikker på at det ikke er Gudenåen ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-06-09 10:11

- men nu skinner solen næsten.

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-09 10:50

Tak for svaret olarsen.

Det ser væsentlig bedre ud idag, men det tager vist et par dage inden alt vandet er pumpet væk

Yes nu skinner solen også her - og blæser -

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-06-09 10:50

Ikke kun næsten Eyvind her er der høj og det har der været hele dagen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-06-09 16:56

Nu skinner solen igen..............................................så skal der vandes have.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 13-06-09 21:03

Tak for det Nordsted1, det glæder mig at få poang, jeg får næsten aldrig någet