/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Start aktivering nu
Fra : amandaKanDu
Vist : 655 gange
300 point
Dato : 11-06-09 10:29

et skilt med ovenstående tekst har hele dagen poppet op på min pc - hvorfor det??
Computeren er købt med Vista HP præinstalleret i april 2008, hvorfor skulle jeg pludselig aktivere den?
Til oplysning har jeg ikke for nylig installeret nogen programmer.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-06-09 10:30

- har du kørt Windows Update for nylig?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-09 10:58

Er det Vista der vil aktiveres eller måske et andet program som er ved at løbe ud, hvis det ikke aktiveres.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 11-06-09 10:58

nej - den bruger jeg ikke på denne pc

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-06-09 10:58

Måske din Vista kun er med i godt et år, og det så er meningen, at du skal betale M$, for at få lov til at fortsætte .

Men prøv at gå i Kør og skriv msconfig og tryk Enter, klik på fanen Start og se om du kan deaktivere den pop-up der .

Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-09 11:04

Start da aktiveringen som den siger Så vil det jo vise sig HVAD det er der vil aktiveres....

Et eller andet er der jo, ellers kom den ikke....

Og er du ellers ordentlig beskyttet sker der såmænd ikke noget ved at se HVAD det er....

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 11-06-09 11:13

Der ligger ikke noget under start
Jeg kunne godt trykke på den for at se hvad der sker, men den vises kun i ca. 5 sekunder nederst til højre, så forsvinder den igen. Jeg har altså ikke nået det, og jeg kunne da også godt lide at vide hvad det drejer sig om inden jeg gør det.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-06-09 11:18

Altså - glem lige det jeg har skrevet . Og følg Refis råd . Hjælper det ikke, så har Refi sikkert mere "på lager"

Mvh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-09 11:20

Næste gang den viser sig, kan du så ikke lige lave et print screen og lægge det op på www.peecee.dk

Husk - ingen personlige oplysninger.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 11-06-09 11:28
Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 11-06-09 11:30

Jeg nåede kun at tage et billede, ikke at trykke på den. Det er ca. 3. gang i dag den gør det, siden kl. 8.30 og den forsvinder helt bagefter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-09 11:33

Hmm - den har jeg ikke set før.
Uden at ville gøre dig forskrækket, så ser den lidt uprofessionel ud.
Du har vel viruskontrol og den er vel stadig aktiv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-09 11:33

Citat
og jeg kunne da også godt lide at vide hvad det drejer sig om inden jeg gør det.

Det drejer sig tilsyneladende om at din Windows ALDRIG er blevet aktiveret.....

Så gør du bare det - ellers virker den lige pludselig IKKE mere.....

ALLE Wininstallationer, også på NYE maskiner, skal aktiveres for at bekræfte den er taget i brug...

PS...

Den er IKKE aktiveret medens den står i forretningen - den er ikke engang installeret i de fleste tilfælde - det bliver den først første gang maskinen startes op.... (og dengang har du tilsyneladende IKKE aktiveret den)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-09 11:35
Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 11-06-09 11:35

Jeg har Avira og den opdateres hver morgen. Det er ca. en uge siden jeg kørte fuld scanning, og jeg har ikke været på 'luskede' steder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-09 11:37

Nej - men den er også OK - så bare gå igang med aktiveringen.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-09 11:38

Ok Refi - men den så så tynd ud.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-09 11:43

Hvis ikke du kan "nå" at aktivere på iconet så gå i

START
HJÆLP OG SUPPORT
skriv aktivere i søgefeltet

Så kan du aktivere af den vej....

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 11-06-09 11:45

Billedet er nu ikke helt det samme - gul advarselstrekant i dit link og nøgler i mit, men kan se at nøglerne er i proceslinien, og det der med 30 dage - her er der gået mere end et år, og jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad jeg gjorde dengang, udover at jeg i de første måneder opdaterede automatisk indtil der begyndte at komme opdateringer jeg ikke ville have.
Jeg prøver og se om jeg kan nå at trykke når den kommer igen, så vender jeg tilbage - forhåbentlig!
Foreløbig tak Refi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-09 11:48

Citat
og det der med 30 dage - her er der gået mere end et år

Det er EFTER en opdatering du har fået NYE 30 dage

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 11-06-09 11:49

Jeg gør som du siger refi, nu beder den om produktnøgle, hvor finder jeg den?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-09 11:58

Den STÅR på din maskine - eller på den DVD der fulgte med.....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 300 point
Dato : 11-06-09 12:05

Var den preinstalleret STÅR DEN PÅ MASKINEN...

I bunden hvis det er en notebook

Og bagpå hvis det er en stationær...

Glipper begge dele

Gå i START
Højreklik på "COMPUTER"
Gå i egenskaber

DER står dit licensnummer til Win (nederst)

Godkendelse af svar
Fra : amandaKanDu

Dato : 11-06-09 12:44

Tak for svaret refi og din store hjælp. Det lykkedes. Jeg er meget tilfreds og har sat points op til 200

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-06-09 13:04

Refi

Mkh og hygge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-09 13:06

Selv tak....

Herligt det lykkedes

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-06-09 13:10

Citat
Herligt det lykkedes
Jamen, du kan jo bare det der. Og så var det også, fordi jeg stod af spørgsmålet. Var ved at forkludre det hele .

Mvh og ha det godt
Heller22