/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
SpywareBlaster ?
Fra : Monsen1234
Vist : 413 gange
100 point
Dato : 09-04-03 16:59

Jeg har et par spørsmål omkring opsætning af SpywareBlaster i " General settings" kan man krydse af ved " Do not show spyware CLSIDs on the protection list" skal man gøre det ? Og hvad er det ? Starter SpywareBlaster op automatisk når man er på internettet, jeg kan ikke se nogen steder at den kører lige som f.eks. et antivirus program og "SpywareGuard" med et ikon nede ved uret.

Kommentar
Fra : als

Dato : 09-04-03 17:44

Hej Monsen1234.
Du må endelige ikke sætte kryds i det felt, for så kontrollerer din SpywareBlaster ikke længere for skadelige ActiveX controls (Gå ind på http://www.spywarefri.dk og om på siden over oftest stillede spørgsmål. Der kan du læse om ActiveX controls). SpywareBlaster starter op automatisk men kører helt skjult. Du kan være sikker på den kører, men min ven javacool har lavet det på en lidt spøjs måde indrømmet. SpywareGuard kommer også fra ham.
Se dig iøvrigt lidt om på Spywarefri.dk for der ligger meget godt, bl.a. info om spywareBlaster og endda en dansk installationsguide. På forsiden af Spywarefri kan du altid se hvornår de forskellige spywarefjernere senest er blevet opdateret. Det står nederst på siden, og listen opdateres hele tiden.

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 100 point
Dato : 10-04-03 08:44

Kan du bruge svaret Monsen1234 eller er der noget du vil have uddybet så fortæller jeg gerne mere.

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 10-04-03 16:12

Tak for svaret, als. Som altid en god og grundig besvarelse. Jeg kunne ikke komme ind på " Kan du " hele aftenen i går, jeg syntes tit det er svært at komme ind på "Kan du" Jeg har så først kunnet se efter svar nu på grund af arbejde.

Kommentar
Fra : als

Dato : 10-04-03 20:51

Du har ret i at Kan du af og til er nede. Jeg måtte også lave et svar til dig to gange fordi da jeg skulle sende første svar gik det ikke igennem og alt var slettet. Mange tak for points.

Den der laver SpywareBlaster er en fyr som jeg efterhånden har haft lidt forbindelse med på de store amerikanske fora som omhandler sikkerhed. Der deltager jeg nu og da med nogle indlæg. Det er meget sjovt. Javacool som han kalder sig er meget vellidt, hjælper meget gerne og arbejder meget seriøst med det han laver. Han er velset i de kredse som snakker om it-sikkerhed, så du kan trygt bruge hans produkter. Der er også en fyr som hedder Eric og som har lavet IE-Spyad. Det er faktisk en kæmpe liste over skadelige sider som med et enkelt klik lægges ind i Internet Explorers "klassificerede sider". En brandgod idé. Ha' en fortsat god aften.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 11-04-03 16:21

Hej als.
Jeg har hentet programmet IE-Spyad og har også læst den danske manual men jeg har et lille problem, hvor og hvordan finder jeg IE-ADS.REG jeg skal selvfølgelig ind i registreringsdatabasen men hvad så, hvordan finder jeg IE-ADS.REG ?

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 11-04-03 16:46

Jeg har fundet ud af det, der er nu 2 lange koder i "klassificerede sider". Så skulle det jo være i orden.
Hej.

Kommentar
Fra : als

Dato : 11-04-03 16:48

Hej Monsen1234. Har du læst denne danske instruktion
http://www.spywarefri.dk/iespyad.manual.htm

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 11-04-03 17:01

Ja, jeg har læst den, men var lidt i tvivl om hvor jeg fandt IE-ADS.REG, jeg åbnede overordnet mappe efter jeg havde søgt på IE-ADS.REG og højreklikkede på den og så gik det som det skulle ifølge manualen.

Kommentar
Fra : als

Dato : 11-04-03 17:08

Åh undskyld du skriver jo også at du havde læst den. Din pc-opsætning er nok således at dine filer ikke viser efternavne for de mest kendte typer, så står der nemlig ikke IE-ADS.REG ved dig men kun IE-ADS. På din "klassificerede sider" skal der nu være en lang række (meget lang) af forskellige "farlige" sider. Er det det?

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 11-04-03 19:40

Ja mon ikke, trykker man på pilen og kører hele vejen ned kan man se der er virkelig mange.

Kommentar
Fra : als

Dato : 11-04-03 20:07

Så skulle det være iorden. Jeg har kigget på listen og der er nogle virkelige stygge iblandt. Jeg kan garantere dig du går ikke glip af noget for de sider er ikke værd at besøge.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 12-04-03 10:26

Jeg har lige her til morgen kørt ad-aware og den fandt kun 3 cookie selv om både min kone og jeg har været meget på nettet, sidst jeg skanede var sidste weekend. Men det mærkelige er at de 2 af dem var de sammme som jeg fandt sidste weekend og som jeg allerede havde ført op i "klassificerede sider" og både havde skrevet http:// og www. foran så de var altså kommet ind alligevel, mærkelig det skulle vel ikke kunne lade sig gøre ? De 2 som alligevel var kommet ind var fra "mediaplex.com" og cgi-bin.com.

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-04-03 18:55

Den skal indsættes på tre forskellige måder:
Skriv: http://www.og så navnet på siden og klik på tilføj
Skriv: *://*.navnet på siden og klik på tilføj
Skriv: http://*.navnet på siden og klik på tilføj
OK og Ok. Nu skulle den ikke kunne gendanne sig.

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-04-03 19:01

Glemte lige at fortælle at cgi-bin.com har jeg også haft men fået fjernet på samme måde som ovenfor. Det kan være at de to som alligevel kom ind er kommet ind før du installerede IE-Spyad. Ellers kan de jo sættes ind manuelt på klassificerede sider som ovenfor. Husk at det er vigtigt at du kender den rigtige URL som du finder ved at åbne cookien i notesblok.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 12-04-03 20:05

Mange tak for svaret jeg har sat dem ind som du har skrevet ovenfor.

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-04-03 23:27

Bare så lidt. Kom endelig tilbage hvis noget kikser.