/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
OC k7s5a og xp 2000!!
Fra : Try_to_help
Vist : 493 gange
120 point
Dato : 09-04-03 16:42

hmm jeg ville høre om nogen kan hjælpe mig med at oc min processor, uden at jeg skal have en super processor....
jeg har selv opdateret min bios med en eller anden clock udgave....

men når jeg clocker mere end til xp 2200 kan jeg ikke se noget på skærmen....

men selv hvis jeg køre xp2200 så vil den ikke ind i 2000....blå skærm

hvis jeg så går ned på 2100 så duer den fint i windows....høre om der var nogen der ville hjælpe mig med at clocke mere præcis end den bios ejg har nu hvor jeg "kun" kan væle mellem 100 133 138 143 147osv.......

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 09-04-03 23:41

Hej

Det er sandsynligvis dine RAM der ikke kan klare belastningen... Overheat kan også være en mulighed...

Tjek: http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=35

der står alt hvad du har brug for.... hvis du ikke kender til den i forvejen
CheepoBIOS bruger jeg selv og har ingen problemer med dette...

Held og Lykke
/Caine

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 10-04-03 10:51

hvis du køre med sd-ram (133) så er det, det der sætter begrænsingen, hvis du køre med ddr-ram, så kan det være at dine ram skodder lidt. køre du med CheepoBIOS...

Ellers lyder det til at din bliver for varm!!! -hva for en køler sidder i

Mvh. dr_scooter

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 10-04-03 17:06

jeg køre med ddr266 kingston 512 mb....har prøvet 2 256 ram klodser der har været standard ram i den her og en anden fra føniks som også begge er 266.......

Jeg ved ikke hvad min køler er men den bliver ikke for varm....det er jeg 99% sikker på fordi jeg måler min temp og nu er den clocket til xp2100 og den bliver 54 grader varm ved full load.....

jeg bruger cheeopbios og jeg har ellers også prøvet horny x bios....den virkede præcis på samme måde!!!

Jeg har overvejet lidt om jeg skulle køre en ddr 333.....

Accepteret svar
Fra : Peter_Madsen

Modtaget 120 point
Dato : 23-04-03 17:57

ECS er jo generalt ikke vilde med OC, så deres BIOS er så godt som umulig at OC'e fra. Men hvis du bruger <a href="http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5abios/cheepobios.htm">denne bios, så ser det hele lidt lysere ud :) Det kan jeg jo se at du allerede har gjordt... :)

At du ikke kan komme op på mere end 2200+, skyldes enten dine RAM eller din CPU køler. AMD cpu'er er jo meget strikse med varme, som du jo nok ved.... Så der kræves ved det OC du vil opnu faktisk nok en køler der kan nå op på de 3000+, selvom du nok ikke kommer ret meget over de 2400+. Du skal også tænke på at, så længe du ikke har unlocked din CPU, så kan du ikke andet en FSB oc'e den. Det betyder at resten af systemet bliver hævet med op i fart, og at du skal sørge for at dine ram kan klare stresset! du skal nok starte med at time dem helt i bund, lige for at komme i gang. Hvis det ikke er nok, så skal du jo nok have fat i nogle OC ram... Eller et anden MoBo, og have unlocked din CPU, så du kan multiplier OC'e i stedet.

Kommentar
Fra : Peter_Madsen

Dato : 23-04-03 17:59

hm.. når HTML tags var ikke tilladte :)

Godkendelse af svar
Fra : Try_to_help

Dato : 24-04-03 18:47

Tak for svaret Peter_Madsen.

Kommentar
Fra : Peter_Madsen

Dato : 24-04-03 23:23

np...