/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Tilpasse side til skærmstr.?
Fra : dogvillestar
Vist : 489 gange
300 point
Dato : 08-06-09 08:55

Hej igen ..........

Atter et spørgsmål fra en HTML-mongol !!

Nu har jeg rodet en side sammen, men den passer desværre ikke til forskellige skærmstørrelser!

Hvordan kan man tilpasse siderne, så de tilpasser sig brugernes skærmstørrelser?

Har ti sider + en .css-fil, men ved ikke en fis om hvordan man tilpasser siderne!

Bruger Microsoft Expression Webeditor, men har også Dreamweaver og Namo Webeditor!

Enhver hjælp modtages med kyshånd. (og 300 point! )

Kommentar
Fra : Nickoe

Dato : 08-06-09 09:37

Du skal lade være med at sætte en fast bredde.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-06-09 10:00

Hvis du sørger for at bredden ikke overstiger 1000px, så er du dækket ind med langt de fleste skærmopløsninger idag.
Gennemse evt. http://www.html.dk/default.asp for scripts

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-06-09 10:05

NB: Du skriver HTML-mongol
Hvad med at gennemgå:
http://www.html.dk/tutorials/html/

Kommentar
Fra : ajuul

Dato : 08-06-09 19:52

Du kan faktisk gå helt op til 1024 med god samvittighed, da omkring 95% af alle brugere har denne skærmstørrelse eller bredere!
Men du kan helt lade være med at definere bredder i pixels: Du skal i stedet bruge procent
Det samme bør du gøre med font-størrelser
Kode
p { font-size: 95% }

Så kan svagtsynede også være med...

/ajuul