/ Forside/ Interesser / Helbred / Massage / Spørgsmål
10  mango 110
Indkomst efter massørudd.
Fra : Sillepigen
Vist : 446 gange
100 point
Dato : 05-06-09 11:18

Hej alle jer!
Jeg har indtil nu haft ergo/fysioterapeutiske uddannelsesvalg, men har nu fundet ud af, at jeg skal gå den humanistiske vej. Dog har jeg svært ved at give slip på anatomi/fysiologi-interesserne og overvejer kraftigt at uddanne mig som massør.

På grund af prisen på ca. 50.000 kr. for hele massørpakken kan jeg ikke bare have det som en interesse - det skulle gerne tjenes ind igen. Derfor vil jeg gerne vide fra jer, der har erfaringer eller viden om området, om det er muligt? Eftersom jeg er studerende de næste 5 år og derefter formentlig får et job, der ikke er massør, er det kun som ekstra indtægt/studiejob og altså ikke en fuldtidsbeskæftigelse. Kort sagt er der nogen, der ved, om efterspørgslen er så stor og priserne så høje, at det økonomisk set kan svare sig at uddanne sig til massør, når det ikke er som fuldtidsbeskæftigelse?

Spørgsmålet er lidt abstrakt, men jeg håber I forstår.
God weekend! Kathrine

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 05-06-09 11:33

Indtjeningsmulighederne afhænger af hvor meget du selv vil lægge i af arbejde. Der er massører der lever af erhvervet, men du er selv nødt til at gøre en indsats for at skabe et kundegrundlag. Du kan evt. besøge virksomheder en dag om uge hvor de ansatte kan få massage på egen eller virksomhedens regning. Eller indrykke en annonce i den lokale tlf.bog eller avis hvor folk kan komme hjem til dig eller du tar ud til dem. Prisen kan sættes efter om du er studerende eller udlært.

Mulighederne for succes afhænger nok af hvor i landet du befinder dig samt om der er konkurrence i området.

Pøj pøj.

ampere

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 05-06-09 11:43

Kathrine du vil da noget frem i livet, det kan altid betale sig at uddanne sig, måske også for senere
brug,
efter hvad jeg kan forstå så mangler du bare nogle skillinger til at dække dine udgifter,
du har erfarringerne inden for både det ene og det andet, gå til et firma eller person som ligger tæt på det du ønsker og få en viden om de e.v.t. ville finnasere din vidre uddannelse.
så på et senere tidspunkt kan du e,v,t, slå to fluer med et smæk, god vind i sejlene herfra