/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
hvilket realkredit lån
Fra : nikolajg
Vist : 414 gange
100 point
Dato : 02-06-09 10:01

Overvejer at skifte til et 5% fastforrentet 30 års lån og konstaterer at kursen på BRF-kredit obligationerne ligger ca 2 point højere. Har hørt at bidragssaten er højere i BRF i forhold til fx nykredit.
Ud fra et økonomisk synspunkt er jeg på nuværende tidspunkt fristet til at vælge BRF men mener også at have hørt at tilliden til BRF er svækket.
Hvad skal jeg vælge?
MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-06-09 10:14

Citat
Hvad skal jeg vælge?

Det er der som sådan INGEN der kan råde dig i uden at kende HELE din situation og økonomi.....

Fandtes der et endegyldigt svar kunne alle de andre jo LUKKE...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-06-09 10:18

PS...

Et fastforrentet lån (ikke afdragsfrit) vil ALTID være at foretrække hvis økonomien er til det

Så ved du PRÆCIS hvor du står de næste 30 år....

Og så er det altid en rar fornemmelse at betale sin gæld

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-06-09 10:42

Så kan man spekulere over et 50 års lån, det har man i vores nabolande.

Hvorfor betale sit hus, det kan banken overtage når den tid kommer.

Brug kapitalet, lev godt.

Kommentar
Fra : nikolajg

Dato : 02-06-09 10:58

måske jeg udtrykte mig lidt uklart. Er der ulemper el risici ved at vælge lån fra brf fremfor andre, ex nykredit

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 02-06-09 11:02

Du skal IKKE vælge 5% fast, lige nu, da kursen er helt i skoven.
http://www.obligationskurser.dk/bonds/ShowStockInfo.aspx?StockId=687957

kurs 93,85

Du vil lide et voldsomt tab, da du kun får 93,85 kr for hver 100,- kr du skal have konverteret. Du skal op omkring kurs 99 til 99,80, så tæt på 100 som det er muligt.
En 6% ligger over kurs 100, så det er lånet at tage.
Du fortæller ikke hvad lån du har idag ???
Har du et 10% fast rente er det jo fint. Har du 7% fast, er din omkostninger nok for store/tabet ved at skifte til 6%.
En tommelfinger regel er at man skal kunne hoppe 2 pct.point før det er noget værd.

Men hvad med en Flex lån ??? Renten er vildt lav.

Har du f.eks. et 7% fast, vil der være en voldsom besparelse ved F1 lån, og hvad er sandsynligheden for at F1 lånet kommer I nærheden af en 7% ????? Men det er jo en risiko man må låbe hvis man vil spare på F1 lånene. Sidste gang kom regeringen jo og redde alle F1 lånerne.

Man skal jo bare være opmærksom på at man ikke snakker kurs når det er flex lån, dermed forsvinder muligheden også for at slå noget af sin restgæld, hvis renten går op/ned

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-06-09 11:30

Citat
måske jeg udtrykte mig lidt uklart. Er der ulemper el risici ved at vælge lån fra brf fremfor andre, ex nykredit

Det har refi svaret på.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 02-06-09 13:29

Hej

PT Nykredit de mangler kunder siges der, og så får du en fær service med hvad der bedst for dig,

la være og spørg i banken de skal have gebyr, de ræve pelse også selvom du ikke bruger deres

koncept, men bare det du har nævnt lån, så kinger det i kassen til dem . og din kasse bliver tom

de andre du spørger skal da tros alt ikke have noget, før der er skrevet under, af begge parter,

hvad så med at ta et afdrags, frit over f.eks. alle 10 år, og lev som menneske,