/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
login med billedprofil
Fra : mcfritten
Vist : 449 gange
100 point
Dato : 08-04-03 20:57

hej jeg er ved at lave et login, som køre med MS access database, så nu har jeg brug for hjælp, jeg har lavet en database med brugernavn, brugerkode, level, email, billed og rigtig navn, nu er det så at jeg har problemer, hvordan skal det sætte det op, med at når en bruger vil oprette sig og skal udfylde nogle felter, det er det med de felter jeg ikke kan lave, så når en bruger registrere sig skal det uploades til den database, og så skal der være mulighed for at ændre og rette i sin profil, det med billedet skal kun være et link til en mappe hvor det skal hente billedet fra via databasen, og den billedupload skal være aspsmartupload.

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 08-04-03 21:07

Hej du

jeg kan desvære ikke hjælpe dig
MEN må jeg ikke få en kopi af filen når den er færdig

mvh

pep@pepsimax.dk

Kommentar
Fra : crha

Dato : 10-04-03 14:32

Kan du ikke hente et script hvor det hele er i? Og så se hvordan man skal gøre?

Kommentar
Fra : mcfritten

Dato : 13-04-03 11:01

crha:
Har prøvet flere men der ikke billed upload med, har fundet flere der kan vise indhold og hvor man kan ændre og rette i den, kun teksten ikke andet.. Men det med at man kan ændre og rette i den er også meget godt for det skal jeg også bruge.

pepsimax:
Jeg skal først have den til at køre jo, og lige nu er der ikke gode udsigter for det..

Kommentar
Fra : crha

Dato : 13-04-03 11:54

Du kan eventuelt hente et script hvor man kan skrive/ændre/slette fra databasen (dette findes i RIGTIG man scripts) og derefter kan du finde et upload script ( kig på http://www.hotscripts.com/ASP/Scripts_and_Components/File_Manipulation/ ) og derefter mixe dem sammen :)

Kommentar
Fra : mcfritten

Dato : 13-04-03 19:00

jo jo jeg har hentet den ASPsmartupload, og en anden hvor man kan ændre/rette med men kan ikke få det ASPsmartupload til at virke, ved ikke hvordan man skal sætte de op, og det skal være med ASPsmartupload, da det er det enste der køre på mit webhotel, så nu har jeg et stort problem.

Kommentar
Fra : crha

Dato : 13-04-03 20:51

Har du fundet nogle script der bruger ASPsmartupload? og har du installeret komponenten rigtigt?

Kommentar
Fra : mcfritten

Dato : 20-04-03 10:38

Det ved jeg jo ikke for det kan ikke køre ordenlig, har prøvet at hente flere men det er ikke rigtig nogle hvor man kan ændre og rette med, jo man kan ændre rette alm. tekst info men ikke hvor det køre med et billed.

Kommentar
Fra : crha

Dato : 20-04-03 12:34

Du kan jo bare lave en form hvor folk kan skrive en URL til deres billede?