/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Kløe sydpå
Fra : jes-a
Vist : 3776 gange
50 point
Dato : 29-05-09 21:55

Hej

De sidste par uger her jeg været generet af kløe ved anus. Der er ikke noget rødt at se eller nogen knupper at mærke. Jeg har prøvet med locobase, men det virker ikke. Tværtimod kommer det til at kløe mere end hvis jeg ikke smører det på.
Det klør for det meste kun ved bevægelse. Tror iøvrigt ikke det er orm, hvis nogen skulle få den ide.

Nogen der har en ide om hvad dette kan være og hvad jeg evt kan prøve at gøre ved det?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-09 22:02

Hvis du sveder, eller går med stramme bukser kan det godt irriterer huden,og der ville jeg prøve med zinksalve,

men det er ikke så smart at eksperimenterer, så jeg syntes du skulle snakke med apoteket/lægen

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 29-05-09 22:19

Det var faktisk lægesekretæren der sagde, jeg skulle bruge locobase før brug af hormansalver. På apoteket sagde ekspedienten at locobase nok ikke var egnet til dette. Men jeg regner med en lægesekrretær ved bedre. Måske jeg tager fejl.

Jeg glemte at skrive, at jeg kan ane en lille blålig udposning på kanten til anus, emn den gør ikke ondt og klør heller ej ved berøring, men den sidder tæt på hvor det eller klør. Kan det have noget med det at gøre?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-09 22:25

Nu kan jeg dårligt huske locobase, men er det ikke en fed crem?? hvis jeg husker rigtigt, ville jeg heller ikke syntes den kan være god, jeg ville nok lytte efter apotekeren, de bør vide mere om crem da de skal kunne vejlede deres kunder

Jeg tror ikke den blålige kant betyder noget.... men jeg er altså ikke læge.

Tal i første omgang med apotek eller læge

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 29-05-09 22:29

Kan godt være den blålige kant ikke har noget med det at gøre. Men den har ikke været der for nogle år siden.

Jeg må prøve det der zinksalve.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 29-05-09 22:47

Den er ravruskende galt med dit røvhul, du skal senest i morgen have den udskiftet til en
Gyngehesterøvhul, som fåes på trælaster, trukføren hjælper dig gerne til at få den der passer dig.
men få den i teak da de er mere vejrbestandig
derefter går du ind i maler afd. og får en lille flaske opløst schellak med en lille pensel giver du den
2 omgange af det, du vil få et nyt røvhul som du vil blive glad for, og du skal aldrig søge hudlæge
mere,

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 29-05-09 23:37

Citat
Det klør for det meste kun ved bevægelse. Tror iøvrigt ikke det er orm, hvis nogen skulle få den ide.
Nogen der har en ide om hvad dette kan være og hvad jeg evt kan prøve at gøre ved det?

Har det samme måde, MEN TROR bare det er 'tankerne'' der får for meget AFLØB.
Troede der rotter/ mus i mine bukserne_ bogstaveligt, da ALT bare kløede,
og for den sags skyld stadig gør det...!''

Og har du IKKE fået skyllet vinter-pelsen af dit NYE sommer-tøj,
så kommer der KLØE.
HVIS du ikke kan ? ALTSÅ ikke kan tåle at gå med 2 ting på samme gang/ samtidigt.
Selv har jeg fibre o.s.v fra en gammel Islænder- trøje,
og er det ikke VÆK her om sommeren === KLØE
+++
PLUS vi går fra koldt og en varm tid i møde.

Om det har noget med ANAL _kløe at gøre ved jeg ikke.

Men den eneste der kan give dig et 100% RENT SVAR, er din læge / ALlERGI

Ellers brug et af disse 'såkaldte' lokal-bedøvende midler, det kan tage det værste.

Men tjek lige dig selv for overfølsomhed først.
Det er den STØRSTE SYNDER...!

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 29-05-09 23:40

Citat
blålig udposning på kanten til anus

OG HVAD skal du snakke med en Sekratær ? om det for.

Det er sikkert en HÆMORIDE,/ byld der gerne vil UD.
Du MÆRKER INTET_____lol

De fryser den/ knækker skidtet af/ og UD MED DIG = NEXT

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 29-05-09 23:41

Citat
Den er ravruskende galt med dit røvhul, du skal senest i morgen have den udskiftet til en
Gyngehesterøvhul, som fåes på trælaster, trukføren hjælper dig gerne til at få den der passer dig.
men få den i teak da de er mere vejrbestandig
derefter går du ind i maler afd. og får en lille flaske opløst schellak med en lille pensel giver du den
2 omgange af det, du vil få et nyt røvhul som du vil blive glad for, og du skal aldrig søge hudlæge
mere,

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-05-09 23:43

Locobase er den basiscreme der bruges til andre fugtighedscremer.
Den er helt uparfymeret og er også helt uskadelig.

Nu kan kløe komme af tørhed, så det var en god ide at smøre med locobase.

Men hjælper det ikke så til lægen med dig, og vær ikke genert, han har set det hele før.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-09 23:45

Hvis kløen kommer af varme/fugt, er locobase jo noget skidt

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 30-05-09 00:10

Synes også det lyder som noget hæmoride værk.

Du kan købe noget creame for det.. læs her http://www.apoteket.dk/Spoerg%20apoteket/Stil%20spoergsmaal/Mave%20og%20tarm/H%C3%A6moride%20creme.aspx

Noget helt andet er, at det også kan have noget med ændrede mad vaner at gøre... har du evt en smule tynd mave fortiden ? Har du spist meget stærk mad osv.

Jeg arbejder som hjemmehjælper, og tit har de ældre kløe fornede (taler ikke om endetarm, men blot generalt) derfor smøre vi dem med alt verdens slags cream, og pakker dem ind i ble bukser, net trusser, alm trusser samt nat bukser, et gummi underlag så sengen ikke bliver driv våd iløbet af natten, og en dyne over og sikkert også et tæppe... :S

Nu er jeg kun ansat som afløser, så har sjælent så meget at sgu ha sagt, men tror ikke det hjælper at gøre på den måde.
Huden skal have noget luft, og ikke være i en konstant fugt.
Det kan specialt være svært for overvægtige, da balderne støder for meget sammen...det samme gælder for store hænge bryster....

Sov evt uden bukster et par nætter =)
Eller en nudist strand måske ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-05-09 00:35

Drop G-strengen.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 30-05-09 00:36

Citat
Synes også det lyder som noget hæmoride værk.

ALT syd for ´grænsen´der er BLÅT/ gult
er som regelt en væske-fyldt udposning.

Blåt = BLOD/ hæmoride
GULT= lig med en gammel byld/ PUS, eller bare indgroet hår/ pest.
eller mangel på andet ?? der ikke får sin daglige rengørering.

Lægen FRYSER det væk og du går fra Lægen efter 5 minutter som en glad ??
Og ALLE HAR/ eller får disse, så intet at være GENERT OVER.

Vær bare glad for den sidder så den kan SE´es.
Ellers skulle du sikker have et stykke élastik omkring den.

Det er ikke værre end en 'vorte' der skal fryses.

Nå men PØJ med U_r ? ANUS

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-09 09:16

Er du blevet undersøgt for fladlus ...eller fnat?
Har du væggelus ved dit sengeleje?
Har du hund/kat (-lopper)?

Disse parasitter kan give samme symptomer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 30-05-09 09:50

Nej jeg har ingen dyr i mit hjem.

Jeg vil helst ikke have nogen roder dernede, så tror jeg prøver den der hæmoridesalve først.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-05-09 10:09

Jo, Du har dyr i Dit hjem, husstøvmider f.eks.

Og lægen har altså set røvhuller før, både ægte og folk som vi opfatter som.

Det er nu sjældent at lopper fra dyr finder helt derop, de lever i gulvtæpper og kravler kun et stykke op af skinnebenene, at blive klemt inde mellem et par svedige baller bryder de sig vist slet ikke om, og iøvrigt klør et loppebid anderledes voldsomt.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-05-09 18:18

Jeg har en lidet flatterende stor erfaring med andre menneskers kløe sydpå, som du så smukt beskriver det. Igennem 16 år har jeg passet numser og dertil hørende...

For det første kan man ikke afskrive børneorm, selvom man er voksen. Det kræver bare et hold i et håndtag og et krads om munden fx. Børneorm er bittesmå hvide tråde og klør særligt ved aftentide.

Det mest sandsynlige er som andre har nævnt, en hæmoride på vej. Der skal en recept til Proctocedyl (med mindre der er kommet andre midler på markedet i de senere år, hvor jeg har beskæftiget mig med andet). Det kan også være en fissur - altså en rift eller sår, men det behandles med samme middel.

Det kan også være andre mere eller mindre alvorlige sager, så op til lægen og hiv stængerne i vejret.

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 30-05-09 19:59

Havde kløe også for et stykke tid siden. Lægen sagde det var svamp. Jeg fik noget binyrebarkcreme, som tog kløen med det samme. Så lad være med at eksperimentere med så meget andet. Gå til lægen og få det overstået. LA5

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 13-06-09 11:37

Jeg har nu prøvet Hæmorex creme som anbefalet længere oppe. Men det lader ikke til at virke. Måske bruger jeg det forkert. Skal der meget på?