/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SMTP Server problem
Fra : Harlekin
Vist : 1615 gange
100 point
Dato : 24-10-01 10:58

Jeg bruger Windows 2000's SMTP Server til at sende emails med, men de kommer ikke ret langt...

Jeg sender en mail via et standard asp script:

<%
dim mail
set mail = createobject("CDONTS.NewMail")
mail.from = "min@emailadresse.dk"
mail.to = "min@emailadresse.dk"
mail.importance = 1
mail.subject = "subject here"
mail.body = "body here"
mail.send
set mail = nothing
response.write "Mailen er sendt.."
%>

Mailen ligger i Queue dir'et i en tid, og ryger så over i Badmail dir'et med beskeden:

"Diagnostic-Code: smtp;550 5.7.1 Unable to relay for min@emailadresse.dk"

Hvordan for jeg serveren til at sende mailen videre?

(det er eksisterende email adresser der er blevet brugt)

Accepteret svar
Fra : gandalf

Modtaget 110 point
Dato : 24-10-01 11:12

Hej Harlekin

Har du prøvet at genstarte SMTP serveren? Der er ikke noget galt med din kode.
Sidder du bag en firewall hvor der ikke er åben for SMTP porten?

Gandalf

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 24-10-01 11:43

Jo, det er da en mulighed at kigge der, men nu ledte jeg jo efter et svar her

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-01 11:50

ok Harlekin
jeg ved da godt du leder efter et svar her,det fik du jo også.idet jeg henviser til nogle link hvor der netop står noget om dine proplemer,og om hvordan opsætningen skal være(men jeg kunne selfølgelig have kopieret hele siden ind her) men undskyld at jeg prøvede at hjælpe dig
MVH Brian

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 24-10-01 11:53

Det er helt i orden, men et link til forsiden på en meget generel portal er altså ikke den vildeste hjælp.

Svaret findes garanteret også hvis jeg leder længe nok på www.google.com...

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 24-10-01 12:30

Jeg har selv løst problemet.

Ved at sætte min exchange server som "smarthost" i smtp serverens properties fik jeg den til at sende mail ud (via exchange godt nok).

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 24-10-01 16:42

Ja, hvordan annulerer (eller lukker) man et spørgsmål? Det er jo mig selv der er kommet med svaret....

Godkendelse af svar
Fra : Harlekin

Dato : 29-10-01 09:33

Well, jeg svarede selv på det men du var den der kom med det mest kvalificerede bud på et svar