/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB PRINTER I DOSBOX I VISTA
Fra : EmilRap
Vist : 966 gange
105 point
Dato : 20-05-09 19:03

Hej alle..

Hvordan for jeg min vista til at udskrive i dosbox. har prøvet at lave en net use lpt1. men der sker ik noget på printeren. skal man lave noget i dosbox config filen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-09 21:35

Citat
Hvordan for jeg min vista til at udskrive i dosbox

Det får du den IKKE til

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-09 21:43

Citat
Sad facts about DOS

It does not support USB

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 21-05-09 07:49

måske kan DOS2USB eller DOSPRN gøre det
link : http://www.downloadroute.com/tag/dos/

evt kig her : http://www.4dos.info/dhardw.htm , kig under printers

---------------------------
jeg satte DOSPRN på en maskine hvor det skulle bruges til det gamle dos navision program og det virkede

Kommentar
Fra : EmilRap

Dato : 21-05-09 13:59

Nej.. det vil ik virke... tror jeg skal ind og ændre noget i DosBox config filen... men ved ik lige hvad og hvor..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-09 21:13

Citat
Nej.. det vil ik virke

Nemlig...

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 22-05-09 00:11

hej igen

jeg har nu kørt en fjernsupport på den maskine jeg instal usb printer på for at se hvad faen var det jeg gjorde

uha jeg kan se idag at jeg må sgu have nørdet med det for jeg havde omdefineret dosbox dos versionen 5.0 til dos 6.22 og instal win 95 med usb drivers det var derfor jeg fik det til at virke og manden køre sgu med det den dag idag ( den gamle version af navision for dos )

men idag ville jeg nok ikke bruge dosbox ! jeg ville bruge virtual pc

Kommentar
Fra : EmilRap

Dato : 22-05-09 08:45

hejsa. hvordan skal jeg køre virtual pc. skal jeg installere en gammel xp. også kører det den vej ind over.. eller..??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-09 08:55

Du skal installer DOS (eller win 95)

Men drop det i Vista - lav en maskine med Dosstyresystem eller få en LPTprinter tilsluttet....

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 22-05-09 09:07

korrekt refi DOS 6.22 >win95>win98
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

virtual pc : se her
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/97a74f0e-798d-45ff-b9bf-7feed68c40e51030.mspx