/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skrivebord
Fra : swarn
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 07-04-03 15:51

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted, men jeg prøver
Når man på sit skrivebord vil lave et andet baggrundsbillede,så går man i egenskaber,for skrivebord,og der har man en del billeder på det første fanebld, og kan skifte dem ud som man syntes,men hvordan er det man lige fjerner de billeder, man ikke vil bruge merer
Hilsen swarn

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 07-04-03 16:00

Hej Swarn!

Nu ved jeg jo ikke hvilken version af windows du bruger, men jeg mener at det er fælles for alle, at de billedfiler der ligger som eksempler ligger placeret i din windows-mappe (x:\windows (hvor x er drevnavnet (typisk c))).

Her kan du bare slette filerne, man pas nu på ikke at slette nogle vigtige filer. filerne skal hedde .bmp filer (bitmapfiler eller bitmapbilleder). Dem kan du bare slette

Håber det hjalp

MVH Ostemanden

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 07-04-03 16:03

Windows -> Web -> Wallpaper

m v h
HC

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 07-04-03 16:04

C:\Windows\Web\Wallpaper

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-03 16:08

catbody har den

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 07-04-03 16:19

okay, catbody har delvist ret...

inde i den mappe ligger alle billederne...

i windows-mappen ligger mønstrene...

Så vi begge to har ret

MVH Ostemanden

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 07-04-03 16:28

For at slå det helt fast: XP's baggrundsbilleder/Wallpaper som default (standard foruddefineret) ligger i : C:\Windows\Web\Wallpaper
og ikke andre steder
m v h
HC

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 07-04-03 16:31

Både og!

Alle de store billedeksempler er .jpeg filer og beliggende i den nævnte mappe, c:\windows\web\wallpaper

MEN

Hvis man også vil af med de mønstre der også befinder sig som eksempel til baggrunden, så skal disse slettes fra c:\windows (Disse er .bmp filer)

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-03 16:38

catbody har ret

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 07-04-03 16:41

jaja, vi har begge ret....

Men jeg indrømmer at catbody svarer mest korrekt på spørgsmålet, da der bliver spurgt om hvordan man sletter BILLEDER! Men hvis du vil have ALT væk, skal du jo også slette de mønstre der ligger derinde, altså .bmp-filerne, altså dem der ligger i c:\windows mappen!

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-03 16:50

bmp billeder ligger der spredt ud over hele drevet,det swarn taler om er
wallpaper baggrunds billeder til skrive bordet og der henviser catbody
rigtigt nok til,og det kan være både jpg og bitmap bileder hvis man også har
lagt sådanne ind i mappen (jpg.

Manse9933

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 07-04-03 16:55

øøøh... ja, men alle de mønstre som man kan vælge som baggrundsbillede ligger by deafult i c:\windows mappen....
f.eks. det der "blå nittemønster", "bobler", "bølger" etc... Alle disse små billeder som kan danne et mønster hvis man vælger at de skal ligge side om side, ligger i c:\windows-mappen by default.....

Men jeg tror ikke det var det der var spørgsmålet, og jeg undskylder hvis det har spredt forvirring... efter at have læst spørgsmålet igen kan jeg se at det er de der store billeder som swarn gerne vil have fjernet, og det svarer catbody rigtigt nok på...

MVH Ostemanden

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 07-04-03 16:58

Tak Manse9933: Du har helt ret i at der er mange såkaldte baggrunde til alt muligt i Windows og for så vidt også i alle andre programmer. Disse baggrunde kan bruges til alt muligt. Bl.a. er der i Word baggrunde til brug i brevpapir. Poblicher har også side egne baggrunde og sådan kan vi blive ved.....
m v h
HC

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-03 17:09

Det er bare i orden catbody og i øvrigt mener jeg

すごく簡単
システムにインストールする必要がない簡易版のウイルス検索プログラムをご用意致しました。常に最新のウイルスデータベースを搭載し、新種ウイルスの検索が簡単に出来ます。システム構成の変更や設定も必要なく、ダウンロードしてモジュールを実行するだけです。初心者ユーザーの方や、他社製品を利用されているユーザーも簡単に利用できる検索ツールです。

Glem aldrig at være glad i to.

Manse9933

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 07-04-03 17:17

De billeder som i omtaler kan jeg godt finde og bruge, men hvor finder jeg de billeder som ligger i egenskaber for skrivebord, det jeg mener er, at når jeg er ude på mit skrivebord og højrer klikker, og går til egenskaber så er der et faneblad der hedder baggrund,og der er der nogle billeder som jeg gerne vil af med.
De billeder der ligger i "C:\Windows\Web\Wallpaper" er ikke ens med de billeder der ligger i egenskaber, for skrivebord og det er dem det omhandler.
Hilsen swarn.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 07-04-03 17:18

PS.Jeg har Win.ME.
Hilsen swarn

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 07-04-03 17:22

Til Manse9933
Og hvad skal jeg så bruge alt det til??????????????? 07-04-03 17:09
Hilsen swarn

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-03 17:25

Der er en indstilling der henfører til my pictures mine billeder prøv at kigge
der om de passer.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-03 17:28

swarn alle de tal er japansk men denne side modtager ikke den codning så
der for blev det kun til tal,det var bare for sjov

Manse9933

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 07-04-03 17:36

1 (7 gram) pakke tørgær
1½ kop varmt vand (40-46 grader)
1 teske krystalmelis
2 teskeer bordsalt eller en 1 spiseske koshersalt
1-3 spiseskeer olivenolie eller vegetabilsk olie (valgfrit)
Ca. 4 kopper (560 gram) ubleget mel
Olivenolie til pensling
Ca. 1/4 kop za'ater (krydderi) som drys

Opløs gæren i 1/4 kop vand. Rør sukkeret i og lad det stå indtil det skummer (5 til 10 minutter). Tilføj resten af vandet, salt, hvis ønsket, olie, og 2 kopper mel. Tilføj resten af melet indtil blandingen hænger sammen. (er blevet til en dej, må det være).

På en let melet overflade æltes dejen indtil den er elastisk (10 til 15 minutter). Placer dejen i en smurt skål, og dæk den til med et løst håndklæde eller plastik-folie og lad den hæve indtil den er fordoblet (omkring 2 timer).

Slå dejen ned, ælt den kort, dæk den til og lad den hvile for omkring 15 minutter. Del dejen op i tre eller fire lige store stykker. Rul hvert stykke ind til en tynd, rund pølse med en diameter på omkring 3 cm. Spræd u-olieret bagepapir med majsmel eller mel, og placer dej-ringe ovenpå, og lad den stå indtil den er luftig (omkring 30 minutter).

Forvarm ovn til 220 grader.

Pensel toppene af dej-ringene med en lille smule olie og drys za'tar på. Bag indtil dejen er gyldenbrun (10-15 minutter). Serveres varmt eller ved stue-temperatur.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 07-04-03 17:38

NOOO DA! sorry... det indlæg var ikke liiige ment at skulle have været placeret her...

Sådan går det når man har for mange vinduer åbne på en gang

MVH den flove ostemand

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 07-04-03 17:40

Til ostemanden,hvad sker der nu
1 (7 gram) pakke tørgær
1½ kop varmt vand (40-46 grader)
1 teske krystalmelis
2 teskeer bordsalt eller en 1 spiseske koshersalt
1-3 spiseskeer olivenolie eller vegetabilsk olie (valgfrit)
Ca. 4 kopper (560 gram) ubleget mel
Olivenolie til pensling
Ca. 1/4 kop za'ater (krydderi) som drys

Opløs gæren i 1/4 kop vand. Rør sukkeret i og lad det stå indtil det skummer (5 til 10 minutter). Tilføj resten af vandet, salt, hvis ønsket, olie, og 2 kopper mel. Tilføj resten af melet indtil blandingen hænger sammen. (er blevet til en dej, må det være).

På en let melet overflade æltes dejen indtil den er elastisk (10 til 15 minutter). Placer dejen i en smurt skål, og dæk den til med et løst håndklæde eller plastik-folie og lad den hæve indtil den er fordoblet (omkring 2 timer).

Slå dejen ned, ælt den kort, dæk den til og lad den hvile for omkring 15 minutter. Del dejen op i tre eller fire lige store stykker. Rul hvert stykke ind til en tynd, rund pølse med en diameter på omkring 3 cm. Spræd u-olieret bagepapir med majsmel eller mel, og placer dej-ringe ovenpå, og lad den stå indtil den er luftig (omkring 30 minutter).

Forvarm ovn til 220 grader.

Pensel toppene af dej-ringene med en lille smule olie og drys za'tar på. Bag indtil dejen er gyldenbrun (10-15 minutter). Serveres varmt eller ved stue-temperatur.
Hilsen swarn

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-03 17:40

Tak for opskriften den må jeg prøve

Manse9933

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 07-04-03 17:45

hehe... det var til dette indlæg: http://www.kandu.dk/dk/spg/13605

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 07-04-03 17:45

hehe... det var til dette indlæg: http://www.kandu.dk/dk/spg/13605

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 07-04-03 17:50

Hej
Hvis du kan se om de billeder er bmp elle jpg kan du bruge søgefungsionen
og skrive *.bmp eller *.jpg så kommer alle bileder frem i de formater når
du så ser et af de billeder du kan genkende så højre kliller du på det og
trykker åben overordnet mappe så skulle du blive ført den mappe de ligger i
så trykker du på mapper oppe i værktøjslinien så kan du se plaseringen i
mappe træet.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-03 17:53

Du skal selv følig sætte vis til store iconer så du kan se billederne i
miniature.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-03 17:59

Der er altid plads til en god opskrift,jeg har kopieret den.

Manse9933

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 07-04-03 18:02

hehe, glæder at min fejlplacering gav nytte

MVH Ostemanden

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-03 18:08

Du kan også skrive *.bmp,jpg så kommer begge formater frem.

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 07-04-03 18:12

swarn
Når du er færdig ved komfuret,så gå i ,denne computer-kontrolpanel-skærm-baggrund-"marker"ingen-anvend.
Hvis du vil have noget andet ,højreklikker du på det "marker"anvend som baggrund.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-03 18:17

Jeg tror swarn vil finde nogle billeder han gerne vil slette.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-03 18:19

Det kan være han har fået en ny kærste der ikke må se hans gammle billeder
uuuha.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-03 18:21

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 07-04-03 18:46

Swarn:>>>Som jeg allerede har skrevet ligger Skrivebordsbaggrunde i WinXP i C:\Windows\.......osv.
Hvis du ikke kan finde dem der i din WinME, gør du følgende: Højreklik på skrivebord ->Egenskaber ->Skrivebord/Baggrunde ->find en standardbaggrund der; se efter hvad den hedder og søg efter den i din stifinder. Så kommer stien frem til der hvor alle dine default skrivebordsbaggrunde ligger.

m v h
HC

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 07-04-03 19:18

Tak for svaret Manse9933.
Og alle dine japansk tal
Nu tror jeg den er på plads

Til ostemanden/catbody,jeg laver lige et spørgsmål til jer hver,så kan jeg give jer hver 100 point for al den flid i har lagt for dagen , med opskrifter og hvad der ellers er kommet,det er jeg rigtig
Hilsen swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-03 10:39

Hej swarn
Undskyld fordi jeg omtaler dig som han og mand, det kan jeg jo ikke vide
noget om så man skal nok bruge M/K i fremtiden når man ikke kan se det
på folks profiler.

Manse9933

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 09-04-03 13:39

Til Manse9933 M/K

Lige en ting til, når man skrive *.bmp,jpg så kommer begge formater frem, så kan man da ikke bare slette det hele, man er da ikke nød til at se på hver ting, om det er noget man skal brug.eller hvad ???
Hilsen swarn/Hvidovre
M/K

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-03 15:28

Hej nej nej
Når du har søgt og fundet går du op i vis i din søgefungsion og sætter
den til vis store ikoner så du kan se billederne i miniature så du kan
vælge de billeder som du vil af med eller flytte du kan altid gendanne
fra papirkurven men pas på du ikke sletter billeder som høre til dine
programmer,som sagt tidligere så kan du højre klikke på et bestemt billede
og trykke på gå til overordnet mappe så kan du se hvor dette billede
høre hjemme og når du er kommet ind i den mappe så kan du gå op i linien
øverst i mappen og trykke på mappe så du kan se hvor i mappe træet dette
billede er plaseret og hvilket program eller hvad det høre til.

Hilsen Manse9933 Jeg regner med at du har denne fungsion så du kan se
billederne i miniature (vis store ikoner??)