/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Sende mange billeder
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 3442 gange
50 point
Dato : 18-05-09 14:37

Hvordan sender man mange billeder til venner og familie? Nogle få stykker fylder nemt meget i modtagerens indbakke og bliver afvist. På nettet kan man finde mange steder, hvor man kan sende store filer. Men hvordan sender man mange mindre filer (billeder) som tilsammen fylder meget? Findes der et sted, hvor man kan vælge flere filer til afsendelse? Jeg kan kun finde steder, hvor man kan sende een fil.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 18-05-09 14:43

http://www.yousendit.com/?home=true

Her kan du gratis sende flere filer ad gangen max. tilsammen 100 MB.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-05-09 14:54

hvis du har internet hos TDC så kan du ikke sende mails der fylder mere end 10 Mb, men da de fleste andre udbydere benytter sig af TDC net så gælder det det samme hos dem. Så generelt kan man i danmark ikke sende mails der fylder mere end 10 Mb

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 60 point
Dato : 18-05-09 15:06

Du kan sende mange billeder ved at oprette dig gratis her:
www.google.com/accounts/ServiceLogin?hl=da&continue=http%3A%2F%2Fpicasaweb.google.com%2Flh%2Flogin%3Fcontinue%3Dhttp%253A%252F%252Fpicasaweb.google.com%252Fhome&service=lh2<mpl=gp&passive=true

Det er Picasa Webalbum, - og på den måde kan du sende billeder til Venner og Familie, også selvom der er mange.

Ammitz

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-05-09 15:23

Hvorfor ikke bare pakke billederne, så de fylder mindre, så er de også hurtigere for dig at sende

Du kan f.eks bruge winzip

http://www.google.dk/search?hl=da&q=winzip&meta=&aq=f&oq=

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 18-05-09 15:55

Når man pakker netop billeder, - opnår man som regel ikke så meget.
Og selvom en masse mb bliver halveret er det jo ikke sikkert det er nok.

Ammitz

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-05-09 16:17

JPEG er en komprimeret fil så man vinde ikke noget ved at pakke den(m).

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-05-09 18:12

Jo ved at pakke dem bliver de samlet i en fil. så er de nemmere at maile.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-05-09 20:31

lad os nu sige du har 10 filer JPEG filer som alle fylder 50 Kb, samlet størrelse er så 500 Kb, prøver du og pakke dem til en .rar eller .zip, så bliver det bare til en fil der fylder 500 Kb, så den samlet størrelse vil altid være den samme.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-09 01:22

Du bruger en upload service, hvis det er store mængder billeder som fylder rimelig meget, for eksempel MegaUpload den bruger jeg selv når jeg vil dele familie albummet: http://www.megaupload.com/ jeg vil anbefale at blive gratis medlem, hvis det er en funktion du vil bruge en gang imellem, du behøver ikke være medlem og kan uploade helt gratis, send så linket til dine billeder i en e-mail til de modtagere du vil tillade at hente billederne, du skal være betalende medlem for at MegaUpload giver besked direkte til modtagerne, men du får et link selv og den kan du sende til de andre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-09 01:28

I din situation ville jeg vælge at pakke billederne, det er der flere andre som også foreslår, 7zip er gratis og nem at bruge, den kan pakke meget kraftig, men brug standard indstillinger når du pakker billeder, pak dem som zip filer så behøver modtageren ikke selv have nogen programmer til at pakke ud, den funktion er indbygget i Windwos.
Hent og installer 7zip, vælg exe filen til Windows computere: http://www.7-zip.org/download.html

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-05-09 08:41

Det er sjovt som folk bliver ved med at forslå at spørger skal pakke filerne, som sagt tidligere så hjælper det ikke noget og pakke en i forvejen komprimeret fil. Spørger bør istedet for benytte sig af alle de forslag I kommer med angående webalbums.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-09 14:30

Sjovt som webnoob tror at have opskriften på den ultimative løsning det er nemmest at håndtere billeder i en mappe, frem for at have flere i "løs vægt"

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-05-09 14:41

nu bliver der jo spurgt om hvordan man sender mange billeder, jeg fortæller så er det ikke hjælper og pakker filerne til en .rar eller .zip da den samlede mængde ikke bliver mindre og jeg har endnu ikke hørt om noget webalum der kan håndtere en .rar eller .zip fil som den selv pakker ud.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-05-09 15:44

Læg dine filer i mapper med 19MB i hver og pak disse mapper/filer som zip filer med password,læg dem her op

http://manse9933.dk/sub/hent/uploade/upload.php
og send password og link til modtageren,jeg kan slette disse filer når de er hentet og du gør mig opmærksom på det.
Du kan lægge lige så mange zip filer op på 19/20MB som du har behov for,har ikkke tid lige nu til at lave uploade fil størrelsen større,lige nu.

Mannse9933

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 19-05-09 17:59

Jamen spørger er nok taget på ferie, - så der sker sikkert ikke noget før i næste uge.

Ammitz

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 17-06-09 11:22

Tak for svaret Ammitz.