/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvaeeeee - Tonganeseren.
Fra : Heidi-Ho
Vist : 1290 gange
50 point
Dato : 17-05-09 16:23

Hvae.... Tonganeseren, sig mig, hvad går dig på.??
Du har her idag, den 17.05. oprettet, ikke mindre 4 spørgsmål om riffeljagt med relation til dine skydeevner.?
Jeg betvivler da ikke dine skydeevner. Jeg har da Centerpoint ord for, at du er en eminent skytte. Det skrev Centerpoint i et indlæg for ikke så lang tid siden.

Men, det er som om, du føler at bb1, har fået et fast greb om dine nosser, ved at påstå du ikke har taget riffelprøven.?
Har du ikke det.?
Hvorfor har du ikke det.?
Det er vel alle jægeres pligt at bevise overfor offentligheden, at de bare nogenlunde opfylder de krav der ligger i, at ramme en hvid bukkeskive sat op på et billede af en buk, på 100 meters afstand.

Som jeg har skrevet i et tidligere indlæg, En jæger skal være utrolig dårligt skydende hvis han ikke kan bestå en riffelprøve.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-05-09 16:26

Hvilket dybest set er foruroligende......

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-05-09 16:27

Men bare der er en flaske jägermeister, så skidt med om man kan ramme noget! Skål i skibet - og skyd så den ugle for pokker!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-05-09 16:42

Citat
Men bare der er en flaske jägermeister, så skidt med om man kan ramme noget! Skål i skibet - og skyd så den ugle for pokker!

Unge mand, unge mand dog.!!! Er du ikke klar over at ugler er fredet.?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-05-09 16:56

Man kan vel altid undskylde det med at det var en vådeskud fordi man havde fået en enkelt jägermeister for meget, og at man blev blændet af en af de andre jægeres tøj.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-09 17:38

Hey - heidi-Ho.

Jeg har svaret i en relevant tråd. Men for god ordens skyld, så blev den tvunge riffelprøve indført i 90`erne - tror jeg nok, og det skyldes manglende banekapacitet, at der ikke allerede nu er indført krav om en tvungen riffelprøve. Men for alle os gamle koryfæer som har skudt med riffel i 50 år, der anfører man "Riffeljagt tilladt" på deres jagttegn, og så skulle tingene være i den bedste orden -sådan juridisk set.
Som jeg anfører i den anden tråd, hvorfor pokker skulle jeg ulejlige mig med en frivillig prøveerlæggelse, når jeg skyder fantastisk godt. Jeg er også sportsskytte - både med riffel og håndvåben - skulle jeg hilse at sige/skrive.
Man antager, at mindst 60.000 riffeljægere har påtegningen "riffeljagt tilladt".

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-09 19:12

Hey Heidi- Ho.

Du skrev:

Men, det er som om, du føler at bb1, har fået et fast greb om dine nosser, ved at påstå du ikke har taget riffelprøven.?
Har du ikke det.?
Hvorfor har du ikke det.?

Han får edermageme svært ved at få fat på mine nosser, og hvorfor skulle jeg bestille tid til en riffelprøve, når det i bund og grund kun er et spil for galleriet?
Eller skulle det være fordi Ballehyleren forlanger det? Visse vasse med dig.

Ballehyleren har givetvis ikke selv været til riffelprøve, og engang skrev han til min ven, Berthelsen, mens de stadig var pennevenner, at han havde været på jagt, brugt 23 skud uden at ramme noget som helst. Vor Herre bevares os.

Men du kunne passende spørge Ballehyleren om hvorfor han ikke markerer sig på DJ-siden med krav om øjeblikkelig riffelprøve for jægere med tilladelse. Her er han nemlig ligeså tavs som en lukket olietønde.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-05-09 19:51

Hej Tonganeseren.
I dit indlæg er der en sætning der sprang i øjnene på mig:
Citat
Han får edermageme svært ved at få fat på mine nosser, og hvorfor skulle jeg bestille tid til en riffelprøve, når det i bund og grund kun er et spil for galleriet?
Eller skulle det være fordi Ballehyleren forlanger det? Visse vasse med dig
.
Det er sætningen; "og hvorfor skulle jeg bestille tid til en riffelprøve, når det i bund og grund kun er et spil for galleriet"

Det kan forstås på 2 måder
1. Mener du hermed, at riffelprøverne kun er spil for galleriet.?
2. Eller, føler du dig så højt hævet over andre jægere, at riffelprøver kun er for alle andre.
At tage riffelprøven er vel også et bevis overfor omverdenen, at man i det mindste mestrer det elementære i riffelskydningen.
Og Herregud da, en riffelprøve koster sølle kr. 135,00 det er vel ikke det sølle beløb der afholder dig fra at bevise lidt elementær kunnen på Dianas sti.?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-05-09 20:49

Hvis man har jagttegn, må man så skyde mod en andeflok med en uzi?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-09 21:10

Heidi-Ho.

Galleriet på denne hjemmeside.

Jeg formoder du er bekendt med Janteloven.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-05-09 21:37

Citat
Hvis man har jagttegn, må man så skyde mod en andeflok med en uzi?

Nu ikke næbbet...!!! En Uzi er godt nok en rap sag, men den er ikke godkendt til ænder.
Der, skal der et anderledes våben til.

En Uzi bruges mest til at dræbe terrorister og andre forbrydere med. Meeeeen, det sker dog, at en uskyldig ryger med.
Men til jagt...!!!! er du fuldstændig tovlig......strengt forbudt.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-05-09 21:48

Citat
Galleriet på denne hjemmeside.

Jeg formoder du er bekendt med Janteloven.

Jo, janteloven kender vel alle.
Men jeg forstår så bare ikke dine udsagn vedr. tvungne riffelprøver, når du alligevel ikke går 100% ind for dem.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-05-09 22:44

Nosser eller ej så fik jeg da fat i noget, så det gjorde ondt. En våben teknisk ekspert, der ikke engang har bestået en så simpel prøve, som riffelprøven.

En våbenteknisk ekspert, som selvom han har EN god ven, der siger, at han kan skyde ikke kan deltage på riffeljagt på statens arealer eller alle andre steder, hvor man kræver: riffelprøven bestået.
Der er forskel på om man KUN har en påtegning riffeljagt tilladt eller om man har bestået prøven. Hvorfor jeg da også kender rigtig mange gamle jægere, der frivilligt har tilmeldt sig prøven og bestået.

At jeg skulle havde affyret 23 riffelskud uden at ramme noget er det værste sludder ( bevis ønskes) men jeg har bestået riffelprøven for ellers kan man ikke med rimelighed være riffelinstruktør.
Du burde skamme dig med den indstilling Tonganeser/E.B.B. loven gælder for alle også for dig og alle nye jægere skal i dag havde bestået riffelprøven. Du burde som våben kyndig rådgiver i en landsdækkende jagtforening være solidarisk med specielt de nye unge jægere.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-09 23:31

Gjorde ondt? Næh, din gamle løgnhals, der tager du igen fejl. Hvad Pokker skal jeg med jagt i statsskovene, når jeg har mere end rigeligt med at passe mit revir. Jeg betaler aldrig for at gå på jagt - i modstætning til dig. Så langt er jeg ikke sunket.

Et forbillede - for hvad? Jeg tilhører den type, som lader andre om at finde deres forbilleder. Du er squ ikke rigtig klog.

Du ævler:
"loven gælder for alle også for dig og alle nye jægere skal i dag havde bestået riffelprøven".

Jeg er squtte ny jæger, og jeg går helt lovligt på jagt med riffel, som jeg altid har gjort det.

Mht. de 23 skud, så har su selv skrevet det til Berthelsen, men du benægter som altid tidligere. I Guder hvor er du fuld af løgn - Ballehyler.

Skal du ikke ud at hente vagtler til hundetræningen?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-05-09 00:08

Det må være muligt at få en afskrift af at jeg skulle havde skrevet at jeg på en jagt har affyret 23 skud!!!
Desuden E.B.B. kender du intet til hvad jeg bruger af penge på min hobby, som sædvanligt affyre du blot en masse pladder uden indhold, men det er typisk for dig.

Udtrykket i guder er også dit. Det bruger du ofte er det din gamle tante/faster som var gift med en af de rige bønder i det hellige land, som skaffede dig en plads som skolelære i deres friskole, som har lært dig det?
Hvorfor rendte du egentlig af pladsen?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-05-09 00:47

For det første er jeg ikke skolelærer, som du hævder, og jeg kender intet til den friskole du omtaler. Men ja, jeg har en tante i området, som fortæller mig, at du i lokalsamfundet bliver betragtet som det nok største fjols, der nogensinde har boet i bibelbæltet.
For det andet kunne jeg godt tænke mig at vende tilbage til dit pip om at være forbillede.
Du bruger, i strid med lovgivningen, levende vagtler til hundetræningen og har påstået at være ingeniør. Flot forbillede du udgør. Dyremishandling og lånte fjer - det er jo imponerende.

Skal vi så lige havde denneher igen:

Lagt på d. 17-02-2007 14:31

Hej Ballegård og andre som bruger dette debat forum.

Jeg må ærligt indrømme at jeg er meget tæt på at forlade forummet.

Jeg er så evig træt af at sidde og læse den ene gode debat efter den anden, for til sidste at finde et slagsmål mellem Ballegård og andre. Den snak og diskution der føres her, hører hjemme på 0059 eller hvad den nu hedder.

Ja, i må undskylde mit udbrud, for jeg havde svoret mig selv at jeg ikke gad at deltage i så latterlige diskutioner som man kan læse rundt omkring på dette forum.

Hvornår har voldtægt og drag queens haft noget som helst med jagt at gøre.????

Så Jeg vil bede alle om at holde tonen, og opfordrer Ballegård til frivilligt at forlade forum, da han umiddelbart ikke har noget jagtrelateret at komme med. Det første indlæg efter en uges fravær er decideret upassende.......og sjovt nok det første upassende indlæg siden han blev smidt i "karantæne boksen".

Det er mit personlige ønske Ballegård, så kom nu ikke med noget snak om at jeg er i slæng med andre. Dette er min personlige mening.

Jeg er en ivrig nyjæger, med mod på lærdom. Den får jeg massere af på et forum som dette. Det er det forummet er lavet for....vidensdeling inden for jagt. Den vidensdeling som der bliver bidraget med udover dette, er kun til 0059.

Hvis i mener jeg er kommet til det forkerte forum for at læse om min interresse, så sig endelig til...........for så er det måske mig der har misforstået noget.

Med venlig hilsen

Joker.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-05-09 00:49

Eller denne her:

RE: Svineri
piraten
Indlæg nr: 35
Brugere

Antal indlæg: 123
Tilmeldt: 05.01.07 Lagt på d. 17-02-2007 18:17

Kære Balladedreng hvor har vi svinet joker til, nu løber Münchhausen af med dig. DU, og jeg gentager DU er den eneste der har opnået at få et RØDT KORT på Netnatur på grund af alt dit plader og personhetz når du ikke kunne få debattøre til at tænke de samme tanker som dig. På djf debatten er du igen den har fået slettet flest indlæg og her er du blevet sat i skammekrogen en uges tid, men du er en af de typer som ikke kan se egne fejl, kun dog hvis det kan drejes hen til at blive til din fordelB) Næææ tag du nu díne små str. 46 højhælede træskostøvler på og dans ind på arenaen med upersonlige indlæg, så skal du se, da vil der ikke være nogen som vil dig det ondt, men det siges at jo ældre man bliver jo svære har folk det med at lave om på sig selv.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-05-09 00:52

Og for lige at sikre Jer læsning i de mørke timer - inklusive Balladegaard.

Ballegard er meget imod jagt på foderpladser og i hegninger, og har været efter Jensen safaris i lang til over deres jagtmoral. Jeg har spurgt Ballegaard Montør Knudsen på DJ siden nogle gange, om den Muflon Vædder han er fotograferet med på mandens egen hjemmeside er skudt på friland, han svarede surt hver gang og skrev, at der ingen hegning var det omtalte sted, vores dialog er slettet på DJ-siden man ønsker åbenbart at frede Montøren, men her er resultatet og derfor blev manden sur på mig, underligt.

Nedenstående redigeret af redaktionen

LANDSBYTOSSEN

På DK bor en mand ved navn Bent Ballegaard Knudsen, som lederne i Danmarks Jægerforbund elsker. Han får på foreningens hjemmeside lov til at tilsvine alle kritikere af forbundet med grove personlige angreb og løgnagtigheder - klart i strid med debatsidens egne regler. Han skriver næsten døgnet rundt på diverse jagtlige debatsider, og er efter eget udsagn også en kendt forfatter, som sidste år burde have fået udbetalt kr. 36,15 i bibliotekspenge, hvis det da ikke lige var sådan at beløbet ligger under bundgrænsen for udbetalinger.

Det er længe siden at undertegnede holdt op med at reagere på udfaldene fra denne mand, men på det seneste er offensiven trappet op med indlæg flere gange i døgnet, og især er kampagnen nu gået på, at jagt i Sydafrika skulle være usportsligt - dyrene er lukket ud i en lille indhegning, hvis man da ikke allerede inden jagten har frosset dem ned for besøgende jægere! Jensen Safaris er det værst tænkelige jagtfirma på denne jord, og ingen kunder kunne nogensinde hitte på at komme på besøg igen hos disse skrækkelige mennesker.

Der er næppe mange jægere med fornuften i behold der bekymrer sig om disse fantastiske historier, og da slet ikke os, som kæmper med at skaffe plads til de jægere som ønsker at jage hos os i 2007 sæsonen, som er vor 27. jagtsæson i Sydafrika, men derfor er det nu alligevel lidt komisk, at den fantasifulde jæger nu selv er plumpet med begge fødder ned i det hul som han så ivrigt har gravet for os andre.

Det viser sig nemlig at den stærkt etiske og moraliserende jæger selv har taget livet af en tam muflonvædder i en lille indhegning på 70 ha i Emmedsbo Skov på Djursland. Den drabelige jagt fandt sted 13/01/1997 og er publiceret med foto på jægerens egen hjemmeside. Vi har valgt at tydeliggøre illustrationen yderligere herover, så alle kan lære om mandens storslåede bedrifter!

Moral er som bekendt godt, mens det er mere tvivlsomt om dobbeltmoral er dobbelt så godt. Her har vi altså jægersmanden der vover at kritisere vor jagtudøvelse i Sydafrika, som gennem 27 sæsoner har solgt sig selv, og gensolgt sig selv så godt, at vi hver sæson er booked op med omkring 50 pct. gengangere, og minimum 50 af disse gengangere har været på mere end 5 jagtsafarier hos Jensen Safaris.

Såvel i Danmark som i Sydafrika og andre oversøiske jagtlande findes brodne kar der driver usportslig jagt, men man skal huske på, at det i den sidste ende er kunden selv der beslutter hvorledes jagten skal foregå, og hvornår der skal trykkes på aftrækkeren. P.t. formuleres der ny lovgivning i Sydafrika, som skal hindre at især jægere fra USA omdanner vor jagtudøvelse til et cirkus, med jagt på løver der lukkes ud af et bur om morgenen. Det er ligeså uetisk, som hvis man f.eks. på Løvenholt Gods udsætter voksne skydefugle og plaffer dem ned bagefter.

Med venlig hilsen,

JENSEN SAFARIS,

Holger Jensen

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-05-09 01:00

Jeg er helt sikker på, at ikke ret mange vil savne dig og dine løgne historie om min person og kunne du enda ikke blot nøjes med det,men nej du lyver end da om dig selv - det må være forfærdeligt ikke engang at kunne se sig selv i spejlet uden at væmmes.....

Du har her svinet mig til den ene gang efter den anden med selv opdigtede ting uden reality til virkeligheden.

Jeg har nu flere gange helt klart påvist, at det jeg skriver om dig er sandheden..

Så forlad du blot dette forum. Du vil helt sikker ikke blive savnet og med hensyn til røde kort, så har du stadig fået flere end jeg.
Jeg kan på et hvert tidspunkt jeg ønsker det skrive under eget navn på både NetNatur og jagtformidling. Det kan du der imod ikke.....

Så stop du vin proppen i munden og sut videre......

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-05-09 01:10

Dit sidste indlæg viser igen med alt tydelighed- hvorfor du i alle de fora hvor du har deltaget er blevet smidt ud.

Fordi en Safari høvding nede i Afrika tror han dernede fra kan se hvad der foregår i Danmark og du gentager det han skriver, fordi du heller ikke ved en skid om, hvad der forregik. Ja, så bliver det skrevne jo ikke sandt af den grund, men det viser med alt tydelighed, hvad du er for en type person, men som jeg skrev før, det kan og er jeg bedøvende lige glad med, for det er dig selv, der skal kunne se dig selv i spejlet...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-05-09 09:55

Og det har jeg det aldeles godt med. Til gengæld vil jeg advare dig mod selv at kigge dig i spejlet. Der står nemlig Hegnsmorder lige midt i panden på dig. Kan du have en god dag - med dine vagtler.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-05-09 10:22

Ja dum har man lov at være. Det kalder kun på medlidenhed.

Annuller spørgsmålet
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-05-09 13:45

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
-Og vil så absolut ikke lægge spalteplads til Tonganeserens og bb1'ses private slagsmål.

bb1 og Tonganeseren, opret for jer selv en "banke hinanden" tråd