/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
singapore
Fra : sørenb84
Vist : 247 gange
40 point
Dato : 16-05-09 22:02

hej jeg skal ud og rejse til sommer, til bali og singapore.
Kunne godt tænke mig et lækkert ur, muligvis et TAG Heuer. Er der penge at spare på at købe i singapore eller bali, eller måske i lufthavnen?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-05-09 22:10

Hvis Du køber i lufthavnen er chancen for at blive taget i røven med en kopi minimeret.

Kommentar
Fra : sørenb84

Dato : 16-05-09 22:30

ja det er rigtig. Men mener ikke selv jeg er dum hvad sådan noget angår. Det plejer at være rimelig åbenlyst om man handler i en rigtig butik med den ægte vare eller i en bod på et marked. Men selvfølgelig kan man ikke være sikker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-09 22:48

Elektronik og den slags er billigt i Singapore..............................har jeg hørt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-05-09 00:15

Besparelsen ligger i at købe i et land med ingen eller lav moms.
Der kan også ligge besparelse i at købe fabrikater fra tredieland, hvor der er EU beskyttelsestold på produktet.

Ægte TAG Heuer er Schweitzsiske, så der er næppe så meget sparet. Luftshavnsbutikker har store afgifter ( til lufthavnen) som kan betyde urimelige priser.

Vær helt klar på de billigste hjemlige tilbudspriser og vurder derudfra om det betaler sig.
Singapore er et sted hvor handelsmoralen er højere end mange andre steder og hvor konkurrencen er stor.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 17-05-09 16:57

Du kan sagtens også købe i Singapore (uden for lufthavnen), bare husk at få en "Tax" kvittering. Så kan du nemlig få "tax" tilbage i lufthavnen !!!!
Der er nogle små skranker " TAX REFUND" her får du moms + skat udbetalt.

men: HUSK EN GYLDIG KVITTERING (dette får man normalt i alle ordentlige forretninger i Singapore)

God tur

MVH