/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Stofa
Fra : refi
Vist : 814 gange
100 point
Dato : 16-05-09 19:19

Vi påtænker Zaptor.

Ved gennemgang af regninger fandt jeg ud af at vi betaler ca. 8.000.- kr. om året til Stofa...
Jeg har aldrig tænkt over det, men syntes egentlig det er meget

Vi har den store TVpakke samt 25 Mb kabelnet..

Jeg snakkede med Stofa som selvfølgelig meget gerne ville "forære" os en Zaptor, men jeg kan ikke helt gennemskue hvad vi får for pengene...

I øjeblikket fungerer 4 TV med alle kanaler (hjemmestrikket-du får jo kun EEN tilslutning)
8 komputere "deler" de 25 Mb net (generelt er kun 3-4 på)

Så spørgsmålet er HVAD der kan "strikkes" sammen for de samme penge (tilnærmelsesvis)....

Stofa var ikke til den store hjælp - de lover "guld og grønne skove" - men HOLDER DET.....

Nettet "kunne" godt sættes ned til det ½ uden problemer
En Zaptorboks vil selvfølgelig kun fungere med det ene TV (men de er alle HD med mpeg2 digituner)
Kanaler er IKKE nok i den lille pakke og Zaptorkanalerne er jo ikke de samme.....

Så som minimum skal der være:
12 Mb bredbånd
Samtlige DR-kanaler
Samtlige TV2-kanaler
TV3 - 3+ - 3puls
Kanal 4-5-6

Cnn-eurosport-samt alle de tyske kanaler er ikke et "must" - dem har vi sideløbende fra ASTRA via parabol - så visse kanaler har vi 2 gange (på dansk og tysk)

Nogen der kan "strikke" et GODT abo sammen.... Jeg kan ikke overskue deres "pakker"

Vi skulle jo gerne se fodbold

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-09 19:21

PS...

Og det skal altså være via STOFA

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-09 19:29

Citat
Med Zaptor kan du få en digital version af dine analoge tv-kanaler, hvis du som minimum har abonnement på den analoge tv-pakke 1. Du behøver blot at betale den årlige Zaptor-kortafgift.

Se det var den egentlige plan - Zaptor UDEN extrakanaler

Det bevirker så at boksen IKKE er gratis men koster et engangsbeløb på 995.- + årligt små 400.- kr

Er det virkelig den billigste løsning.. ????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-09 19:39
Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-09 19:43

Ikke forstået

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 16-05-09 21:43

Refi
Nu ved jeg ikke hvor i landet du befinder dig, men jeg har haft Stofa og efter dem fik jeg Com-X.
Store besparelser med Com-X, en prima behandling, digitalt TV og igen, billige.

Men jeg bor i Kbh.området.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-05-09 13:27

Jeg har opsendt min egen satelit, og skal nu slet ikke betale for at modtage TV. Det koster lidt i opstart, men over en årrække vil det helt sikkert betale sig selv igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-09 15:48

Citat
Jeg har opsendt min egen satelit, og skal nu slet ikke betale for at modtage TV

ASTRA er også GRATIS - UDEN selv at opsende den...

Så du er GRUNDIGT blevet snydt...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-05-09 16:19

Pokkers også!!!!! Tænkte nok de NASA folk var en flok svindlere!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-09 15:59

Nå løsningen blev KØB af Zaptorboks (uden kanaler).....

Da INGEN kom med noget der blot lignede en løsning (bortset fra det jeg IKKE vill ) - går point til den første der svarer...

Så slipper jeg for at annulere....

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 20-07-09 20:13

Tak for svaret granner01.

Du blev den "heldige"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-07-09 10:07

Ja heldet følger den tossede. Og hvor ville al det sjove være hvis ikke vi selv lavede det.

God sommer.