/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
msi v220 ikke installer xp
Fra : GizmoPro
Vist : 472 gange
15 point
Dato : 07-05-09 08:04

har lige købt jeg vil en msi v220 bærebar med vista, når jeg vil installer windows xp media center, ligger skriven i pc booter på skive den loader xp skiven ind men efter et stykke tid giver pc blå skærm har prøvet 9 gange sammen fejl hver gang

kim

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 15 point
Dato : 07-05-09 11:22

Sikkert fordi du har en SATA harddisk i din bærbare, du kan ikke installere XP, medmindre du laver en cd med SATA driver indbygget - sammen med XP

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-05-09 14:25

Hvis den har SATA så er bundkortet klar til det og du skal ikke installere sata.

Men se her hvad du kan gøre.

http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-05-09 14:45

Vrøvl granner01 XP kan ikke installeres direkte på en SATA disk, uden driver som IKKE er indbygget i XP

Godkendelse af svar
Fra : GizmoPro

Dato : 07-05-09 15:29

tak for hjælpen ligger bare vista i den igen

kim

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-09 00:25

Selv tak, hvis du gerne vil tilbage til XP, så har du mulighed for selv at brænde en slipstream cd med XP alle drivere, alle opdateringer og service pakker, bare spørg