/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Blå skærm ved opstart af spil
Fra : endymion
Vist : 542 gange
40 point
Dato : 23-10-01 10:33

Når jeg vil starte spillet "SUDDEN STRIKE" får jeg en blå skærm med følgende besked :OE 0028 : coo3248c i VxD
kaldet fra 0028 : c181AD69 i VxD.

Så trykker jeg på en vilkårlig tast og får følgende besked på blå skærm:
Alvorlig undtagelse 06 ved 24x :0000011A.

Når jeg så igen trykker på en vilkårlig tast, låser maskinen ( sort skærm) og jeg må genstarte.

Det er kun ved dette spil fejlen opstår - er det mon CD'en der er fejl ved ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-01 09:46

> Det er kun ved dette spil fejlen opstår - er det mon CD'en der er fejl
> ved ?

Jeg er ret overbevist om at det er Windoze der er fejlen -Win98?

Format c: :)

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 50 point
Dato : 23-10-01 11:35

Hej Endymion
Jeg er sikker på at det ikke er dit spil der er noget galt med.Prøv at gå ind og opdatere din grafikkort,du skal også være sikker på at du har den sidste nye directx inde,du kan også prøve at instalerer din windows igen.kan du ikke finde de overnævnte driver,så giv mig lige et vink tilbage,med navnet på dit grafikort,så skal jeg nok finde dem for dig.
MVH Brian

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 23-10-01 12:51

Hej.
Vxd filerne anvendes af al hardware i din Pc. Der kan meget vel være sket et "nervesammenbrud" i dine drivere til dit Grafikkort. Du skriver ikke hvilket kort du har installeret,-men gå ind på Producentens site og se om der skulle være nogle opdateringer. Du skal bruge den sidste nye DirectX den kan du hente her:
http://hotfiles.zdnet.com/cgi-bin/texis/swlib/hotfiles/search.html
SUDDEN STRIKE er jo et meget nyt spil,-har du læst på Indpakningen om din maskine opfylder Kravene ? Bla 150MB ledig HD plads ?
Hvis intet af dette virker, så må du nok se i øjnene at at du skal geninstallere WIN ??
Kører du WIN 98,- så behøver du umiddelbart ikke at formatere din maskine,- du kan sagtens geninstallere ovenpå det eksisterende system. Du skal bare huske at sige nej til at gemme eksisterende systemfiler når du bliver spurgt i starten af installeringen.
Kører du WIN ME så prøv i første omgang med en Systemgendannelse,-ellers er det samme fremgangsmåde som 98.
Ps. Du har vel tilfældigvis ikke mulighed for at afprøve spillet på en anden PC !!!
Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du skulle have problemer.

Mvh
Basses

Kommentar
Fra : endymion

Dato : 23-10-01 13:26

Tusinde tak for alle svarene. Jeg vil prøve at opdaterer driverne til grafikkortet

Min pc : Ram : 256
CPU : 700
Win 98
Grafikkort : GeForce 2

Kommentar
Fra : endymion

Dato : 23-10-01 13:26

Tusinde tak for alle svarene. Jeg vil prøve at opdaterer driverne til grafikkortet

Min pc : Ram : 256
CPU : 700
Win 98
Grafikkort : GeForce 2

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-01 15:25

"endymion" <endymion.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:8S9B7.426$BZ1.52963@news000.worldonline.dk...
> Når jeg vil starte spillet "SUDDEN STRIKE" får jeg en blå skærm
med
> følgende besked :OE 0028 : coo3248c i VxD
> kaldet fra 0028 : c181AD69 i VxD.
>
> Så trykker jeg på en vilkårlig tast og får følgende besked på
blå skærm:
> Alvorlig undtagelse 06 ved 24x :0000011A.
>
> Når jeg så igen trykker på en vilkårlig tast, låser maskinen
( sort
> skærm) og jeg må genstarte.
>
> Det er kun ved dette spil fejlen opstår - er det mon CD'en der
er fejl
> ved ?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Prøv i denne rækkefølge:
Start med at tømme mappen Temp (c:\windows\temp).
Prøv at nedsætte CD rom drevets cachelager.
Nedsæt hardwareaccelerationen på grafik.

I tvivl om hvordan ?:
http://wintip.dk/wintool/ydelse.htm

--
Med venlig hilsen
Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk