/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne skrivebeskyttelse
Fra : rosekamp
Vist : 539 gange
300 point
Dato : 30-04-09 06:48

Jeg har et voldsomt irriterende problem med min bærbare med Vista på. Jeg har et kassesystem som skal have adgang til at skrive i nogle bestemte filer, men jeg kan bare ikke slå skrivebeskyttelsen fra. Jeg har givet alle brugere fuld rettighed, men hver gang jeg slår skrivebeskyttelsen fra på både c-drevet, den pågældende mappe og alle undermapper, så er den på igen når jeg åbner mapperne.

Hvor er det bare irriterende.

Tillægsspørgsmål: Hvordan gør jeg så der kun er én bruger på min maskine og vedkommende skal have alle rettigheder?

Hilsen Rosekamp

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 30-04-09 08:23

Vedrørende det sidste spørgsmål, logger du ind med Administratorkontoen og går ind i Kontrolpanel og Brugerkonti her sletter da alle de andre brugerkonti (Gæstekontoen kan [B]IKKE[/B] slettes).

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 30-04-09 08:40
Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 30-04-09 21:00

axelbjarne - er prøvet, dur ikke

bjarnebr - ok, jeg troede også jeg kunne slette gæstekontoen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-05-09 12:31

Gæstekontoen kan deaktiveres men ikke fjernes.

Hvis du kun har den ene administratorkonto og laver et password dertil kan alle (der har koden) gå ind og skrive som om de var dig. Ingen irriterende skrivebeskyttelser og anden sikkerhedshaløjsa der driller