/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad må jeg slette i Vista
Fra : 19431225
Vist : 532 gange
100 point
Dato : 29-04-09 18:09

Hej
Jeg har lige fået en ny pc'er med vista installeret, men jeg vil gerne slette officepakken, når jeg går i kontrolpanet er der en som hedder Microsoft office home and student 2007, og en der hedder Kompabillitetspakke til office 2007 systemet , og en der hedder microsoft office power point viewer 2007 (danish)
Hvilke af dem må jeg slette når jeg ikke vil have officepakken 2007 installeret??

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 110 point
Dato : 29-04-09 18:17

du kan bare slette dem alle. og så er de væk, det sker der ikke noget ved.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-04-09 18:17

Du kan ikke slette det ene uden at slet det andet. For hele halløjet hænger sammen. Altså enten eller!!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-04-09 21:40

Alt det du nævner kan du slette og hvis der er andet der står Office 2007 på så sletter du også det.
Husk at genstarte inden du læser en anden officepakke ind. Hvis du får problemer med sletningen må du spørge igen, for så skal der måske slettes noget i registreringsdatabasen.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-04-09 22:11

Lige en bemærkning: Der skal ikke slettes, men køres fjern programer i Tilføj/fjern programmer fra kontrolpanel. Det er temmelig vigtigt, at få alle systemfiler, der er knyttet til Office-pakken, med.
Eller brug CCleaner. (Kan hentes gratis på nettet). Den afinstallerer programmer grundigt, og rydder også op i registreringsdatabasen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-09 03:31

Som Heller22 skriver: Du må ikke slette noget som helst, du skal fjerne programmer fra Kontrolpanel, marker programmet og klik på Fjern, og du bør overhovedet ikke slette noget i registrerings databasen, du risikerer at computeren ikke kan starte igen, det eneste du må slette, er dokumenter og filer som du selv har oprettet.
Læste du mit tip forleden om TweakNow? http://www.kandu.dk/tip19500.aspx
det er et sikkert værktøj at bruge, den sætter kun det som er sikkert at fjerne til sletning, den indeholder også et afinstallerings værktøj til programmer, som alternativ til Fjern programmet i Kontrolpanel

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-04-09 09:36

Til o.v.n. Tak for opbakningen du . Du plejer da også at slå et slag for CCleaner, ik? Eller husker jeg forkert?

Men nu har 19431225 i hvert fald fået de helt rigtige svar fra dig og mig .

CCleaner kan hentes her:
http://195.231.21.130/itvejl/Ccleaner/Ccleaner_rens_ud.htm

MVH fra heller22

Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 30-04-09 17:13

Tak for svaret edison.

De omtalte programmer er slettet via kontrolpanelet som jeg også beskrev i min indledning

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-04-09 17:25

UPS - undskyld. jeg havde overset Kontrolpanel i dit spørgsmål