/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Kalder Virum!
Fra : johannah
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 19-04-09 18:10

Hej - og hjææælp!

Jeg ved snart ikke, hvor jeg skal henvende mig, eller hvilken kategori jeg skal skrive under.

Sagen er den, at jeg for over to år siden sendte ca. 5 ret værdifulde antikke dukker af sted til reparation hos en dukkedoktor, der bor/boede i Virum. Siden har jeg rykket mange gange for at få mine dukker tilbage. Nogle gange har jeg fået henholdende svar, men den sidste måned har jeg slet ikke kunnet komme i kontakt med hende, hverken på telefon eller email. Jeg er ved at være godt nervøs for, om jeg nogensinde ser mine dukker igen. Ved ikke hvordan man står juridisk i denne situation eller noget.

I første omgang kunne jeg tænke mig at finde ud af, om hun stadig bor på den adresse i Virum, hvor hun hidtil har boet. Kunne jeg mon lokke en person boende i Virum til lige at kigge forbi hendes adresse ved lejlighed og konstatere om hendes navn står på postkassen? Bor selv i Sønderborg, så jeg kommer ikke selv så ofte på Virum-kanten

Jeg ved ikke, om jeg må offentliggøre hendes navn og adresse her, men ellers sender jeg den gerne privat.

Kh. Johanne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-09 18:48

Citat
Jeg ved ikke, om jeg må offentliggøre hendes navn og adresse her, men ellers sender jeg den gerne privat.

Hun kan findes på nettet

http://24.dk/group/opslagskasse/forum/thread/2053250

Har du et bevis på at hun har modtaget dukkerne?? Ellers kan det være meget svært/umuligt at få dukkerne, hvis hun er død/lukket firmaet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-09 20:10

Det ser ud til at der bor to på adressen med det navn (nok en datter)
Der er også to telefonnumre.
http://www.krak.dk/query?what=cs&search_word=&geo_area=Dahliahaven+23

Jeg bor ikke i nærheden, desværre.

Kommentar
Fra : johannah

Dato : 19-04-09 20:38

Hej til jer begge, og tak for jeres henvendelser.

Jeg har stadig kvitteringen fra posthuset, da jeg sendte pakken - og jeg har nogle mails fra hende, hvor hun skriver at hun har modtaget dukkerne, og hendes overslag på prisen for reparationen . Så, jo, jeg har beviser på at hun har modtaget dukkerne.

Jeg har også oplysningerne om, at der bor to med en del af hendes navn på hendes adresse, så hun er tilsyneladende ikke flyttet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-09 20:41

Du kan prøve at sende hende et anbefalet brev, så kan du da se om hun modtager det, ellers får du det retur

Det bedste er så, hvis du kan få en anden til at stå som afsender - mere hvis hun ikke har rent mel i munden- for så vil hun nægte at modtage det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-09 20:42

mel i posen - selvfølgelig

Kommentar
Fra : johannah

Dato : 19-04-09 20:44

Nordsted1 - det var sørme en god idé. Mange tak for rådet.
Hvis ikke nogle Virum-folk henvender sig, vil jeg gøre, som du foreslår: sende hende et anbefalet brev.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-04-09 23:36

Hvis det er den adresse, som der står i Eyvinds indlæg, så kan jeg godt smutte forbi.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-09 19:04
Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-04-09 13:12

Jeg kender området. Rækkehuse i et "lukket" område og ikke langt til politiet

Men johannah vender jo ikke tilbage med nye meldinger så jeg smutter først forbi "dukkelægen", når jeg ved hvem og hvilke dukker jeg skal lede efter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-09 16:08

Ans - du bor måske lige overfor....................i et af de stråtægte fra Fanø.