/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Pinnacle Studio 11 Plus.
Fra : ksve01
Vist : 702 gange
100 point
Dato : 19-04-09 15:21

Jeg har lavet en sammenklippet video fra 3 ugers ferie på i alt 1 time og 40 min. Når jeg brænder projektet til DVD går programmet "i stå" undervejs og bliver aldrig færdig. Det sker hver gang!!! Jeg har talt med en kollega, som mener at problemet kan være at jeg anvender standard brænderprogrammet i Windows Vista. Er der nogen der kan bekræfte dette og evt. linke til et brænderprogram, som ikke fejler med Pinnacle Studio 11 Plus??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-04-09 15:40

Når man går i stå med brænding er problemet of te for lille diskplads.

Husk at det kræver nok så meget arbejsplads at omdanne og gemme filen midlertidigt i dvd formatet. Inden du begynder brænding må der gerne være o0mkring 20 GB ledigt. Det er også godt med en diskoptimering forinden.

Af en underlig grund får man ikke fejlmeddelelse, men brændingen går bar i stå hvis der er for lidt ledig diskplads.

Kommentar
Fra : ksve01

Dato : 19-04-09 16:00

Jeg har købt en hel ny forholdsvis kraftig bærbar og har installeret Pinnacle Studio 11 Plus for netop at undgå problemer, da jeg godt ved at det kræver store resourcer at redigere mv. Harddisken er på godt 300 GB, så jeg tror ikke problemet er manglende diskplads. Hvilket brænderprogram anvender du transor?? InstantDVD fra Pinnacle??

Kommentar
Fra : ksve01

Dato : 19-04-09 16:01

Rettelse til min kommentar: jeg har KUN installeret Pinnacle Studio 11 Plus på min nye bærbar.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 19-04-09 19:31

Pinnacle har ord for ikke at kunne sammen med Vista og heller ikke hos mig.
Du skal ihvertfald bruge Pinnacle Studios brænderprogram for at få det til at lykkes

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 100 point
Dato : 20-04-09 18:26

Jeg har kørt med Pinnacle ver. 10.5, 11 og nu 12 på både XP og Vista.
Når jeg skal brænde, laver jeg filmen til en ISO-fil i en mappe og brænder derefter fra mappen til en DVD ud på NERO. Jeg har kun én gang oplevet, at kunne brænde en film direkte fra Pinnacle.
Den fremgangsmåde jeg bruger nu har ikke kikset en eneste gang!

Kommentar
Fra : ksve01

Dato : 21-04-09 20:05

Jeg vil prøve at lave en ISO-fil i stedet for at brænde direkte. Hvad med dual-layer, når man laver en ISO-fil?? Har nogen erfaringer med det??

Godkendelse af svar
Fra : ksve01

Dato : 09-06-09 09:12

Tak for svaret alka.

Det lykkedes mig at danne en ISO-fil og brænde den efterfølgende med Pinnacles eget brænderprogram. Havde dog problemer med ISO-filen, da filmen var på ca. 100 min. Først da jeg delte projektet op i 2 x 50 min. lykkedes det at få dannet en ISO-fil.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-06-09 09:25

Selv tak ksve01

Du kan jo iøvrigt se i forb. med indspilningen hvilken kvalitet og længde til en DVD. Jeg kan brænde ca. 120 min, men det kommer også an på hvor meget lyd der er med.