/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Når banken ikke vil hjælpe!!
Fra : ingrid17
Vist : 1426 gange
60 point
Dato : 17-04-09 08:13

Er der nogen der vedhvad man kan gøre, når man ikke kan få hjælp af sin bank til at betale sine regninger? står i RKI, og min bank vil ikke hjælpe med at betale mine regninger, de har taget hvad de skulle ha, men jeg skal betale husleje og varme. Bor til leje, men har et andet hus som jeg ejer, det er sat til salg, men ingen ved jo noget om hvor længe det varer inden det blir solgt.Hvad kan man gøre, jeg vil meget nødig ud i at låne penge på de der lånesider der findes, men hvad gør man så? er der nogen der har prøvet det? og evt har et godt råd til en løsning, jeg er bange for at blive smidt ud. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-09 08:21

Citat
- Ubesvarede 2
- Besvarede 1
- Annullerede 2
- Slettede 0
Ialt 5

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-09 08:22

Behold huset og flyt ind.
Tag et lån med huset som sikkerhed.

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 17-04-09 08:27

Til Teil. Tak for svaret, men det vil jeg ikke, vil ikke bo der mere, nej huset skal sælges. Men tak for svaret.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-04-09 08:35

Problemet er åbenbart at når du har betalt rente og afdrag på dine lån er der ikke nok tilbage til de løbende udgifter.
Banken har så indset at yderligere lån, kun forværrer situationen.

se at komme af med det hus du ikke vil bo i.

det gør man ved at sætte en realistisk salgspris . Hvis det ikke er nok ytil at dække lånene i huset risikerer du at hæne på lån i et solgt hus,.

I stedet kan du lade vær med at betale skatter , lån mv. i huset, hvorefter det bringes på tvangsauktion, og du er ude af den affære. Det må lette økonomien.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-09 08:39

Tja...

Står du i RKI og ikke kan betale - så sælger huset selv Det skal dine kreditorer nok sørge for....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-09 08:40

så sælger huset selv = sig selv

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 17-04-09 08:42

Til transor. Ja huset blir også sat til salg på mandag, og ja du har ret i det du skriver, ang lån og renter, men det hjælper bare ikke nu hvor jeg står og mangler penge til husleje her hvor jeg bor nu.Jeg håber selfølgelig at det andet hus blir solgt rimelig hurtigt, men intet er jo sikkert i disse her tider.Tvangsauktion ? ødelægger man det så ikke endnu mere for sig selv? Tak for svaret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-09 09:01

Citat
ødelægger man det så ikke endnu mere for sig selv?

Jo - men det er lidt sent at komme i tanke om det....

Stolthed og fordomme løser ikke problemet - kun SUND fornuft

Kommentar
Fra : me67

Dato : 17-04-09 09:21

Kode
Tag et lån med huset som sikkerhed.

Tvivler på der er nogen der vil låne penge ud til en der allerede har bevist ikke kan betale sine nuværende regninger med undtagelse at Omega Finans der låner ud til folk der er registreret. Men tag dig i agt for de er ikke bange for at overbelåne dit hus med pantebreve og dermed gøre dig teknisk insolvent. Og har du ikke problemer så får du f....me seriøse problemer.

Som situationen ser ud pt ser det ud til at om du vil eller ej kommer til at flytte tilbage til dit hus.
For betaler du ikke din husleje i din lejebolig er jeg sikker på du ikke bliver boende der ret meget længere hvilket betyder endnu en ubetalt regning i rækken.

Det bedste jeg kan se var at flytte i huset indtil det er solgt hvorefter du kan finde noget andet at bo i, for jeg tvivler på at som det ser ud nu er der ingen anden udvej - desværre.

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 17-04-09 09:30

Tak til alle for gode svar, ja jeg har problemer det kan jeg godt se, jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, men må jo bare arbejde videre på at løse dem.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-09 10:33

Du må vælge den løsning der gør mindst ondt.
At du ev. står uden bopæl rager de sociale myndigheder en papand.
At du ev. ikke har penge til føden rager de samme myndigheder også en and.

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 17-04-09 10:41

Til Teil.
Ja det ved jeg godt, jeg har hellere ikke prøvet at spørge dem om noget som helst.Godt jeg ikke har små børn. Det der mindst ondt er at komme af med det hus, så jeg kan blive boende her hvor jeg bor nu, her vil jeg gerne blive gammel og ende mine dage.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-09 10:47

Friværdi i huset ?

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 17-04-09 10:49

Nej det tror jeg ikke har kun haft det i 2 år.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-04-09 15:39

umiddelbart er din eneste mulighed at blive boende i huset indtil det er solgt. det er i hvert fald der du kan spare mst på de månedlige udifter. og så slemt kan det vel hller ikke være, at skulle bo der et par måneder mere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-09 16:46

Citat
umiddelbart er din eneste mulighed at blive boende i huset indtil det er solgt.

Godmorgen

Hun bor jo ikke i huset.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-09 16:50

Citat
Du må vælge den løsning der gør mindst ondt.
At du ev. står uden bopæl rager de sociale myndigheder en papand.
At du ev. ikke har penge til føden rager de samme myndigheder også en and.

Dette sagt for at du sørger for IKKE blive smidt på gaden.

Altså din økonomi klarer ikke huslejen lige nu, hvornår kan det ske?

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 17-04-09 17:17

Alt hvad jeg tjener nu, går til det hus jeg ejer men ikke bor i dvs at der ikke er penge til de udgifter jeg har hvor jeg bor nu.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-09 17:32

Da du kun har ejet huset i to år, tjener du sikkert ikke mange Kr ved salg.

Drop betalingerne på huset, lad det gå på tvangsauktion, det tar sin tid
inden kreditforeningen vil sælge det.

Eller find en lejer til huset.

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 17-04-09 18:12

Ja det kan godt være det er det jeg skal, men vil banken gå med til det mon`?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-09 18:13

Hvad har banken med det at gøre ??????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-09 18:17

Du bestemmer hvilke regninger der skal betales, ikke banken.

Find en anden bank hvis de blander sig i din privatøkonomi.

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 17-04-09 18:32

OK det må jeg vist lige høre lidt mere om til Teil tusind tak for hjælpen, du aner ikke hvor meget du har hjulpet mig, nu skal jeg bare lige løse problemet med huslejen her.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-09 18:50

Se det sådan, du vil blive boende, altså den husleje har 1.e prioritet.
Alt andet må vente og du bliver ikke smidt ud.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-09 18:52

http://www.kandu.dk/Spg134765.aspx

Sagt i en anden tråd.

Er livet ikke skønt?

Og solskin hele weekenden.

Vi drak kaffe i haven for første gang i år.

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 17-04-09 18:57

Jo trods alt så er livet skønt, og ja jeg VIL blive boende her i mit lille bondehus hvor fuglene sidder i deres nye fuglehus (fået af naboen) og nyder aftensmaden.Vil kontakte banken på mandag, at de skal stoppe betalinger på det andet hus.Atter engang tusind tak for hjælpen og go weekend til dig og dine.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-09 18:59

Og det der betales over PBS kan du selv stoppe over nettet.
Du behøver ikke be banken om hjælp til det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-09 19:01

Citat
så er livet skønt, og ja jeg VIL blive boende her i mit lille bondehus hvor fuglene

Så forstår jeg at du vil blive boende, sådan bor vi nemlig.

God weekend, held og lykke med fremtiden.

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 17-04-09 19:01

Ok tak igen (smiler) du har da bare styr på det der hva.?

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 17-04-09 19:03

Ja det VIL jeg og tak atter engang og held og lykke til dig også.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-09 19:04

Citat
du har da bare styr på det der hva.?

Jeg har lært på den hårde og dyre måde.

Husk banken er til for din skyld, ikke omvendt.

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 17-04-09 19:07

Sådan oplever jeg ikke min bank pt, men det har måske også noget med finanskrisen at gøre? det er en lille lokalbank, måske skulle jeg skifte snart.?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-09 19:17

Er banken ok så bliv endelig.

Den lokale bank har ofte bedre service.

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 17-04-09 19:24

Det må jeg lige tænke lidt over, de har ihvertfald ikke været til stor hjælp med dette her problem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-09 20:05

Citat
Vil kontakte banken på mandag, at de skal stoppe betalinger på det andet hus

Det kan du godt glemme hvis de har penge på spil

YDERMERE vil de kræve alle evt. lån indfriet ØJEBLIKKELIGT...

Kommentar
Fra : me67

Dato : 17-04-09 21:14

Jeg må sku ærlig indrømme at jeg er rystet i min grundvold over den "rådgivning" du har fået her.
Som du selv nævner i dit første indlæg er du registreret i RKI - er du egentlig klar over hvorfor du er havnet der ? ellers kan jeg nem fortælle dig det - det er fordi du ikke har overholdt dine nuværende fordringer ude i byen hvilket vil sige at du ikke har overholdt aftalte afdrag på din nuværende gæld.
Og med den i bagagen - hvem tror du så egentlig har lyst til at låne dig penge.
Hvem ville du selv låne penge ud til hvis du vidste at du ikke fik dem igen ? Mit gæt - INGEN.
Så derfor kan jeg også med 100% sikkerhed sige dig at INGEN banker eller realkredit vil låne dig så meget som en flad 50-øre til at betale dine regninger o.l. for - hvorfor ? ja fordi du ikke kan betale hvad du allerede skylder - derfor.
Og at en hvis person her i forummet tror man bare kan tage et lån med sikkerhed i huset er da godt nok at stikke dig blår i øjnene for det vil ikke kunne lade sig gøre pga. RKI og at samme person påstår at det er dig selv der bestemmer hvilke regninger du vil betale ville jeg godt nok også vælge at sætte ? ved - vær sikker på at banken samt realkredit nok skal få hvad de skal have inden du kommer til fadet.
At skifte til en anden bank - tja hvis du tror det bliver anderledes af det så værsgo. Du vil ikke engang kunne få lov til at oprette en budgetkonto i banken - det eneste du vil kunne få er en lønkonto med tilknyttet hævekort og intet andet INTET.
At sætte huset på tvang er blot at skyde dig selv i foden - dette forlænger blot din registrering i RKI i min. 5 år, og i de år du står der er det HELT udelukket at låne så meget som en 50-øre nogen som helst steder.
Som refi så rigtigt skriver vil banken hvis du skylder dem penge kræve lånene indfriet omgående - og kan du ikke det hvilket er mit gæt - ja så er der også en registrering på vej til RKI derfra.

Behøver jeg fortælle dig hvilken løsning på dit problem jeg ville foreslå - ellers tag et kik på hvad jeg tidligere har skrevet i mit første indlæg.

God weekend og held og lykke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-04-09 09:24

me67
hold da kæft din idiot, du er ikke for klog.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 18-04-09 09:36

Hvor er det dog skønt (læs trist) med tåbelige fjolser som GEIL sorry TEIL der kan få folk ned der hvor man selv står - i økonomisik ruin og INTET har lært af lektien.

Måske derfor der i dag er over 500.000 RKI registrerede i DK.

Ha et godt liv GEIL og gid du må drukne i økonomisk ruin.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 18-04-09 09:52

Ja, hvor dum kan man være.........
Citat
Jeg har lært på den hårde og dyre måde.

Og åbenbart INTET lært af det.

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 18-04-09 09:56

Rolig nu derinde, jeg siger tusind tak for alle svar , jeg tror folk har svaret i den bedste mening,og det er jo op til mig selv om jeg vil rette mig efter svarene, jeg har ihvertfald fået noget at tænke over. Go weekend til alle, jeg tror jeg lukker spørgsmålet nu, men atter engang tak til alle.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 18-04-09 10:05

Ja god weekend ingrid17.

Men tænk dig nu rigtig dogt om inden du tager nogle forhastede beslutninger - det kan få konsekvenser for dig i laaaaaang tid fremover

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 18-04-09 10:07

Ja det er jeg vist blevet klar over, håber bare jeg kan få solgt huset rimeligt hurtigt, heldigvis ligger det i et rimeligt attraktivt kvarter, så jeg har da lov at håbe.Go weekend til dig også.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 18-04-09 10:08

^ dogt = godt.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 18-04-09 10:10

Ja det vil jeg da også håbe for dig selv om tiderne ikke ser alt for godt ud lige pt.
men man har jo lov at være heldig - bare en gang i livet.

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 18-04-09 10:28

Ja håbet har vi da lov at ha.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 18-04-09 17:16

Husk at hvis du stopper betalingerne til gælden på huset og det til syvende og sidst ryger på tvangsauktion kan du på ingen måde selv sætte prisen på det.

Kommentar
Fra : asan

Dato : 11-06-09 20:00

Lige en forsinket kommentar. Har først læst indlæggene her i aften.

Prøv at henvende dig til retshjælpen. Det er gratis, og du får en professionel vurdering af din situation.

Undgå tvangsauktion. Du står sikkert med en endnu større gæld efter tvangsauktionen.
Og det er en fuldstændig uværdig situation at stå i! Du eksisterer ikke. Advokater og dommerfuldmægtige snakker indbyrdes som om du ikke eksisterede, selv om du står lige ved siden af og spørger om et eller andet!

Du kan i n t e t forvente når du er RKI registreret. Uanset hvad årsagen er til din registrering, så smækkes alle kasser i!

Hvis een eller flere kreditorer har dom på dig, så er du registreret til stort set "evig" tid. Banken eller kreditforeningen vil omgående få en dom på dig for eventuel restskyld i huset efter en tvangsauktion.
Undersøg muligheden for en evt. gældssanering. Hvis den lykkes, så er du gældfri om 5 år.

Held og lykke!
Asan

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 11-06-09 21:26

Til Asan.
Tusind tak for svaret, det har jeg også selv tænkt på, men er bare lidt bange for det ikke lykkedes, men man har jo lov at prøve, så det tror jeg da jeg vil.Ha en forsat go aften og tak for svaret
Venlig hilsen Ingrid.