/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kære Kandu STOP det her snyderi straks
Fra : briani
Vist : 512 gange
50 point
Dato : 04-04-03 09:23

Kære Kandu
At oprette flere profiler er fuld lovlig
Men det er vel ikke lovlig at man snyder med dem indbyrdes
Altså at man opretter et spørgsmål med en af sine brugernavne og besvarer den med et af sine andre brugernavne.
Derfor vil jeg meget gerne have at i kikker på kandubrugeren CyberFish
Som helt klart snyder så det basker,Han/hende har inden for det sidste stykke tid oprettet en del nye brugernavne,og snydt indbyrdes med disse.
Jeg har ikke gennemgået hele CyberFish historik,det orker jeg ikke,men dem jeg har fundet,er helt klart beviser på snyderi.
Prøv at se her.
http://www.kandu.dk/dk/spg/13385
Besvaret efter 4 minutter og tildelt 5 stjerne for svaret.
http://www.kandu.dk/dk/spg/13377
Besvaret efter et minut,og tildelt 5 stjerner for svaret
http://www.kandu.dk/dk/spg/13380
Besvaret efter et minut,og tildelt 5 stjerner for svaret
http://www.kandu.dk/dk/spg/13438
Besvaret efter et minut,og tildelt 5 stjerner for svaret.
http://www.kandu.dk/dk/spg/13431
Besvaret inden for et minut,og tildelt 5 stjerner for svaret
Så på den måde kan man nemt komme til tops.
Så kære kandu,den bruger må helt klart efter min mening udelukkes herinde fra,og hvis i ikke mener det,så skal brugeren helt klart have alle sine point SLETTET.
Mvh Brian

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 04-04-03 10:15

Tjaaa Brian

Jeg har oxo før skrevet om snyd m.m. ( http://www.kandu.dk/dk/spg/11777 )
men det ser ikke ud som om nogle tager sig af det...

Men du har helt ret. Sletning af point er nok den eneste løsning.

/Philip

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 04-04-03 10:22

Ja, synes det må være ret indlysende at Kandu kommer til at gøre noget ved det - og gør de ikke det, er de jo så selv fortalere for snyd og anden manipulation på sitet her ....

så jeg er ret sikker på der sker et eller andet - lad os håbe det.

Karina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-04-03 10:41

Giver lige mit besyv med:
Pointsletning er nok den eneste løsning, da brugeren jo kan oprette nye profiler hele tiden....
Håber kandu tager kontakt til brugeren samt kommer med en officiel meddelelse om sagens forløb.
Det er urimeligt mod de brugere, der på ærlig vis besvarer spørgsmål og får de point, de fortjener... hvad enten det er 5 eller 500 points.
Mvh Christina

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 04-04-03 11:56

Det er helt sikkert at, der er snyd med. Nogle gange har jeg også faldet over mystiske ting. Hvis man kigger på statestiken er der nogle der fare opad, så NASA bliver helt misundelige.
Rart et der en der gider at tage problemet op. Håber der kan komme en afgørelse på det.

MVH

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 04-04-03 12:06

100% enig...!

http://www.kandu.dk/dk/spg/13436

vi har også snakket om det her..!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 04-04-03 13:41

Jeg synes absolut IKKE om 2 væsentlige ting ved "kandu"
1) At man kan have 2 brugere (lovligt)
2) At besvarede spm. lukkes
Det sidste er jo helt sygt, idet man (desværre) som HOVEDREGEL, ikke kan bruge spm. tekst til noget fornuftigt og som her, hvis man vil forsøge at se noget skal man købe div. spm - helt gak. Hvem hulen gider det?
Som man kan konstatere på f.eks. elsperten betyder det intet at spm. står åbne, kun "eksperter" vil/kan alligevel bruge dette til noget. Selv om alle anstrenger sig med en god og dækkende tekst på spm. (hvad ingen gør!), så er situationerne ofte ret forskellige. Meningen har været god nok, men patienten døde altså.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-04-03 13:45

øh lillemig.. jeg forstår ikke helt dit indlæg tror jeg. Hvad er det for noget tekst du ikke kan bruge til noget fornuftigt?

Derudover vil jeg gerne tilslutte mig harmen over at man kan oprette sig selv som bruger flere gange.

Mvh Christina

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 50 point
Dato : 04-04-03 13:50

For et stykke tid siden gjorde jeg i et lukket spørgsmål CyberFish opmærksom på,
at hans pointfuskeri VAR gennemskuet.
Men han fortsatte bare med sit humbug.

Så det er helt fint, at hans pointsvindel nu kommer frem i lyset.
Det er åbenbart det, der skal til.

Godt gået, Brian!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 04-04-03 13:54

Ja Cyberfish antager os åbenbart for smådumme, for SÅ indlysende snyd, skal man dælme da være noget naiv for at tro på skal kunne lade sig gøre......
så jeg siger bare som Rellom : Godt gået Brian

( Brian satser på du har skrevet til Kandu om det, ikk`)

Karina

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 04-04-03 14:14

skingur>>
Med "tekst" mener jeg spørgsmålets overskrift! Meningen med at købe et svar må vel være at kunne bruge det - ik'?
Man kan ikke bødømme en skid ud fra det der kan læses før et evt. køb og den nemmeste måde at snyde på er nok at oprette et spm. på 1 points - med en interessant "overskrift", senere købes det mange gange og kandu kan ikke beregne 10% af 1 points, så man får nemt 50 points.
Nu er det så ikke "super points" men viser bare det er sygt at lukke besvarede spm. man er helt til grin ved at købe et svar.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-04-03 14:16

tjaeee... det synes du så..! ved ikke... de der points får man jo "gratis" hver dag.. matadorpenge, kunne man vel kalde dem!!!
Christina

Kommentar
Fra : hansandersen22

Dato : 04-04-03 15:11

Generelt er der jo flere ting her som bør ændres, det har den sidste års tid debat jo vist. Man kan bare rode tilbage og se hvad man falder over flere steder...

Og flere af jer som er fortaler for noget sådan har vist en del at kigge i bagagen efter, udfra de søgninger jeg har lavet.

Men det erfarer i jo nok.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-04-03 15:12

hvad mener du?

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 04-04-03 15:21

Det er absolut ikke et spm. om de points, men hele sitet bliver uinteressant netop ved det, at man ikke kan se/følge svar og kommentarer til lukkede spm.
Det er ikke grundet "prisen" for at købe et spm. men det er aldeles håbløst at opnå noget fornuftigt med det system.

Kommentar
Fra : hansandersen22

Dato : 04-04-03 15:54

Christina

De(n) debat(ter), som flere af dem som skriver herinde har været impliceret i såmænd....

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-04-03 15:56

Hej igen alle sammen.
Tak for alle de kommentarer der er kommet indtil nu
Så mangler vi bare den fra Kandu.
Kan da lige oplyse at der også er sendt en email til Kandu
så må vi se om jeg får et svar,enten pr email eller her.
Mvh En meget meget træt mand,der er i fuld gang med at male hele hytten indvendig
Brian

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 04-04-03 18:35

hansandersen22>

Du har da eddermamemig været hurtig på tasterne ...som ny bruger mener du åbenbart allerede at have belæg (og indblik) i ændringer på kandu.dk.
Hvor startede du.....med historikken over alle bruger??
Klap lige hesten, deltag i debattener....og velkommen ellers her på kandu.dk

Laurenzio

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 06-04-03 02:47

(Dette er ikke for at spille bussemand, men...-->) Jo velkommen til hansandersen22, og velkommen til en der vil lege politimand. Jeg har nu deltaget i et par spørgsmål, som han også har deltaget i. Der prøver han at være efter folk, som kommer med deres meninger og spørgsmål, som at åbne en ISO fil, hvilket han straks "ved" er musik, og fordømmer det. Han har også bedt mig om at holde min mund lukket, da jeg udttalte mig om hvordan man ikke deler filer i kazaa osv.. Det er da også sådanne folk der burde sættes fokus på, da man åbenbart ikke må sige sin mening, plus at her prøver folk at komme en svindler til livs (til gavn for alle), hvor han så lige skal prøve at lege politimand. >Tag dog på pilitiskolen, ikke på kandu.dk<

Ud over det, så bakker jeg fuldt ud op om briani's mening om det her. Det SKAL stoppes.
Thumbs up for briani

over and out - ZeroXP

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-04-03 03:05

Ja, hvem søren er det liiiige han minder mig om .... hmmmmm mon det er ham jeg lavede denne gif til :

Karina - Fnoller

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-04-03 03:07

og til dem der ikke ved hvem det så lige var jeg lavede den til ( from all of me - havde jeg nær tænkt og sagt - to all of him ) er det altså Zonker den var møntet på.

Kommentar
Fra : hansandersen22

Dato : 06-04-03 09:44

Tja Fnollepige/Karina eller hvad du nu hedder...

Du bliver ved med din zonker, som jeg stadigvæk INTET kender til.....

Jeg har som ny bruger læst de regler igennem som findes her og der står der højt og tydeligt noget med ulovligheder, den er da ligefrem og ikke til at misforstå.

At ZeroXP får ondt i rumpetten fordi, han jo selv er medvirkende til sådanne ting ved at udbrede viden om det, viser jo netop, at man vil en masse, men hvis nogen stiller spørgsmålstegn og kræver at vedkommende redegører for sin handlinger, jamen så løber de skrigende væk.

Og ZeroXP hvad er det lige ISO-filer bruges til ??
Til at bundle en hel cd i en fil, så den nemmere kan overføres, som fil ad elektronisk vej.
Hvem er det lige som benytter denne praksis ?
Jeg snakker på intet tidspunkt om musik, eller hvad der nu kan ligge i en sådan. jeg stiller spørgsmålstegn ved at man er med til at fortsætte denne praksis.
Og da du jo er det er det da klart at du får ondt i rumpetten. Hvad andet kunne man ellers forvente ?

Laurenzio jeg er skab, ligefrem og hurtig. Og ikke mindst velargumenterende i mine indlæg, rammer sømmet lige på hovedet. Og tager hele pakkeriet uden indpakning, og siger meningen som den er. Det kan visse mennesker ikke acceptere fordi de ikke vil tages med bukserne nede om knæhaserne...., for så afslører man jo deres sande mening med deres budskab....

Jeg sætter spørgsmål ved et ZeroXP laver, og han føler sig stødt fordi han ved jeg rammer et ømt punkt. Og så forsøger han at retfærdigøre sine indlæg ved at komme med angreb efter at han er ramt lige midt i solar plexus, men for sent.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-04-03 10:51

Hej Karina
100% enig
Hej hansandersen22
Velkomment tilbage
Vil man forsøge sig under et andet brugernavn,og ikke blive genkendt
så er man nød til at lave om på sin stil og sin fremgangsmåde
Mvh Brian
PS-har stadig intet hørt fra Kandu,lidt mærkelig at de ikke reagere
Brian

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 06-04-03 12:54

udbedre min viden........hmmm, det var tekniske faq som alle kan (og har ret til at) lære. Jeg har på ethvert tidspunk poiteret at det med den slags musik, ER ulovligt. Men jeg skrev såmend også at han kunne kopiere en cd fra biblioteket, ned på sin computer, hvilket er lovligt. Så der ramte du vist ikke hovedet på sømmet, men nærmere fingeren der holder det. Og til din, måske, stotre forbavselse, så brænder jeg ikke (ulovlige)-musik cd'er, film, eller noget andet ulovligt. Hvis jeg brænder noget, er det fuldt lovligt, og er som regel, kun datacd'er som jeg bruger til at transportere større mængder data på, bl.a. til min skole.
Og at du ikke kan lide medierne med ISO filer, fatter jeg ikek. Nogen bruger det måske til ulovligheder, men mindst lige så mange bruger dem fornuftigt. Hvis jeg havde indsunget en hel cd, og ville sende den til en ven, så ville det jo være en god måde at gøre det på. Og du sagde at du på intet tidspunkt snakker om musik, men lad mig dog citere dig fra det pågældende spørgsmålå:
"Køber originalen såmænd" - hvorefter han får svaret:
"Nu er det jo ikke sådan at der er tale om en piratkopi, men blot en samling af artikler fra nettet som en af mine kolegaer i usa har samlet i en eller anden database på en cd.
Hvorfor han har afleveret den som en ISO fil fatter jeg ikke, men det er mig altså ikke muligt at "købe origianlen"".

Men lad mig komme m,ed en sammenligning: Jeg fortæller hvordan han kan gemme filer på kazaa, og en anden hvordan han pakker ISO filer ud. Jeg kunne også have fortalt en hvrdan han brugetr en pistol, men det er jo ikke ensbetydende med at han skal gøre det.

Jeg har ikke ond i rø..., men er bare lidt skuffet over at du kun VIL se det dårlige i tingende. Men efter dette undlæg, vil jeg fra min side stoppe denne diskuyion mellem os, da jeg ikke synes den hører hjemme her på kandu.dk. Hvis du vil lægge flere indlæg mod mig/andre, kan jeg kun tage afstand fra det, da vi prøver at hjælpe.

over and out

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 06-04-03 19:41

hansandersen22> at du skulle være vel argumenteret, og tage folk med buskerne ned om knæhasserne.....tjaeee, det er din mening. Ikke her....Jeg mistænker dig også kraftigt at være en hvis herre i ulveklæder ( eller hans bror, kone m.m)
For dumt og for dårligt.
SKULLE du være ny her, er du med din holdning, meget hurtigt ude igen....eller nekliseret fuldstændigt.

Laurenzio

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-04-03 21:38

Ja briani, synes ligesom den med at hansandersen22 kunne vide at jeg efter jeg forlod findsvar.dk har været derovre og snage lidt rundt lidt ligesom "slog hovedet på sømmet" *GGG
- hvor faen ( undskyld ) hvor søren kan hansandersen vide det fra - men nok om det - det står soleklart, at fremgangsmåden er set før ....

og som een kommer ind på - måske assisteret af familiær sekretær service.

Det skal osse lyde herfra : Velkommen tilbage

P.S nok er du velargumenterende, MEN sløv i optrækket, hansandersen22 for nu har du altså 2 gange skrevet "Til Karina eller hvad du nu hedder" .... JEG HEDDER KARINA .... capisce!!! *smiler mildt*

Karina

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-04-03 01:12

Daw hanszonkerandersen22.
Hvad laver du dog her?? Du må da have forrygende travlt med at styre alle medlemmerne på den BLØP-site du fabrikerede, eller er de skredet allesammen.

Ram2

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-04-03 16:38

Hej alle sammen
Så fik jeg endelig et svar fra kandu
her er hvad de skrev til mig
-----------------------------------------------------
Hej Brian

Tak fordi du opdagede dette snyderi, jeg kan fortælle dig, at Cyberfish har fået fjernet 2000 superpoint og er blevet blacklistet fra denne månedes udtrækning, så selvom han figurere på præmiesiden vil han ikke indgå i lodtrækningen.

Med venlig hilsen

Søren Jensen
(Servicemedarbejder)
--------------------------------------------------------------------------------
Mvh Brian

Godkendelse af svar
Fra : briani

Dato : 13-04-03 09:51

Tak for svaret Rellom.
Mvh og en rigtig god påske
Brian

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-04-03 13:05

I lige måde, Brian.
Fedt at kandu nu har reageret.