/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hvilken tagrender ?
Fra : zakdk
Vist : 801 gange
100 point
Dato : 07-04-09 10:17

Erfaring eller anbefaling hvilken skal man vælge?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-04-09 10:19

gode plastrender holder "evigt" hvis man er omhyggelig med samlinger.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 60 point
Dato : 07-04-09 10:43

Jeg har udskiftet mine plasttagrender, med galvaniserede tagrender. De er stærke og klæder huset/taget lidt mere end plastic, men skal siges , at vi har et nedløb uden for et værelse, og bare morgenduggen fra taget kan høres i nedløbet (dryp). Kan du leve med det er det alletiders.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-04-09 10:58

Selv har jeg skjulte plast tagrender, der er samlet på midten.
Begge dele giver problemer og kan ikke anbefales.

Tre af mine naboer har udskiftet til galvaniserede tagrender i ekstra stort format.
Det er den løsning jeg også vil anbefale...

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-04-09 11:06

Hvorfor ikke tagrender af kobber? De holder i flere hundrede år, og arbejdslønnen er stadig den største udgift.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-04-09 11:53

Problemet er at kobber er giftigt .Der skal miljøgodkendelse til.

Zink tæres for hurtigt.

Plast er fint, hvis det oplægges rigtigt og samles rigtigt.

når det giver problemer er det manglende afrensning før limningen eller fordi dt ikke er lagt med spillerum til at bevæge sig i forhold til huset.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-04-09 20:43

transor

såfremt der anvendes ekspantions afløbsstudse sker der ikke noget med plasttagrender, problemerne opstår fordi man ikke vil "ofre" disse afløb.

per

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-04-09 08:02

Galvaniseret ståltagrender. De skal blot klikkes sammen - så alt kan man selv lave uden problemer - med blot to eller færre tommelfingre.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-04-09 10:58

Kobber giftigt? Det er køkkensalt sgu også i samme mængder!

Kommentar
Fra : zakdk

Dato : 08-04-09 22:14

...............hvor kan man købe lodekoble ??

Godkendelse af svar
Fra : zakdk

Dato : 20-04-09 17:21

Tak for svaret stilkene.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-04-09 18:10

Jeg be`r