/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sælge hus udenom ejendomsmægle
Fra : mikk0077
Vist : 571 gange
60 point
Dato : 01-04-09 17:24

Hej,

Jeg har sat mit hus til salg hos en ejendomsmægler. Nu har jeg selv fundet en køber. Er der noget der forbyder mig at droppe mægleren og selv sælge det?

På forhånd tak

Mikkel

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-04-09 17:45

Det kommer an på den skriftlige aftale du har lavet med en mægler.
Selvfølgelig kan du selv sælge dit hus.

hawaii7

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-04-09 17:47

Læs aftalen du har indgået med mægleren grundigt. Der står givetvis et eller andet om, at du (og mægleren) er bundet for en vis periode, i gamle dage ofte tre måneder, nu som regel seks måneder. Måske står der også noget specifikt om hvad der sker hvis du selv finder en køber, men det er vist ikke det normale.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-04-09 19:41

Det afhænger helt af hvilken aftale du har med mægleren.
Typisk skal han have honorar , selv om du selv finder køberen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-09 19:51

Men du bør have en advokat (din egen) med til at lave købsaftalen, ellers spiller du hazard.

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 01-04-09 21:21

Det afhænger fuldstændig af hvad der står i den skriftlige formidlingsaftale du har indgået med mægleren. Hvis aftalen ikke var udløbet da du fandt køberen skal mægleren have fuldt salær medmindre du spørger ham om rabat (inden du selvfølgelig fortæller ham hvem køberen er)..

Kommentar
Fra : kj

Dato : 02-04-09 11:21

Indenfor aftaleperioden mener jeg mægler skal have fuldt salær + annonceudgifter

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 02-04-09 11:30

Sådan kan man ikke konkludere. Det afhænger alene af, hvad der står i aftalen, der i øvrigt skal være skriftlig.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-04-09 15:49

Læs hvad du har skrevet under på.

hawaii7