/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skrivebordsfiler
Fra : refi
Vist : 861 gange
100 point
Dato : 31-03-09 11:56

Har bevidst skrevet filer da det IKKE er genveje...

Har en del regneark der bruges ofte liggende på "skrivebordet"

Problem:

Hver gang et bliver åbnet - rettet - lukket igen, har det flyttet sig i forhold til HVOR det tidligere lå....

Der er ingen problemer hvis det blot bliver lukket igen uden der er skrevet i det

PS...

Arranger automatisk er IKKE hakket af....

Nogen der kender løsningen så de bliver hvor de er lagt.... (i VISTA)

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 31-03-09 12:04

Nu ved jeg jo ikke om det samme gælder for Vista.
Men med XP kan man vælge: Arranger i forhold til Gitter
Det kan jo være du også kan anvende det.
Min erfaring er, at filerne bliver liggenede også efter, at man f.eks. har åbnet for et dokument.

mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-09 12:28

Citat
Det kan jo være du også kan anvende det.

Det kan jeg - men det ændrer IKKE noget...

Det er skam afprøvet....

Filen (efter den er rettet) lægger sig pr. automatik på første ledige "plads" i venste side......

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 31-03-09 14:30

XP

flytte en mappe på skrivebordet i venstre side så der blev et "hul"
Start excel
lave et regnestykke
gem som > på skrivebordet > den lægger sig i hullet.
luk excel
flytte mappen til et andet sted på skrivebordet
dobbeltklik på mappen
mere regning
gem
Hullet er tomt og den ligger hvor jeg flyttede den til.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 31-03-09 15:33

Hvis det kun er for nemt at komme til dem, kunne du lægge regnearkene i dokument mappen og så lave genveje til dem på skrivebordet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-09 17:03

flytte filen til et andet sted på skrivebordet
dobbeltklik på filen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-09 12:26

Jeg tror ikke helt I forstår problemet

Det er ikke noget problem at flytte den - den flytter sig bare igen efter rettelse...

Som sagt er det FILER det drejer sig om - genveje er ikke noget problem.....

Og at lave genveje til alle filerne var ikke lige planen men kan selvfølgelig blive løsningen...

PS.

Det er IKKE mapper, men FILER...

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 08-05-09 12:07

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-09 16:14

Jeg flyttede netop >filen< til et andet sted på skrivebordet for at se om den lagde sig i "hullet" efter at have arbejdet med filen.