/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Adgangskode kan ikke gemmes
Fra : Loahenning
Vist : 767 gange
20 point
Dato : 29-03-09 21:03

Jeg har et problem med at min adgangskode i Outlook ikke kan gemmes. Jeg har netop opgraderet Vista. Der var ikke problemer med XP. Hver gang jeg lukker for Outlook slettes koden, selv om jeg har sat et flueben i "gem adgangskode". Kan nogen hjælpe mig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-03-09 22:55

Har du indstillet programmet til automatisk at slette cookies når du slukker. Hvis cookies slettes så sletter du de gemte adgangskoder.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-03-09 08:46

Tror ikke det har noget med Cookies at gøre når det er Outlook.

Prøv at kigge her, måske der er noget:
Indstillingen Gem adgangskode bevares ikke i Outlook eller Outlook Express
http://support.microsoft.com/kb/290684

mvh klaudi

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 30-03-09 15:53

Hej LoaHenning..
Jeg har nøjagtig det samme problem og har ledt efter en løsning gennem længere tid, men uden held.
Det er kun i Vista den er gal.
Jeg har lige prøvet at slette nøglen i reg.basen efter Microsoft's anbefalinger (link fra klaudi)
Jeg har også prøvet Microsoft support, men de siger opgrader..jeg har Oultlook 2002.
Det vil jeg ikke,- så hellere bruge Thunderbird.
problemet er at alle de gamle mails ligger i Outlook .pst filen som kun Outlook kan åbne.
Hvis du finder en løsning er jeg meget interesseret...
der må være et eller andet i Vista der sletter adgangskoden hver gang du lukker Outlook...men hvad??
Hilsen Palle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-09 01:19

Hvis du skifter til Thunderbird, så burde du kunne importe dine mails fra Outlook til Thunderbird, jeg bruger ikke Outlook så jeg har ikke forsøgt, men det virker med Outlook Express og Tunderbird, se her hvordan du importer mails fra Outlook:
http://support.real-time.com/tbird/outlook_import.html
husk også at installere Sunbird i din nye Thunderbird, alletiders kalender
http://mozilladanmark.dk//produkter/thunderbird/
rul ned på siden for at hente den danske sprogpakke til stavekontrollen og se linket til Kim Ludvigsen, der er mange fine hjælpe detaljer på den side, og så lige kalender tilføjelsen:
https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/