/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kode til Windows XP
Fra : axelbjarne
Vist : 525 gange
50 point
Dato : 27-03-09 21:21

Jeg har en kode til en Windows XP Prof. men sagen er, at den originale CD er beskadiget, har dog været så forudseende at lave en kopi, men da jeg har haft flere CD'er og ikke lige på stående fod, kan vide, hvad det er for en af dem, den passer til.

Spørgsmålet er så: Har jeg en mulighed for at finde ud af hvilken CD det er, uden at skulle installere systemet?

mvh.
axelbjarne

PS.: Jeg må desværre spare lidt på pointene, fordi jeg hjælper en del andre med deres computere...og må så af og til spørge for dem også...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-03-09 21:23

Det er koden der er afgørende. Den tilhører ikke nogen af CD`erne. Du kan bare installere med en af dem, og bruge koden. Skal selvfølgelig bare være XP PRO.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 27-03-09 21:27

Koden har betydning, fordi det er forskellige CD'er - altså har jeg haft 3 styresystemer Windows XP prof...så hvilken CD der passer til den kode jeg har - ved jeg ikke!

Kommentar
Fra : clou

Dato : 27-03-09 21:28

Prøv at installere Keyfinder her: http://cd-key-finder.dk.malavida.com/mvdwn/2345-windows , den kan aflæse koden på din Windows XP

Clou

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 60 point
Dato : 27-03-09 21:37

Jeg gentager. En kode til XP PRO virker til alle XP PRO.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 27-03-09 22:03

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-03-09 22:20

Selv tak