/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
åbne vedhæftede filer?
Fra : svenliss
Vist : 2668 gange
400 point
Dato : 26-03-09 17:34

Jeg er af og til ude for ikke at kunne åbne vedhæftede filer - en rude bobber op med:
Denne fil har ikke et tilknyttet program der kan udføre denne handling.
Angiv en tilknytning i: Angiv tilknytning i kontrolpanel.

Svaret må være lidt "klippet ud i pap" - altså en rækkefølge.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-03-09 18:04

Hvis du f.eks. kører med Officepakken 2000 og en sender dig en vedhæftet fil fra Office 2007 så kommer advarslen. Og hvis den vedhæftede er lavet i et program du ikke har såkommer den med advarslen. Den vil have at du finder et program på din maskine som kan åbne det, men hvis du ikke har det program, så må du skrive til afsenderen om at gemme filen i et andet format.

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 410 point
Dato : 26-03-09 18:07
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-03-09 18:48

Det er alletiders link ferik - det geniale ved den er, at den foreslår et gratis program til de forskellige file extensions

Kommentar
Fra : svenliss

Dato : 26-03-09 19:48

@ferik
Sikkert et udmærket program du henviser til, men det er noget "nokkeværk" at installere - kræver også betaling....
Derfor sidder der ikke én der har en genial genvej?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-03-09 20:32

Svenliss.......prøv at spørge afsenderen af mailen om hvilken program der skal bruges

F.eks har jeg de seneste dage fået en del mail, i power point diasshow eller videoklip der skal vises i windows mediaplayer/winamp

Jeg har også oplevet at jeg ikke umiddelbart kan åbne den vedhæftede fil, men gemmer jeg den på skrivebordet så kan jeg godt åbne den--------spørg mig ikke om hvorfor det er sådan

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-03-09 20:33

Der er ingen genvej, men hvis du nu gav et eksempel på hvilke extensions du ikke kan åbne, så kunne vi måske hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-03-09 21:48

http://www.openwith.org/ er da en genial genvej, du skriver fil endelsen (eks. .DXF, .RM, .PHP)
ind oppe i søgefeltet så kommer der forslag til programmer der kan åbne den type filer.

Der bliver linket til GRATIS programmer der kan åbne disse filtyper

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-03-09 21:50

PS: Du skal ikke klikke på Sponsored ad til venstre, det koster

Kommentar
Fra : svenliss

Dato : 26-03-09 22:17

Ikonet ud for den vedhæftede fil jeg ikke kan åbne er: Adobe 8, og det har jeg installeret, men den åbner ikke alligevel.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-03-09 23:03

Citat
Adobe 8
er ikke et extension - er det en swf, flv eller hvilke 3 bogstaver står til sidst???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-09 01:07

At computeren foreslår Adobe 8 er kun fordi at den begynder med A og er første valg af mulige programmer, som måske ken åbne den vedhæftede fil, måske har du et program som kan, men Windows kan ikke automatisk finde ud af at bruge programmet, eller det er en filtype som du ikke har et program som kan åbne.
Derfor skal du bruge de bogstaver som står i navnet på din fil, de bogstaver som står EFTER punktum, de tre bogstaver skal du skrive ind i linket fra ferik, skriv dem i linjen oppe til venstre og klik på Search, så kommer der forslag til gratis programmer som kan åbne din fil, et eksempel: Du har fået tilsendt en som hedder Brev.docx, her er det fire bogstaver som står efter punktum, de fire bogstaver skriver du i søgelinjen og klikker på Searsh, så kommer der to forslag på programmer som kan åbne docx filer, den første er OpenOffice 3.0.1 som kan åbne, redigere, oprette og udskrive docx filer, den anden er Word Viewer 2007 som kan åbne og udskrive docx filer.
Prøv selv med eksemplet eller med den fil du har besvær med.
Du kan også prøve denne side: http://filext.com/ og igen prøve med docx filen fra før, så får du en længere forklaring, på hvad en docx fil er: http://translate.google.dk/translate?prev=_t&hl=da&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Ffilext.com%2Ffile-extension%2Fdocx&sl=en&tl=da&history_state0= der er også forslag til hvilke programmer som kan åbne filen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-09 01:11

Og så bør du opdatere din Adobe Reader, det er længe siden version 9 kom frem, gamle programmer er en sikkerheds trussel, en alvorlig sikkerheds trussel, der er eksempler på misbrug af blandt andet gamle Adobe programmer: http://www.adobe.com/dk/products/reader/

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 27-03-09 09:33

Det aller letteste er at få afsender til at sende dokumentet som en pdf fil. Det har været standard format i mange år i hele verden. Så har man normalt ingen problemer.
Pdf filer fylder heller ikke ret meget og der er ingen forringelse af kvaliteten.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : svenliss

Dato : 28-03-09 08:05

Tak for svaret ferik.