/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Sony anlæg
Fra : JeffO
Vist : 483 gange
140 point
Dato : 26-03-09 01:39

Hej derude.

Jeg er blevet den glade ejer af et sony DAV-DZ660 surround system, som hidtil har fungeret udemærket.
Har kunne ændre lydudgangen fra div. kanaler via Dec. mode i display menuen. kunne vælge mellem source, prologic, stereo osv..
Men eftersom jeg har kørt autokalibreringen med den tilhørende kalibrerings mikrofon, kan jeg ikke længere ændre udgangs lyden mere. Har så prøvet at lave en cold reset af anlæget men, indstillingerne fra kalibreringen er dog stadig gemt.
Nogen der ved hva jeg kan gøre for at resette det helt, eller evt. hvordan jeg kan få Dec. mode til at virke igen, da jeg bruger jack stik mellem computer og anlæg, gerne vil kunne høre det i prologic i stedet for stereo..

Håber der er nogen der hører og forstår mit nødråb..

på forhånd tak for hjælpen.

Jeff B.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-03-09 09:33

Har du prøvet at køre kalibreringen manuelt? har alle kabler/stik forbindelser. Tag dem fra hinanden og samel dem igen.

Med autokalibreringen skal den give signaler. Stå mikrofonen i den rette højde? Jeg mener ikke der er noget du kan resette. Der kan også være en teknisk fejl i anlæget, så det ikke virker!

Kommentar
Fra : JeffO

Dato : 27-03-09 00:56

Hejsa Alka.

Det har jo virket førhen så forstår det ikke, for den kan stadig afspille DTS når jeg afspiller fra dvdén. Men kan bare ikke ændre det på de andre kanaler/funktioner. Har også haft ringet til sony support. men de kan heller ikke hjælpe mig..
Men alle højtalere er forbundet og virker. Hvad mener du med at kalibrere manuelt? bare angive tallene selv eller hva? For har været inde i menuen og ændre lidt i det men heller intet. Kan heller ikke bare nulstille alt i højtaler opsætningen. kan kun ændre tallene ned til en maters afstand osv.