/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Codecs til media player 9.0
Fra : dvnielsen
Vist : 463 gange
50 point
Dato : 03-04-03 07:41

Jeg har lige installeret windows xp og media player 9.0 men der er stadig en masse forskellige videoklip som jeg ikke kan se (lyden er der). Jeg ved at jeg skal instalere nogle codecs, men jeg troede at MP selv ville klare det når jeg var online. Hvor finder jeg alle codecsene og kan jeg få den alle til at virke med min Media Player så je ikke bever en masse forskellige programmer til at afspille mine videoer.

På forhånd tak for hjælpen.

Daniel Nielsen

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 50 point
Dato : 03-04-03 10:51

Hejsa

De forskellige codec kan du få ved at installer et program der hedder nimo.. det er et program som installere næsten alle de gængse codec du har brug for..

Du skal dog bemærke at du ikke må installer det hele af programmet, da der så er nogle codec der konflikter.. så vælg basic og kryds Xvid af og installere det.. MP9 går selv ind og ser hvilken codec du har installeret

Programmet kan hentes her http://www.divx-digest.com/software/nimo_pack.html

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 03-04-03 11:51

Hej Daniel,

du ka' evt. prøve at kigge i dette tip... "hvis du mangler Lyd eller Billeder i dine videoer"... -->
http://www.kandu.dk/dk/tip/2958

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 03-04-03 12:56

Der er også nogle film du har brug for Divx player + codec for at se. www.divx.com

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 05-04-03 18:11

Her kan du også hente nogle:
http://www.moviecodec.com/download/codecs.shtml

F.eks. xvid, der fjerner den grønne farve den er kan være nogle .avi filer

Godkendelse af svar
Fra : dvnielsen

Dato : 06-04-03 09:16

Tak for svaret buch78.