/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Cactus Spam Filter
Fra : refi
Vist : 709 gange
150 point
Dato : 21-03-09 11:45

Et muligvis mindre problem, men dog irriterende...

Bruger Cactus Spam filter og er egentlig udmærket tilfreds (har brugt det er par år)

Dog har jeg 2 afsendere jeg IKKE kan filtrere

Apple og Panda Security

Det er opført som spam (og gentaget FLERE gange)

Alligevel slipper de gennem filteret, ganske vist påtegnet som spam, men hvor spam normalt går i uønsket e-mail går disse 2 afsendere (som de ENESTE) i min normale indbox

Hvorfor ?????

Har de en "smart" måde at sende på eller hvad...

Programmet HAR jo genkendt dem som spam, men putter dem alligevel forkert....

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 160 point
Dato : 21-03-09 12:04

du skal kigge på mail headeren for at se hvorfor de går forbi dit filter,
(typisk bruger de et andet domain end du har blokkeret)

tag kontakt med deres mail udbyder, som står i headeren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-09 12:32

Citat
typisk bruger de et andet domain end du har blokkeret

Den ER jo blokeret...

Og viser sig OGSÅ som blokeret...

Men går forkert alligevel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-09 17:01

Ingen andre med problemet ?????

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 29-03-09 19:51

Citat
Apple og Panda Security
Det er opført som spam (og gentaget FLERE gange)

Store firmaer kan som regel BETALE sig fra det problem,
ved at kontakte firmaet Cactus, og betale en god sum penge for ikke at
kunne lukkes ned for.

Prøv at søg i programmets mappe efter log, eller andet og se om de står der.
Ellers kan du prøve http://www.hexworkshop.com/ og se om du kan
selv kan rette problemet...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-09 21:00

Citat
Prøv at søg i programmets mappe efter log, eller andet og se om de står der.

Jeg bruger jo IKKE programmerne - det er blot reklamer (for at få kunder velsagtens)

De må jo et eller andet sted have opsnappet min adresse - det er så hvad der kan ske - men det burde være muligt at få Cactus til at makke ret - det er problemet....

Cactus gør jo reelt det den skal - nemlig klassificerer dem som SPAM - problemet er så blot at de ikke ryger derhen hvor spam skulle ryge hen...

Som sagt er det måske 2-4 mails om måneden - så man bør måske blot leve med det selvom det irriterer....

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 08-05-09 12:05

Tak for svaret dk.