/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Enhedslistens nye linje
Fra : PeterTheisen
Vist : 443 gange
20 point
Dato : 20-03-09 22:45

Hvad siger I til Enhedslistens nye linje med en politisk ordfører, en gruppeformand og et bredere samarbejde med Socialistisk Folkeparti og Socialdemokraterne.

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 30 point
Dato : 20-03-09 22:51

Jeg er fristet til at svare at det desværre er et tegn på at Enhedslisten har meldt sig ind i det store Socialdemokrati, enhedspartiet der favner alle partier fra DF over Venstre og til SF og nu tilsyneladende også Enhedslisten.

Men helt så slemt er det næppe, mon ikke der stadig er en rest reel opposition tilbage i Enhedslisten?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 20-03-09 23:39

For at komme ind i varmen. Det var for koldt at stå udenfor.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 21-03-09 01:41

Det er ligegyldigt, hvad den latterlige flok amtørkommunister fortager sig af krumspring, de kommer alligevel ikke ind næste gang. Det er lidt synd, for Johanne er så sød. Hendes politik er ligegyldig, men sød er hun

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 21-03-09 04:00

Får også svært ved at se dem komme ind, med så igen man skal ikke undervudere politik givet på en let tumpet måde, det kan give en del stemmer hvis de får slået på de rigtig trommer og holder det enkelt med nogen få slagord.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 21-03-09 04:32

Siger ikke noget. De fleste i folketinget hører til i en børnehave.

hawaii7

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 21-03-09 04:45

Enhedslisten bør absolut være i Folketinget - også efter næste valg.
Partiet har gennem årene stillet en række relevante, kritiske spørgsmål, som andre partier ikke stiller.
Og så er Ø det eneste nuværende Anti-EU parti i Folketinget.
(bortset fra Dansk Folkeparti)

JR

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-03-09 06:12

@Krummen ....ski` godt indlæg

Amatørkommunister, nemlig, gode gamle danske kommunister som Aksel Larsen og Knud Jespersen roterer i deres grav når de hører efterkommerne udgyde deres slatne meninger.

Jeg har aldrig været kommunist, men de to nævnte kunne virkelig sætte gang i debatten, og især Knud Jespersen var særdeles vittig og kunne få hele folketingssalen til at ligge flad af grin.

Enhedslisten består i dag kun af forvildede rester af tressernes ungdomsoprør og deres vælgere som for hovedpartens vedkommende ikke har prøvet det virkelige liv.

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 21-03-09 07:12

Citat
ikke har prøvet det virkelige liv

Det har jeg sq !!!

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 21-03-09 07:17

Tak for svaret BertelBrander.