/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
kalksalpeter???
Fra : Caaasper
Vist : 2587 gange
20 point
Dato : 20-03-09 12:33

mig og nogle venner troede vi kunne lave en minni raket agtig,
eller noget der siger bom ud af det,
men vi har prøvet det vi kunne finde på og det virker ikke ,
så nu har vi 9 kilo kalksalpeter til at stå ,
nogen der har nogle ide'er til hvad vi kan lave ud af det?
noget hvor vi ikke skal ud at købe en masse ,
men stadig noget der kan sige bom ,
eller virke som raket ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-09 12:41

Du kan gøde græsplænen, det er det som kalksalpeter er beregnet til

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-03-09 12:43

og så får det plænen til at gro med raketfart

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 20-03-09 12:46

jamen det vil jeg ikke
kan man virkelig ikke bruge det til andet ?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-03-09 12:46

Jeg blir sååååå træææt, kan kandu ikke oprette en særlig gruppe for selvmodskandidater, terrorister og andre idioter, så vi andre kan slippe for at blive plaget med evige dumme spørgsmål om hvor kan jeg skaffe beriget uran o. lign.

Hvis man er så dum at man skal spørge i et offentligt forum om hvor´n man gør, hvor man køber osv. er det ikke sandsynligt man gør andet end slå sig selv ihjel/til plukfisk, og måske kan man så blive nomineret til den alternative Darwin-pris, IGNobel

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 20-03-09 12:49

vagnr :
jaja xD
så siger vi det ,
vil bare vide det,
kan godt selv finde ud af at passe på

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-03-09 12:51

>caaasper

OK, du kan godt selv finde ud at passe på, men du køber det forkerte stof og be'r om hjælp her, Yeah, Right

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 20-03-09 12:53

jeg troede godt man kunne bruge det ,
men vil jo forhelvede vide om man kan bruge det til noget ?
udover at gøde haven,
og hvis jeg har købt noget forkert ,
så kan man jo os sige der ikke sker mig noget ,
ergo , jeg kan godt passe på ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-03-09 12:54

snottede unger skal ikke lege med gødning

hønselort kan lige accepteres.

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 20-03-09 12:56

og hvad skulle jeg bruge hønselort til ?
kaste efter nabo'en ?
det tror jeg sq ikke hun bliver glad for

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-03-09 12:57

> Caaasper, nej du kan ikke passe på, for så havde du købt det rigtige med det samme (eller rettere fundet ud af at det kan man ikke sådan bare købe), men du er for dum til at passe på dig selv.

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 20-03-09 13:00

i lige måde så ?
jeg kiggede efter hvor meget nitrat det indholdt ,
og havde hørt noget om at det skulle indholde 30% ,
så da mig og mine venner var nede at købe det ,
var vi i tvivl om det kunne bruges ,
men vi prøvede ,
selvom det kun indholdt 15,5 % nitrat
men hvad fuck skal man bruge det til nu ?!

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 20-03-09 13:02

Ha ha ha.

Det er da OK at prøve.
Du har købt "5Ca(NO3)" sikker med 10H2O på, for at lave noget der kan brænde en smule skal du have KNo3 Du har calcium og ikke kalium.

Det vil være stor gavn for din græsplæne.

Du kan tage ud i Mønsted kalkgrubber og samle flagermus afføring, koge vandet af, så får du næsten rent KNo3, som kan bruges til krudt.

Du er godt i gang men er ved at lære det på den hårde måde. Du skal på biblioteket og finde en kemibog. Så har du muligheden for at finde ud af hvordan det hele hænger sammen.

Man skal ikke dømme folk som gerne vil prøve forskellige ting, farlige eller ej. Overbeskytter man alting så havde man aldrig opfundet krudtet (kedelig nytårsaften, nødblus, airbag osv osv.) Man skal lege med tingene for at finde ud af hvordan de virker.

Men får man bare løsningen serveret, lærer man jo intet. Så skal man lave krudt osv. må man gå stille med dørerne og selv tilegne sig noget viden igennem internet, bibliotek, venner, forældre osv. Og det er som regelt sjovt og lærerigt i sidste ende.

God KNO3 jagt

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 20-03-09 13:06

thulin :
endelig en mand her inde ,
alle de andre er jo tøsedrenge man
jeg har prøvet mange gange før hvor lortet ikke virker ,
men man lære af de ting man gør rigtige ,
men lære ikke en skid hvis alting gøres rigtig ,
og svaret serveres ,
man må gerne søge råd,
men det er iorden at lave fejl ,
for så lære man af det...

nu har jeg lidt langt til mønsted bare for at samle lort ,
så har du andre ide'er ?
ligemeget om det er lort eller ej ?

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 20-03-09 13:08

*lære af de ting man gør forkerte

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-03-09 13:09

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-03-09 15:11

Ja, ja Caaasper (er du optaget af numerologi?) men hvis du selv skulle give bedømme en, der vil

1) begå en lovovertrædelse (våbenloven omfatter også sprængstof),

2) ovenikøbet en af de lovovertrædelser der er meget i politiets søgelys

3) køber et produkt der ikke kan bruges til formålet, dvs ikke har styr på sin research og

4) går på et offentligt forum og fortæller om det

hvad ville du så sætte karakteren til?

Og Thulin har da ret så langt, at det var noget enhver rask dreng skulle prøve for mange år siden, men jeg gik jo ikke ligefrem op til bibliotekaren og bad om bøger om hvordan jeg kunne lave sprængstoffer.

Men verden er en anden i dag, og ligesom æblerov så vidt jeg har kunnet konstatere er et afsluttet kapitel i historien, er det nok klogt at lade bombefremstilling være ligeså afsluttet, og nøjes med div. nytårskrudt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-03-09 15:20

Mon ikke spørgeren er på samme Niveau,som ham her!

http://www.bt.dk/article/20090320/krimi/90320019/

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 20-03-09 15:23

jaja fru. vagnr
host host' nar' host host

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-03-09 15:26

Ærgeligt kandu-tiiiimet ikke har røv i bukserne og politianmelder snotunger som Caaasper (og kunne passende bede ordensmagten fortælle Thulin et par ting ved samme lejlighed)!

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 20-03-09 15:28

ømm det forstod jeg ikk rigtig noget af?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-03-09 15:55

HØRT 3773 !!!!!!!!

Citat
ømm det forstod jeg ikk rigtig noget af?

Nej,det har nok sin gyldige grund.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-03-09 16:40

Leg & eksperimentering med sprængstoffer er strengt forbudt i DK! Stod kandu-tiiimet (teamet) ved deres ord, nuppede de lige deres log (og dermed din IP-adresse) og afleverede dette til ordensmagten, med henblik på at stoppe typer som dig.

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 20-03-09 16:41

de kan jo ikk finde nu af min adresse bare sårn ?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-03-09 16:55

Med din IP-adresse kan politiet finde din adresse hurtigere end du kan stave til bombe

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 20-03-09 16:57

hvis du har så meget forstand på det ,
så har du sq nok os prøvet det!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-03-09 16:59

Ja

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-03-09 17:14

Du behøver nu nok heller ikke være bange Caaasper

For det første skal vi ikke regne med at kandu-teamet orker at rejse sig. Almindeligvis udmærker tiiimet sig ved at være 100% usynlig.

...og dernæst har strømerne sikkert travlt med noget andet (fodbold i fjerneren eller fartkontrol). Så de gider sansynligvis ikke tage dig ind på gården og give dig de prygl du havde fortjent.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-03-09 17:19

...med mindre du har været så klog, at du har sløret din IP, kan en politimand på et sekund finde din adresse. Er IP'en sløret er det mere bøvlet. Det kræver kun en bette samtale med en dommer. Hvis man opfattede jer klovner som en reel trussel (9 kg gødning er ret svær at bortforklare - hvis det havde være det rigtige), røg i direkte i varettægtsfængsel indtil videre. Men ret sikkert opfatter man jer som hjernedøde idioter, der ikke har fulgt med i skolen, og i havde (hvis ikke teamet sov) stået til en irettesættelse og en løftet pegefinger.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 20-03-09 18:39

Giv ham dog den opsktift på en ordentlig BOMBE ?
Så hører vi ikke mere til ham
Kun de nærmeste naboer hører braget ??.
vvdriver

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 20-03-09 19:05

ja så giv mig opskriften xD

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-03-09 20:05

Det er helt oplagt at du ikke forstår en sk.. af kemien i det du vil lave. For så spurgte du ikke så dumt.
Det med de 30% handler om et andet stof, som du også skal holde dig fra.

Din indsigt rækker ikke længere end til et knald med en papirspose eller et pigebarn.

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 20-03-09 20:11

lad mig dog nu bare prøve!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-03-09 20:27

Hvis du er så vild for at prøve,kunne du vel gøre den beskedne indsats selv at finde ud hvordan, svært er det ikke, man kan lave masser af vidunderligt ustabile sprængstoffer der eksploderer for et godt ord!

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 20-03-09 20:32

behøves ikke sprængstoffer ,
mig og mine venner vil gerne lave en raket ,
sårn en der flyver op i luften ,
det burde i famne kunne forstå ?!
ja bland KNo3 og sukker sammen , 20g KNo3 og 11g sukker ,
i en morder indtil det er finkornet og blandet,
en pvc rør ,
kattegrus først,
slå det sammen så det hænger fast ,
prop blandingen i,
slå det ned i så det hænger fast ,
og så kattegrus igen og slå sammen ,
så bror et hul og sæt lunte i

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-03-09 20:53

Du skrev "mig og nogle venner troede vi kunne lave en minni raket agtig,
eller noget der siger bom ud af det", kunne godt give en fornemmelse af en bombe, ik'?

Og husk at bruge et gnistfrit system til din morter (morder, som du staver det, er nok rigtigt, med et selv foran), så kan det da være du lever længe nok til se raketten eksplodere, med 33 kg sprængstof i, selv om den nok eksploderer når du borer hul i kattegruset.

Hils hvor du end kommer hen bagefter!

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 20-03-09 21:00

er ved at være godt træt af dig nar man!
kan godt være man ikke må sige onde ting om folk herinde,
ved jeg sq ikke,
men nu går du fandeme folk på nerverne,
ihvertfald mig!
hvis jeg slet ikke vidst noget ,
så havde jeg jo nok ikke spurgt, vel?!
brug din hjerne

tænk dig om,
hvor mange ved ikke at det er farligt?
jeg ved godt det er farligt,
men bare fordi du løber rundt med barbie dukker,
så behøves vi andre ikke,
hvis du ikke har styr på hvad vi andre ved ,
så lad hver med at skrive det lort til mig?!
ved det her spørgsmål har folk skrevet snotunge(r)
og sagt jeg ikke vidste noget osv ,
men ved du hvad ,
jeg ved godt hvad jeg har med at gøre!
ham thulin er fanedme en mand ligesom en mand burde være,
han lader sq da folk prøve som han skrev her.
alle i andre små tøsedrenge som stadig burde ligge i vuggen endnu!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-03-09 21:07

Jeg har ikke læst hele tråden færdig........meeeen jeg har engang meldt en kandubruger til politiet for et tilsvarende spørgsmål.... de blev meget glade for opringningen, det behøver ikke være kanduteamet der tager kontakt

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-03-09 21:08

Ja, caaaaaaaaaasper, du er så helvedes klog at du stiller åndssvage spørgsmål og køber de forkerte ting, det er rigtig synd for dig vi andre ikke kan se hvilken helvedes karl du er.

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 20-03-09 21:15

synes bare du skulle lade hver med at skrive?
for jeg var jo godt klar over at det nok ikke virkede!
men var i tvivl

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-03-09 21:45

Din kalksalpeter er også god til Rhododrendon, så måske kan du forære det til et havemenneske du kender?

Og en af gode ting ved vores land er, at ordet er frit, dog, ligesom at lave sprængstoffer, under ansvar for domstolene.