/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Opsætning af Vista mail ??
Fra : taliskoko
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 19-03-09 10:17

Jeg har kammereat der har har fået Vista og skal sætte sit mailsystem op, men han kan nu sende
e-mail, men han kan ikke modtage dem. Jeg kender ikke Vista så jeg har kun kunne henvise ham til nogen link på nettet der viser hvordan, men hvordan har DU sat det op, hvis du altså har Vista ??

Findes der fluebenet til "min server kræver godkendelse" ??

Jeg kender ikke lige hans udbyder, men har spurgt om det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-09 10:22

Det er ikke spor anderledes end i XP...

POP3 er mailadressens POP3

SMTP er NETUDBYDERENS SMTP

Navne og kodeord kender vi af gode grunde ikke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-03-09 10:43

Er det TDC mailkonto skal udgående post være asmtp.dk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-03-09 10:51

Ikke alle udbydere pop3.dk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-03-09 10:52

windows mail > funktioner > konti > marker kontoen > egenskaber > faneen servere > her kan der sættes hak i "min server kræver godkendelse"

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-03-09 11:04

Takker foreløbig.

Teil: Hvad hedder indgående ?? Han kan jo ikke modtage, men godt sende!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-03-09 11:22

Citat
Teil: Hvad hedder indgående ?? Han kan jo ikke modtage, men godt sende!

Vi skal kende udbyder for at vide hvad indgående postkonto er.

Som tidligere sagt af bla refi pop3.dk
se lige efter om det er korrekt skrevet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-03-09 11:27

Googlemail ser sådan ud på indgående:

pop.gmail.com

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-03-09 11:29

Citat
Teil: Hvad hedder indgående ?? Han kan jo ikke modtage, men godt sende!

Vi skal kende udbyder for at vide hvad indgående postkonto er.

Som tidligere sagt af bla refi pop3.dk
se lige efter om det er korrekt skrevet.

Arrhhhh... Ja, det er TDC. Så imellemtiden har jeg fundet deres opsætning inden på deres hjemmeside. Men de gange jeg har oplevet det glipper det "server kræver godkendelse" der mangler. Jeg tror nemlig han bruger en mailadr. end TDC.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-09 11:50

Det er forskelligt om de vil have hak i sikker godkendelse - det er bare at prøve sig frem hvis det ikke er oplyst...

MAILudbuder og NETudbyder er vigtige at adskille...

SMTP er ALTID netudbyder (UANSET hvor mailadressen hører til) (i dette tilfælde altså TDC´s)
POP3 er ALTID mailudbyder

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-03-09 13:15

min nye udbyder bruger samme adresse på ind og udgående mail.
Det hehøver ikke være forskelligt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-09 13:41

Korrekt - men der er jo ingen der siger mailadressen er fra TDC