/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Afspille DVD uden DVD afspille
Fra : PrivateDK
Vist : 657 gange
100 point
Dato : 15-03-09 23:01

Jeg har købt en webbook, én af de der 10" bærbare.
En af grundene til at jeg købte den, var at den ville være god på toget til at se film på.
Jeg har derfor købt en lille bærbar harddisk, som jeg har rippet nogle af mine film over på, i det format de ligger på DVD'en. AUSIO_TS VIDEO_TS
Jeg kan bare ikke få ms mediaplayer til at afspille disse. Det kører fint med avi filer.
Jeg har installeret DVD Decrypter, det hjalp ikke.
Nogen gode ideer der kan løse mit problem.

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 110 point
Dato : 15-03-09 23:31

Du kan installere VLC media player, den kan afspille filmene:
http://vlc-media-player.en.softonic.com/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-03-09 23:52

Nu skriver BertelBrander at VLC player kan afspille dine vob filer, jeg ved det ikke men jeg ved at min CinePlayer kan, jeg har selv nogle stykker vob filer liggende på min computer, CinePlayer er en DVD player og er ikke gratis.
Hvis ikke du kan afspille filerne med VLC, så søg efter en gratis DVD player eller overvej at købe CinePlayer (jeg fik den gratis, fordi den var forudinstalleret på min computer) http://www.roxio.com/enu/store/dvdplayersdecoders.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-03-09 23:58

De små computere er egenlig udviklet til Linux, men Microsoft syntes ikke at Linux skulle indtage hele markedet, og så tilpassede de Windows XP home så den kunne køre på de små netbooks, og nu er det ikke til at opdrive en netbook med Linux
Overvej at skifte Windows ud med Ubuntu, så er du kørende også med filmafspillere

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 16-03-09 00:00

Det gode ved VLC er at den også virker på Linux:
http://www.videolan.org/vlc/

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-03-09 00:02

http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=68 Scroll ned til Free DVD-Codec. Så kan WMP afspille DVD.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-09 00:03

VLC er med som standard på den nyeste Ubuntu, der udkommer officel i april (jeg har den allerede)

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 16-03-09 00:46

Tak for svaret BertelBrander.
Det var selvfølgelig en DVD player der skulle til og ikke en decrypter som jeg prøvede.
VLC kører fint, om jeg vælger en anden player med tiden ved jeg ikke, men denne gør lige umiddelbart hvad den skal.