/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brænder problemer...
Fra : hjerterum
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 12-03-09 20:34

Da jeg på det sidste har oplevet at nogle af mine brændte dvder hakker og der er fejl i kunne jeg godt tænke mig at spørge om det er muligt på nogen måde at lave en test på min brænder om det er den der er ved at være slidt.... den er ca 2 år gammel og sad i min hp pc da jeg købte den så jeg ved ikke hvor god den er ..... den har brændt ca 200 -400 cd og dvder.... eller kan det være den hastighed jeg brænder med......

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-03-09 20:46

Hvis du brænder for hurtigt, så kommer der ind imellem fejl i brændingen. En tommelfingerregel for CD'er er brænderhastighed max 24x. Jeg har ikke brændt DVD på min PC men jeg vil ikke selv bruge en høj hastighed selv om mine DVD'er kan.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-03-09 21:22

Son granner siger - sæt hastigheden ned.

Hvis du f.eks. bruger Nero - kan du sætte den til at "Fastslå maksimal hastighed".
Det kunne jo tænkes, at dine CD/DCD'er ikke kan køre max. hastighed på din brænder.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 100 point
Dato : 12-03-09 21:38

Ny brænder.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 12-03-09 22:29

Bruger Verbatin dvd skiver der skal bruges/læses allevegne brander med max x8 og oplever meget få fejl!

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 13-03-09 17:54

Tak for svaret Teil.