/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Nogle erfaringer med Bládýpi?
Fra : metteogmichael
Vist : 477 gange
100 point
Dato : 07-03-09 22:39

Hej ... Jeg ville høre om der er nogle der har erfaringer med vandrehjemmet/hotellet Bládýpi i Thorshavn på Færøerne??

Kommentar
Fra : svenliss

Dato : 11-03-09 05:46

Hej Mette Og Michael
Min kone og jeg har netop planlagt en tur til Færøerne til sommer, hvor vi 4 af dagene skal overnatte i sovesal på Bladypi. Vi har mailet med stedet og reserveret dagene.
Der virker som om der er orden i sagerne.
Hvorfor spørger I om erfaringer med stedet?
Iøvrigt er det spændende at "møde" andre der skal derop - hvis I er interesseret sender jeg gerne skitsen til vores tur, som opererer med de fleste dage, at vandre en af de vandreture man kan finde på øerne. Husk mail adresse.

Kommentar
Fra : metteogmichael

Dato : 11-03-09 08:13

Jeg skal derop i april. Men vandrehjemmet kontakter mig ikke når jeg skriver til dem.

Kommentar
Fra : svenliss

Dato : 11-03-09 09:32

Du får min plan med tlf. nr. mm. Men som sagt de har svaret mig.

Vandreferie på Færøerne 2009

Dag 1: Tirsdag d. 7. juli.
Med fly København, afg. 8.35 - Sørvagur ank. 9.55 - Bus 300 kl. 10.30 til Torshavn ank. 11.25.
Indkvartering og rundtur i Torshavn. På turistkontoret og indsamle oplysninger til ferien.
Overnatning Hostel Bládýpi tlf. 00298 500 600 (overnatning i sovesal: 7, 8, 10, 11. juli.)
Dr. Jakobsensgøta 14-16 Mail: bladypi@hostel.fo

Dag 2: Onsdag d. 8. juli. Efterforske omkring Niels Johannes Jensens gravsted mm. v. Kirkebø kirke.
Gå rute 10 til Kirkebø - gå, eller bus 101 fra Gamlaræd kl. 14.30 tilbage til Torshavn.
Overnatning Hostel Bládýpi.

Dag 3: Torsdag d. 9. juli. En dag m. overnatning på øen Sandoy. (bagage efterlades i Torshavn)
Bus 101 til Gamlaræd – Færge til Skopun - Bus 600 m. Dalur - gå rute 12 - Sandur
(rejsetider afklares på turistkontoret)
Overnatning på B.a.B Sandur, Friötár Debes tlf. 00298 361836 (overnatning 8. juli)
Sandoyar Kunningarstova.

Dag 4: Fredag d. 10. juli. Hjemtur fra Sandoy. Rundtur i Torshavn.
Gå, eller bus 600 til Skopun - Færge til Gamlaræd - gå, eller bus 101 til Torshavn.
(rejsetider afklares på turistkontoret) Overnatning Hostel Bládýpi.

Dag 5: lørdag d. 11. juli. Dagstur til den lille ø Nolsoy ud for Torshavn.
Færge til Nolsoy afg. 7.55? - gå rute 11 - færge til Torshavn.
(rejsetider tjekkes) Overnatning Hostel Bládýpi.

Dag 6: Søndag d. 12. juli. Gudstjeneste i Torshavn - rejse til Nordøerne.
Bus 400 kl. 13.50 til Klaksvig, ank. 15.20. Indlogering og improviseret rundtur i Klaksvig.
Overnatning Hotel Klaksvig Vikavegur 59, 00298 455 333 (overnatn. i twin værelse 12, 13, 14 juli)
Morgenmad incl. Dankort OK.

Dag 7: Mandag d. 13. juli.
Bus 410 kl. 7.25 Fuglafjørdur, ank. 7.50 - gå rute 2 - bus 410 kl. 15.05 til Klaksvig, ank. 15.40.
Overnatning Hotel Klaksvig.

Dag 8: Tirsdag d. 14. juli. En nem vandretur, som vi evt. selv kan forlænge, eller andet?
Klaksvig - gå rute 1 – Klaksvig.
Overnatning Hotel Klaksvig.

Dag 9: Onsdag d.15. juli. Vi tager til øen Vagar, som vi skal flyve hjem fra, men vi skal først på vandretur.
Bus 400 kl. 7.35 til Torshavn - bus ? videre til Sandavagur, ank. 9.50 - gå rute 9 – Sandavågur
Overnatning i vandrehjem Å Giljanesi Sandavågur, tlf. 00298 333 465 (overnatning d. 15. juli)

Dag 10: Torsdag d. 16. juli. Hjemrejsedag, men tid til et improviseret indfald i Sandavågur eller Sørvagur.
Bus 300 til Sørvagur - tidspunkt fastlægges på dagen.
Fly Sørvagur afg. 15.00 - ankomst Kbh. 18.15

Kommentar
Fra : metteogmichael

Dato : 11-03-09 09:37

Ser god ud, dog er min situation lidt anderledes end jeres Jeg skal derop for at arbejde i 2 uger.