/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ikoner
Fra : F.Kyllesbech
Vist : 328 gange
50 point
Dato : 01-04-03 16:20

jeg sidder med en PCèr hvor der er ikoner som et enkelt Word dokument m.m. er på startsiden... Når man sletter diise til papirkurven kommer de tilbage på startsiden når man genstarter PC..
Hvordan fjerner man disse 9 "mærkelige ikoner" som ikke er noget og fåe en ren startside..

FK

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 01-04-03 16:28

högre klicka ta bort

Kommentar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 01-04-03 16:32

jamen det kommer tilbage igen når jeg starter PCér igen....
altså de er ikke i papirkurven som ønsket..

FK

Kommentar
Fra : Pete_man

Dato : 01-04-03 16:33

Prøv at makere ikonet og så trykke på (tastaturet) "shift + delete"

så prøv lig at genstarte

Hilsen Mig

Høber det duer

Kommentar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 01-04-03 16:39

Jamen shift+ delete er jo det samme som højreklikke og fjern...
Dette løser ikke problemet..
FK

Kommentar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 01-04-03 16:39

Jamen shift+ delete er jo det samme som højreklikke og fjern...
Dette løser ikke problemet..
FK

Kommentar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 01-04-03 16:39

Jamen shift+ delete er jo det samme som højreklikke og fjern...
Dette løser ikke problemet..
FK

Kommentar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 01-04-03 16:41

den her server kører ikke for godt... smiler 3 gange
FK

Kommentar
Fra : Pete_man

Dato : 01-04-03 16:43

nej ik helt

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 01-04-03 16:45

har du nortons installeret

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 01-04-03 16:46

hörgre klicka kigge på egenskaber kanske den er skyddat i attributten

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 01-04-03 19:43

Hej F.Kyllesbech;

Hvad kører du med af Windows version?

Du kan opleve, at ting der er placeret i "All Users" ikke kan fjernes, hvis man ikke er inde som administrator!
Forestil dig en W2K, hvor Administrator har valgt at der til "All Users" skal være en genvej til at lukke windows.
Efterfølgende logger du på som bruger FK, og vil nu fjerne denne ikon. Det kan du ikke, da en "bruger" på et højere niveau har valgt at denne ikon skal være generel.

Derfor! Kig via stifinder, hvor ikonen befinder sig. Er det på din brugerprofil eller på "All Users"
Er det den sidste - og du har administrator rettigheder - skal den fjernes via stifinder.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 02-04-03 04:35

Hej alle
Jeg skal ud til PCèren i dag og vil prøve jeres løsninger. Foreløbig tak. Jeg vender tilbage med resultatet til jer..

FK

Kommentar
Fra : als

Dato : 02-04-03 08:10

Hvis du bruger et af windows-systemer som kan oprette gendannelsestidspunker så prøv at deaktivere den funktion før du fjerner ikonerne, så fjern, genstart og aktiver gendannelsestidspunker.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-04-03 16:47

prøv på hjælpe assitenten at skrive :
ikoner start skrivebord osv
hvis den er win98 kan du under skærm i kontrol panel vælge
hvis ikke ikoner når siden vises som web-side
du kan osse under start-programmer-start se hvilken programmer der starter op her og evt slette (højre klik der )
hvis det er word
eller hvis word ikke er grunden skriv i et start-kør vindue
msconfig
under fanen start fravælges alle ;genstart se om de kommer der igen,hvis ikke kan du systimatisk finde frem til netop det program under start der er årsagen.

Kommentar
Fra : 6000

Dato : 04-04-03 16:51

Uha... jeg er bagud og har ikke nået det.. jeg beklager.. håber jeg når at give jer et svar her svar i dag hvad den bedste løsning var

FK