/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværks-HD starter konstant
Fra : CiviC
Vist : 598 gange
300 point
Dato : 24-02-09 22:17

Hejsa

På det seneste er min netværksharddisk begyndt at starte op, hver gang jeg åbner en fil, og det er hvilken som helst fil. Nu er den så også begyndt at starte op bare jeg skal slette en fil. Og det er selvfølgelig ikke filer på netværkshardisken jeg snakker om.
Hvad skal jeg gøre. Den er ikke tilsluttet som netværksdrev.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-02-09 22:49

Netværksharddisk, der ikke er tilsluttet som netværksdrev!

Hvordan er det så tilsluttet - er det en USB harddisk, der er tilsluttet direkte til en PC?

Hvad er navn / nummer på denne harddisk / USB drev - er det et Maxtor drev?

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 24-02-09 23:10

Jeg mente, at den ikke fungere som et drev under "denne computer"

Den er tilsluttet netværket og jeg "går ind på den" via netværksteder når jeg trykker start-knappen
Det er en Linksys NAS 200

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-02-09 09:44

Du må ha' lavet en tilslutning som følger filhåndtering.
Den bør kun stå klar indtil du peger på den med "opret forbindelse til netværksdrev"
Prøv at fjerne [V] "opret forbindelse ved logon" - men så kan du heller ikke gå lige ind uden evt. at skulle taste kode ind.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 25-02-09 20:16

Jeg er ikke helt med. Hvor skal der stå "opret forbindelse ved logon" henne?

Jeg fandt ud af, at jeg havde 3 netværksdrev, som jeg kunne abryde forbindelse til, selvom de ikke kunne ses under denne computer. Nu vil jeg lige vente lidt og se, om det hjælper. (Harddisken skal lige gå i standby først)

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-02-09 20:26

Vista:
tilknyt netværksdrev > opret netværksdrev
noget i samme stil i XP

Hvis det altså er den måde du tilgår dit drev.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 25-02-09 21:59

Jeg går ind på netværksharddisken via en genvej som refererer til:

Hele netværket -> Microsoft Windows netværk -> arbejdsgruppe
-> NAS200 (netværksdrev)

Altså ingen tilknyttede netværksdrev. Derfor kan jeg heller ikke forstå, at den starter op uden jeg går ind på den

P.S. Det hjalp ikke at afbryde forbindelse til de føromtalte netværksdrev.

P.P.S Jeg har tidligere bedt windows om, at gemme brugernavn og kodeord ved tilgang til netværksdrev. Hvordan får jeg slettet det igen? Det kunne være det hjalp.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 15-03-09 22:11

Er der slet ingen der kan hjælpe?