/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
I alles jægeres interesse
Fra : centerpoint
Vist : 514 gange
50 point
Dato : 17-02-09 20:38

Fra DLS lyder udsagnet vedr. indhegninger.
- en udmelding som jeg, trods medlemsskab af Danmarks Jægerforbund, tilslutter mig 100%

Citat
Nationalparker
Dansk Land- og Strandjagts holdning til eventuel oprettelse af en eller flere naturparker i Danmark er, at vi er tilhængere af så få begrænsninger som muligt. Egnens befolkning bør i så vid udstrækning som mulig selv bestemme over egne forhold.

Hvis indførsel af naturparker betyder flere indskrænkninger for jægere til at udøve jagt på deres egn, vil Dansk Land- og Strandjagt ikke kunne medvirke til, at der oprettes naturparker.

Dansk Land- og Strandjagt mener, at der de sidste 10 år er der indført alt for mange begrænsninger for jagtudøvelsen i landet, samt at regeringen bør nyvurdere de mange begrænsninger, der generelt er påført lokalbefolkningen.

Dansk Land- og Strandjagt har været til konferencer på Christiansborg afholdt af Wilhjelmudvalget, og vi følger med interesse debatten om den fremtidige naturforvaltning i landet. Vores holdning vil være, at de danske jægere får mest muligt jagt på et bæredygtigt grundlag.

Finn Madsen
Landsformand, Dansk Land- og Strandjagt

Er der nogen der kan være imod den udmelding...???

Annuller spørgsmålet
Fra : centerpoint

Dato : 17-02-09 20:42

På en eller anden underlig måde kom jeg til at trykke på "annullere dette spørgsmål"

Jeg undskylder..!!! Det var ikke meningen......

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-02-09 20:42

Over hovedet ikke, men nationalparker er ikke indhegninger og har intet med det der er sket i Klelund og med Pejhede eller for så vidt lille vildmose, at gøre.

Så centerpoint dette er en ommer