/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Flytning - fra kbh til s.jylla
Fra : Angelica
Vist : 860 gange
100 point
Dato : 17-02-09 16:47

Hejsa

Er der nogle af jer som kender den billigste måde at få flyttet/fragtet sine til
fra kbh til sønderjylland.. Det drejer sig om ting fra en 1 værelset lej.meste
af tingene består af tøj,køkken ting og 1 flad skræms tv og nogle opbevarings
kaster som badeværelse tingene ligger i.. Det vil sige der er ikk er sofa, seng
og kommode der skal med.. Hvordan kan man gøre dette billigst..??

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 17-02-09 16:51

Få en ven med kørekort og bil til at tage dem...så giver du en bajer når alt er flyttet over. Billigste måde at gøre d på

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 17-02-09 16:53

benzin er ca 500 plus at det koster at have anhænger på bilen over broen.. finder ikk en som kun gøre det for en bajer..

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 17-02-09 16:59

at skaffe en bil er den største problem da det koster mest(udlejes....3x34 osv)

så igen....en kammerat med bil så må du betale benzin og bro afgift plus det løse hvis han skal også have noget for det...det er mit billigste bud

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 17-02-09 17:03

nogle snakker om fragt med en fragt mand eller gods men aner ikk hvordan det fungere..

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 17-02-09 17:06

Det blir langt over 1000kr....

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 110 point
Dato : 17-02-09 17:08

Hej Angelica
Du kan læse lidt om fragtmanden her:
http://www.fragt.dk/Servlet/PageHandler?function=build&pagename=index.htm&parm_1=df_cms&parm_2=frontpage
prøv at ringe til ham og hør - hvis du kan pakke alle dine ting i nogle få kasser er det en nem, hurtig og rimelig billig måde - så kan du måske selv tage din fladskærm med når du alligevel også skal derover.
Fragtmanden kan komme ud til din adresse med kasserne fra dag til dag.
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-02-09 17:16

Du kan få ting ret billigt med et flyttefirma, hvis de kan tage det, når det passer dem og de alligevel skal køre med andet.

Det er bedre at få 300 kr af dig end at skulle køre tom retur.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 17-02-09 17:19

Min halvpart foreslår; "- spænd det hele å'e ryg, og gæ'!
De' e' ba' billigt!"
MVH Os tow

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-09 17:38

Citat
spænd det hele å'e ryg, og gæ'!
De' e' ba' billigt!"

Det må være fra en der IKKE kender bøden for at GÅ på Storebæltsbroen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-02-09 17:53

Selvfølgelig bliver 6-700 km s kørsel med 2 broafgifter og kørsel i 7-8 timer på over 1000 kr.
Ingen vil vel bede sine venner om en sådan tjeneste uden at kompensere...

Så er en lejligheds fragt sikkert billigere som foreslået.
Hvis du kan finde en passende? Og har tid til at vente på dine ejendele??

Eller du kan bruge følgende trick:
Find et eller andet arrangement i hovedstaden som én/nogle af dine nye sønderjyske venner
er intereseret i, og overtal dem til en københavner tur, inviter dem evt. på afskeds party...

Og så, når de er der, kan de jo lige tage et par af dine ting med tilbage.
Du betaler naturligvis fægen, men kun den hjermad, mod Sønderjylland...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-02-09 17:58

Citat
Det må være fra en der IKKE kender bøden for at GÅ på Storebæltsbroen

Hvem taler om at gå på broen...har du aldrig hørt om at svømme

Nej, spøg til side.

Det billigste vil være at lokke med en bekendt, der har en bil + trailer og så betale brændstof + broafgiften..men 1500-2000 render det under alle omstændigheder op i på den måde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-09 18:15

Du tager da bare til sønderjylland og allierer dig med en af dine nye naboer - de har ALLE trailere - så koster det kun benzin og broafgift, et par "håndmadder" og en kasse tyskere efter fyraften

Sønderjyder er et hjælpsomt folkefærd....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-02-09 18:36

For en gangs skyld er jeg enig med refi.

Og det tricker mig til en anden mulighed...
Hvis du nu ikke endnu kender så mange af os flinke Sønderjyder?

Overtal en af dine Københavner venner til at køre,
tag ham med ned "at spare", som vi siger.

Få ham til at fylde bilen godt op med vin øl, og cola' er og slik...
Og modregn alt det han sparer i kørsels omkostningerne.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 17-02-09 19:07

Der er lige den krølle med de vognmænd, de tager ikke gods med for private.
Jeg har prøvet det. Det skulle angiveligt være noget med forsikringen. Sorry.
Højris

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-02-09 19:23

Danske Fragmænd tager sig nogle "gode" gebyrer fra private.
Jeg arbejder i et engrosfirma hvor vi nu og da sender til privatadresser, det koster 50 kr i gebyr udover fragten.

Find en ven med hængertræk og og lej en lukket trailer.
http://www.dinbox.dk/products/da/1719

Jeg ved dog ikke hvad det koster at få den over åen.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 17-02-09 22:38

Derfor mener jeg; spørg hos fragtmanden !!!!

Citat
Jeg arbejder i et engrosfirma hvor vi nu og da sender til privatadresser, det koster 50 kr i gebyr udover fragten.

ja, og hvad så ??? - hvis man skal have flyttet "pakker" eller "stykgods" for måske 1500 kr, så er det gebyr jo uden egentlig betydning.

Jeg har igennem de sidste 3 - 4 år købt og solgt adskillige ting via nettet, og det er uden problemer blevet fragtet ud til både mig og andre købere af "Danske Fragtmænd" - der er dog visse ting de af forsikringsmæssige årsager ikke vil/må køre med, f.eks. scootere og kanllerter ....

........... men som jeg har foreslået, fat telefonen og tal med dem - de driver jo også en forretning hvor de gerne vil have noget at lave ......

Godkendelse af svar
Fra : Angelica

Dato : 18-02-09 14:34

Tak for svaret bennymanden. Nej det skader aldrig at ringe.. Tak for mange af de gode svar som alle var brugbart på en eller anden måde..

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 18-02-09 17:37

Selvtak Angelica - det var netop det jeg mente, man kan aldrig få mindre end man har ved at forhøre sig, og jeg har som sagt brugt denne metode en hel del selv -
Held og lykke med flytningen - og jeg ønsker dig en god tid i sønderjylland, der er næsten lige så dejligt som her på Sydfyn
hilsen

Kommentar
Fra : TMortensen

Dato : 17-10-11 19:44

Hej venner.

Nu er i så heldige af jeg ejer Flyttefirma Sjælland www.flyttefirmaet.dk og hvis du lige nævner vi er venner på Kandu.dk så skal der komme en ekstra god rabat på prisen