/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hjælp med windows opstart
Fra : vieira
Vist : 451 gange
40 point
Dato : 16-02-09 18:50

Hej

Jeg har store problemer med min windows xp, har hørt man kan trykke en kommando i opstart inden man kommer ind i windows s man kan oprette ny windows.

Jeg har windows xp på bærbar uden cd, er der nogen der kender genvejen.

på forhånd tak

Kommentar
Fra : peque

Dato : 16-02-09 19:21

Tja det kan være mange ting - MEN :

1.
Der er et gendannelsesprogram -> Læs hvad den skriver ved start!

2.
Hvis du mener at installere et nyt Windows kan det ikke lade sig gøre!

3.
Du skal trykke F5 Lige efter BiosSplashscreen går væk ( heller tryk som sindssyg idet du starter maskinen) Men der har du kun nogle enkelte valg som Fejlsikker tilstand mm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-09 19:39

Det kan også være tasten > F11 - og stadig klik klik klik klik mens den er ved at starte.

Det kan også være en af de andre F taster.

Lige før windows starter, kan du komme i fejlsikret tilstand med ta sten F8.

Men jeg vil hellere spørge hvad der er dit problem siden du vil lave en ny windows.
Og hvilken computer har du > navn og model

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-09 02:20

Det er sikkert en recovery du er ude efter, hold øje med bunden af skærmen i sekunderne efter at du har startet computeren, der står hvilken F tast du skal trykke på, for at gendanne computeren, der står simpelhen RECOVERY bag ved den F tast du skal trykke på, hvis der ikke står noget om recovery eller den skriver at du skal indsætte recovery cd når du trykker tasten, så kan du ikke gendanne uden at have en cd, og selv om du kan så skal du bruge licens nummeret, men den har du på mærkatet som er klæbet på kabinettet.
Ikke alle computere har en recovery partion, men så kan du forsøge systemgendannelse, hvis der noget som ikke virker som det skal