/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
ond kampfisk
Fra : sorentn
Vist : 443 gange
40 point
Dato : 15-02-09 21:07

hey jeg har 2 akvarier på 60 og en på 140 l i det på 60 l er der 10guppyer og 5 neon fisk on en kanpfisk han men efter 14 dage er den begyndt og ade mine guppyer hva gør jeg. havde oss det problem i det andet akvarium der er 7 sorte mollyer og 5 neon fisk 5 lygtefisk 2 dværg gurami og 2 andre gurami er kan ikk huske hvad de hedder men der ville min anden han kampfisk han oss æde mine sorte mollyer men så satte jeg 3 hun kampfisk i og nu er der ingen problemer i der akvarium men der er ikk plads til flere fisk i det anden akvarium

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 15-02-09 21:35

mon ikke kampfisken ser guppyerne som sin egen race (de kunne jo godt ligne, dog med mindre haleror ) - den beskytter vel bare sit territorium, så der er nok ikke så meget at gøre...

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 15-02-09 21:39

En kamfisk går til angreb på guppyer, det er fordi halen er stor, og flagerende, så ser kampfisken den som en anden rival(kampfiske han) og så vil den slås. Fisk med flagrende haler/finner skal man ikke sætte sammen med en kampfisk.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-02-09 00:15

Du har et slemt rodsammen af arter.

Det er meget bedre og pænere at holde sig til to eller max 3 arter.
Og de skal harmonere både med hensyn til miljøkrav og gensidig fredelighed.

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 24-02-09 01:08

Kampfisk er en rovfisk lige på det område, så man skal tænke sig godt om. Og så syntes jeg du skal spørge dig lidt mere for, når du køber fisk. For vi er ikke født med akvarium viden i en lille rygsække. Og des mere du spørger, des større viden får du. Det er sådan vi andre har fået vores viden, også har jeg brugt en masse tid på nettet.

En ting, jeg lige vil tilføje, er at du kan ikke sætte dem som hedder baberraer, til efter navn. Sammen med pry fisk.

Kommentar
Fra : jonata

Dato : 10-03-09 15:56

Find dig en god forhandler, som ikke bare sælger fiskene, men virkelig ved noget om fisk. Og kommer med gode råd om hvad man kan sætte sammen. Jeg har haft fisk i et år, og er kommet med mange dumme spørgsmål til min forhandler, men han siger der findes ingen dumme spørgsmål, det er bare dumt ikke at spørge.

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 10-03-09 19:39

Jeg er uddandet inden for dyrhandel, og somme tider kom der en kunde, og sagde at " jeg har et dumt spørgsmål", hvor til jeg svarede, at hvis kunden ikke ved det, hvordan kan det så være et dumt spørgsmål. Jeg og du er ikke født med alt den viden vi får brug for i livet, og der for bliver vi nød til, at spørge der hvor vi kan få svar.

Men der er også dem som bare vil sælge for, at sælge. Og når man ikke ved ret meget skal man gå langt uden om dem, når man så bliver lidt mere erfarende, så kan man gå til forhandler som slæger for, at sælge. Og som fotes er lidt billiger end dem som bruger tid på kunden.

Kommentar
Fra : sarahstella

Dato : 06-04-09 18:00

skil dem fra hinanden?ved der ik