/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
HDMI til Scart
Fra : troldenesdhb
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 14-02-09 10:28

Jeg har købt en Aldi pcer, og vil gerne overføre billedet til tv, det forventer jeg så skal være gennem scart? Kan man det når der er en HDMI udgang på pceren?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-02-09 10:38

Nej . scart er en stik standard. Den rummer mulighed for mange forskellige slags video og lyd signaler . Men ikke HDMI, som er nyere end scart.
Se i manualen om du ikke fra computeren kan trække et composit signal. Det kan de fleste fjernsyn med scart acceptere.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 14-02-09 11:22

Og så skal det vel også nævnes, at dataoverførsel med HDMI giver langt bedre (og hurtigere) kvalitet og er derfor at foretrække.

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 14-02-09 12:58

Klart nej HDMI & DVI er Digitale signaller og Composive / SCART / S-VHS er Analoge signaller (gammel standard)
Så hvis maskinen ikke har en af de andre 3 udgange kan du ikke få det over til SCART.

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 14-02-09 15:56

Tak for svaret JegErHer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 14-02-09 19:10

velkommen :)