/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
direkte svarmail
Fra : Sønder
Vist : 831 gange
100 point
Dato : 08-02-09 11:39

Når jeg er inde på en side, hvorfra der er mulighed for direkte at kontakte f.eks, banken eller kommunen, og jeg forsøger at sende dem en mail ad den vej, får jeg beskeden:
Kan ikke udføres da "standardklienten til post ikke er installeret korrekt"

Ved nogen hvad det betyder (ud over at det ikke kan lade sig gøre) og hvad man evt kan gøre ved det?

Det har tidligere fungeret, og det eneste, som er ændret siden, er opdateringer til windows.
Jeg bruger hotmail og kan derfra sende uden vanskeligheder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-09 11:58

Hvilket mailprogram bruger du ???

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 08-02-09 12:03

refi: se spm. nederste linie

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-09 12:07

Citat
refi: se spm. nederste linie

INDEN du kommenterer mine svar - så fortæl mig lige hvor man kan købe et emailprogram der hedder HOTMAIL

Det var IKKE udbyder jeg spurgte om

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-09 12:09

Hovsa - sorry....

Så ikke det var dig selv der svarede

Men det er stadig vigtigt at vide hvilket program du bruger - da du ikke kan bruge webmail til den slags....

Den forsøger jo at åbne dit mailprogram som åbenbart IKKE findes...

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 08-02-09 12:39

Jeg er ikke sikker på, jeg forstår dit spørgsmål.
Jeg bruger hotmail fra microsoft og har altid gjort det. Hvilke andre muligheder kunne jeg tænkes at svare..?

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 08-02-09 12:41

forresten... kan det have noget med at gøre, at jeg for nogle måneder siden vistnok i et anfald af oprydningsfeber slettede outlook, som jeg jo aldrig bruger. (eller gør jeg?)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-02-09 12:42

Du kunne bruge Outlook eller Outlook Ekspress. Og Refi mener at det er et af disse programmer der ikke er sat op.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 08-02-09 12:44

Det betyder tilsyneladende, at hvis jeg geninstallerer outlook, er problemet løst?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-02-09 12:50

Den må du da allerede have og også Ourlook Ekspress. Du skal bare definere dem som standardmail.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 08-02-09 12:52

næh. kik på indlæg fra 12:41

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-09 12:53

For at du kan bruge disse svarmail i programmer SKAL du have et mailprogram på komputeren...

Hotmail (Windows Live) er et webmailprogram - dvs. det ligger IKKE på komputeren...

Så ja - det er fordi du har slettet Outlook - men et andet kan også bruges....

Outlook Express (hvis du kører XP)
Windows Mail (hvis du kører Vista)

Problemet er at Outlook åbenbart er sat op til STANDARDPROGRAM - og da du har fjernet det kan den ikke åbne det...

Men alle andre programmer kan også sættes op til at være standard - så fortæl lige hvad du HAR - inden du begynder at installere igen...

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 08-02-09 12:54

ved ikke af, at jeg har andre...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-09 12:54

Hvilket styresystem kører du ?

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 08-02-09 12:55

i hvert fald ikke dem, du nævner

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 08-02-09 12:56

xp pro

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-09 13:00

OK...

Så bliver det nemmeste nok blot at installere Outlook igen

Derfor kan du godt bruge din mail som hidtil....

Men du er nødt til at sætte MINDST en adresse op i Outlook - den skal jo bruge en afsender.....

Du har nok under alle omstændigheder en mailadresse fra din udbyder...

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-09 13:31

Det lyder som om der er gået kuk i standard programmer, dengang du afinstallerede Outlook, prøv at gå til Angiv programadgang og standarder, for at se om du kan rette problemet, ellers må du skifte browser: http://www.mozilla-europe.org/da/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-02-09 13:33

Sønder, din mailadresse er hos stofa.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-02-09 13:36

Citat
Men du er nødt til at sætte MINDST en adresse op i Outlook - den skal jo bruge en afsender.....
ikke nødvendig hvis man bruger Firefox

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 08-02-09 13:41

jeg installerer lige outlook igen, og vender tilbage...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-09 13:59

Citat
ikke nødvendig hvis man bruger Firefox

Har firefox da et mailprogram ?????

Og hvordan ved den hvad afsenderadresse så er ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-09 14:02

Hvis det er thunderbird du tænker på er da da lige så nemt at installer Outlook igen....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-02-09 16:06

Nej jeg tænker ikke på Thunderbird, jeg tænker på funktionen: Mail to, som åbner post programmetl fra en internet side, når man vil skrive til indehaveren og klikker på: Send en mail eller hvad det nu hedder, det som åbner post programmet, eller med Firefox som kan indstilles til at bruge en webmail som Hotmail er i dette tilfælde

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 09-02-09 09:53

NYT PROBLEM OPSTÅET: Da jeg vil geninstallere outlook via officepakken får jeg beskeden:
Fejl 1327. Ugyldigt drev: E:\

jeg har da aldrig haft et drev, der hed E

Hvad??

Forsøger jeg at installere nogen af de andre (front page eller one note) er der ingen problemer

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 09-02-09 10:04

Tak for svaret o.v.n.. Det virkede da jeg ændrede i "Angiv programadgang og standarder" til outlook express. --Men derfor ville jeg nu stadig gerne vide hvorfor jeg ikke kan installere outlook, jfr ovenfor

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-09 10:48

Citat
til outlook express

Det kan jo så undre da du påstod du IKKE havde det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-09 11:16

Selv tak, godt du kan sende mail igen

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 10-02-09 08:43

Ja undskyld, refi, jeg vidste det faktisk ikke. Har ikke været inde i "Angiv programadgang og standarder" før. Men tak for din gode vilje også!