/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WMP fil import problem
Fra : palle22
Vist : 604 gange
200 point
Dato : 05-02-09 14:18

Hej
Jeg har flyttet al min musik over på en ekstern harddisk, i forbindelse med jeg har fået ny PC. Nu har jeg lagt det ind i mappen Musik på den nye PC, og sat Windows Media Player til at importere musikken, ved at tilføje mappen i programmet. Den finder så ca. 4000 af mine ialt 11.000 musik numre. Musikken er lovlig, og ligger i wma/mp3 format.

Nogen der kan hjælpe mig, så jeg kan få lov at se al min musik i media player? (Ville være fedt fordi jeg så kan bruge media center funktionen)

Mvh

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-02-09 14:35

Ligger al musikken i en mappe?

Har du set i Menuen Funktioner>Indstillinger fanebladet, Bibliotek, Overvåg mapper
om din musik mappe er der

mvh klaudi

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-09 15:01

Er du sikker på at Media Player kan spille det format? Du skal måske bare fortælle Medie Player at det skal spille dette format.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 05-02-09 15:48

Ja, mappen Musik ligger i overvågningen, og MediaPlayer finder jo en del af den musik der ligger i mappen, men langt fra det hele.
Mediaplayer er indstillet til at være standard afspiller, og indstillet til at tage sig af alle musik formater

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-02-09 15:55

Ja det lyder jo mærkeligt, musikken er vel sorteret i mapper, så ikke alle 11.000 er i en mappe,
for så kunne det jo være derfor.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 05-02-09 16:02

De ligger naturligvis i en række undermapper; Musik>Kunstner>Album

Det er kun nogle af undermapperne den ikke kan finde

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-09 16:17

Jeg har selv prøvet lidt det samme efter at have fået ny PC, men jeg kunne ikke bruge få mapper og det viste sig senere, at der var beskadigede filer i de mapper.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 05-02-09 16:19

Okay granner...

Men jeg kan åbne en mappe, alle mapper, og dobbeltklikke på en hvilken som helst fil, og så afspilles den i windows media player...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-02-09 14:16

Nu er Medie Player ikke en levende ting som skal huske og bedømme, det er en ting, et program der består af 0'er og 1'er, så der er ikke altid det er så logisk hvad et program kan. Og et program er aldrig bedre end den som lavede det.