/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Geddefiskeri nær Aarhus?
Fra : Wheelie
Vist : 5447 gange
50 point
Dato : 28-03-03 21:15

Findes der et lille mosehul med gedder nær Aarhus, samt evt. tips til bedste fangstmetode på denne årstid?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 28-03-03 21:28

Holmen ved Aarhus http://fiskeri.techen.dk/fisketure.html

Århus Sportsfisker Forening http://www.aasf.dk må have sådanne oplysninger, men desværre skal man være tilmeldt for at få adgang (er dog gratis)

Århus Sporvejes Sportsfiskerklub http://www.sporvejenesfiskeklub.dk er dog nede nu, men måske finder du noget senere

http://www.kvistholm.dk/diskussion/default.asp diskutions forum hvor der også er lidt om geddefiskeri

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 28-03-03 21:36

Her http://www.sportsfiskeren.dk/info/fiskevand/aarhus_amt/?mode=2 er en oversigt og beskrivelse af søer og moser i Aarhus amt

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 29-03-03 07:29

Af egen erfaring er Bryrup Sø mellem Århus og Horsens et fortrineligt sted at fike gedder
Mvh OW

Accepteret svar
Fra : AltidDanmark

Modtaget 50 point
Dato : 01-05-03 17:03

Davs ... og hør så her ..... Alt hvor du bor i denne af min smukke by .... Så er der op til flere gode muligheder for Geder.
Hvis du bor i den sydlige del af Aarhus , så kan du med held kører til Blegind og der finde Blegind mose .... Faktisk det sted hvor jeg son en MEGET ung lustfisker fangede min første Gedde .... For snese år siden ...

Der er oxo en ganske godt sted når du kører fra Solbjerg mod Malling .... Lige i udkanten af Solbjerg .... På højre side går der en lille grusvej ned til en mindre sø ... Der skulle det oxo være muligt ..

Skriv evt lidt mere om hvor du helst vil fiske.

MHV

ALTID DANMARK

Godkendelse af svar
Fra : Wheelie

Dato : 01-05-03 18:51

Tak for svaret AltidDanmark.
Det ser ud som om jeg snart skal ud og fiske igen. Jeg har MC, så hvis du mener det udvidder mine muligheder for at fiske nær aarhus, jammen så er du da hjertelig velkommen til at give yderlig besked.

Men tak for dit svar (indtil nu)
Mvh Wheelie

Kommentar
Fra : AltidDanmark

Dato : 01-05-03 19:32

Og hvis du skulle få tid og vejeret er ok .... Så er havnen oxo et godt sted .... Efter torsk og Ørred og sej er der jo oxo en mulighed for ... Tag et sildeforfang med .... Fang nogle små sild eller Tobis ..... Sæt dem på med en prop eller flydeflåd .... (Husk at evt spørge nogle af de andre der måtte være der , for at hører lige præsis hvordan man sætter dem på uden af beskade deres evne til at svømme)

MHV

ALTID DANMARK

Kommentar
Fra : dadman

Dato : 13-07-03 23:41

Lige en forklaring til AltidDanmarks første indlæg. Mosen i udkanten af Solbjerg hedder Astrup Mose. Ligger som han nævnte lidt udenfor Solbjerg i, sjovt nok, Astrup. Vær MEGET opmærksom på, hvor den grusvej er, jeg havde svært ved at finde den første gang. Du skal op i byen for at købe kort, der er anvisninger på et skilt på P-pladsen.
Jeg har ingen gode erfaringer derfra, jeg har ikke fanget gedder på hverken levende agn, wobler eller spinner, men måske er du dygtigere?! Held og lykke.

Venligst

dadman