/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Perker / Perle
Fra : Klumme
Vist : 1020 gange
10 point
Dato : 28-01-09 23:34

Vi i Danmark må støtte op om vores politifolk. Derfor bør vi gøre en aktiv indsats. så deres sprogperle af en søforklaring holder i retten. (selv om bertel Brandert ikke morer sig)

Fremover hedder det derfor:
Fængsel = Perleskrin
Terrorcelle = Perlekæde
Etniske sladdertanter = Perlehøns
Falsk vidneudsagn = Perleplade
Etnisk stamtræ = Perlerække
Indvandrerbande = Perlevenner
Etnisk prostitueret = Knaldperle
Men vi skal ikke kaste perler for svin, så politiet skifter derfor navn til Muslingerne

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 28-01-09 23:37

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-01-09 23:44

ha ha ha..ja jeg bliver sgu helt nervøs...min hund hedder Perle.....

Kommentar
Fra : lunalovegood

Dato : 28-01-09 23:47

hehe, det er jo logik for perkerhøns

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 28-01-09 23:48

Det er lidt en skam at Klumme har besluttet at jeg ikke morer mig, jeg var ellers lige ved at komme i perlehumør, og den kreative liste af perleord.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-09 23:49

Etnisk prostitueret? Jeg 'fandt' på den for 4 dage siden, men kaldte det for en Mellem-Østlig luder.

Danskere er vel også etniske ...eller hyr?

..og så har du 'glemt' hvem lille Muhammed kalder på, når nogen driller? Sin perlemor

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-01-09 23:50

HWADDDDDD jeg troede slet ikke du havde de muskler der skal til for at smile....... men der fik vi dig...nu ved vi hvad du finder morsomt Kan det trøste dig, så er det ikke en jeg har hittet på

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-09 23:52

Kom lige på en ny:

Se den flotte burka. Det må vist være perlebroderi

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-01-09 23:53

Mon Bornholmerne bliver kede af øens tilnavn: Østersøens perle ... ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-09 23:55

En iransk tolk? = En sprogperle?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-01-09 23:56

Aner det ikke Molo...Jeg har ikke dybdeanalyseret den skrivelse jeg modtog. Erfaringsmæssigt fortager morskaben sig for ofte, når man desperat prøver at finde en dybere mening med vitsen. Du kan eksempelvis se den grå og vitsløse tillværelse som Bertel henslæber i desperat kamp for at finde en pointe i alle påståede morsomheder

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-01-09 23:57

Sprogperle = Tolk LOOOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-09 23:57

Er en glad tyrker i perlehumør?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-01-09 23:58

Nahhh det har noget med tobak at gøre "Når blot man har et perlehumør tra lalala"

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-01-09 23:58

Etnisk "mama" = Perlemor
Gangster-slang for bortskaffet uønsket individ = Perledykker

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-09 23:59

En ægyptisk glarmester? Er det så en glasperle?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-01-09 00:01

Hedder en etnisk snedker så en træperle ???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-01-09 00:03

Troede man sku vise det opgavssted man har sine fantastiske oplysninger fra i form af et link .
Men meget oplysende og spændende ......ihvertilfælde for en storbynød Hi hi

Det er en skøn form for indslag ikke lille Klumme ?? Denne her facon. Det er ment som sjov,men nu kommer den evindelige snævertsynede bla. bla.bla.sikkert som så ofte før, jo nok vældende ud af dig som galde,men spar dig bare for jeg gider dig slet ikke og spar nu alle dem der øjensynligt mener at du kaster med guldperler. Sov Godt

Fluebenet ud.

P.s. Der er helt sikkert også div fejl du kan angribe meeeen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-01-09 00:05

restaurant ved vandet ejet at etniske danskere= "Søens Perle"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-09 00:07

Er en 'afgiftsfri' Cola fra kiosken mon perlende frisk?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-01-09 00:07

Ups...der kom landsbytossen sunowich lige ind med et par "begavede" ord

Hvor helvede står det henne, at man skal henvise til et link din kolbøtte? Men nå du så gerne vil have det, så har jeg den fra min SMS....Hjernebløp LOOOOL Kors hvor kan du være glad for at dumhed ikke giver nævneværdig smerter, for så ville du vride dig på gulvet i smerte

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-01-09 00:08

Dyrehavsbakken har sin helt egen.... http://www.bakkensperle.dk/iesite.htm

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-01-09 00:09

LOOL bare man ikke skal spise der

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-01-09 00:10

Arrangeret ægteskab: Perlevedhæng ....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-01-09 00:11

Ajiii Jeg kan ikke lade være
Citat
Troede man sku vise det opgavssted
Opgavested LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL Vor Herre har sgu ikke været lige heldig hver gang

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-01-09 00:14

Håndjern: Perlekæde

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-09 00:15

En palæstinensisk skulptør. En kunstperle?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-01-09 00:15

Terrorcelle = Perlekæde er brugt...berpox

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-01-09 00:17

Klumme = perleforfalskning

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-01-09 00:17

Oh ja ... det var en smutter Kommer jeg så i perleskrinet?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-09 00:17

..eller hedder det en kulturperle?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-01-09 00:18

Eller kan man få "en på perleskrinet" ?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-01-09 00:19

Når strisserne ånder en i nakken, får man så svedperler på panden?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-09 00:20

Når en irakker dør lægger familien så en perlekrans på kisten?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-09 00:24

En pakistansk elitesvømmer må så være en vandperle.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-01-09 00:27

...vandperle... jeg troede det var ham Equatorial Guinea'neren fra OL der lige klarede en 100m....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-09 00:33

I Hitz-but-tahrir er de alle perlevenner

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-09 00:35

Ups... den var Klumme vist allerede kommet med

Indvandrerbande = Perlevenner

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-09 00:39

Jeg var ikke klar over, at man havde brugt udenlandsk arbejdskraft ved opførelsen af Meyers madhus.

Citat
Meyers madhus : Perlebyg fra Umbrien

www.meyersmadhus.dk/da/meyers_laekkerier/baelgfrugter/perlebyg_fra_umbrien.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-09 00:45

Skal vi nu også te' os som kanibaler?

Perler i sirup - egnsspecialitet i smagsmæssig særklasse.

Citat
Lokaliseringsrådet under forbrugerrådet udskrev tidligere på året en
konkurrence om nye egnsspecialiteter. Ideen bag konkurrencen var at lade
lokale producenter arbejde sammen med lokale kokke om udvikling af nye
produkter til den danske forbruger. Man havde delt Danmark op i fire
regioner, så konkurrencen både fik regionsvindere og den endelige
finalevinder. Svendborg var værtsby for konkurrencerne, som blev afviklet
den 20. oktober.
Skærtoft Mølle deltog i samarbejde med kokken Andreas Hartvig med
produktet: Perler i sirup –

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-01-09 00:54

Tråden er for lang til at gider nærlæse alle indlæg, men faldt over en fejl i din indledning Klumme
Citat
Etnisk stamtræ = Perlerække
det er køen på bistands kontoret, som er en Perlerække

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-01-09 01:34

Erare humanum est.... jeg har ikke lavet den, blot formidlet.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 29-01-09 02:57

Jeg har prøvet at samle tråden til en Printervenlig udgave:

For at bakke op om vort hårdt trængte Danske Politi bør alle danskere yde en aktiv indsats, så deres sprogperle af en søforklaring holder i retten - fremover hedder det derfor:

Citat
Fængsel = Perleskrin
Terrorcelle = Perlekæde
Indvandrerbande = Perlevenner
Etnisk stamtræ = Perlerække
Etniske sladdertanter = Perlehøns
Etnisk prostitueret = Knaldperle
Falsk vidneudsagn = Perleplade
Flot Burka = Perlebroderi
Arrangeret ægteskab = Perlevedhæng
Egyptisk glarmester = Glasperle
Iransk tolk = Sprogperle
Pakistansk elitesvømmer = Vandperle
Bortskaffet fjende = Perledykker
Etnisk kunstner = Kulturperle

Ved begravelser bruges det at lægge en Perlekrans på graven, og hvis du driller
lille Mohammad, så kalder han på sin Perlemor ........

................................................................................................................

Nu skal man jo ikke kaste Perler for Svin, så fra i dag er det vedtaget
at kalde Politiet for Muslinger

godt initiativ Klumme ..................

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-01-09 07:28

Så kan denne perletråd vist ikke bære mere, men jeg har lige et par afsluttende bemærkninger.

Selvfølgelig skal vores betjente tale pænt til deres "kunder", men men men...... i opkørte situationer er det beviseligt meget alimindeligt og dermed menneskeligt at kammertonen smutter, og mindre accepterede ord, finker og sprogbrug kan høres. Betjente er jo osse en slags mennesker, så i mine ører er den pågældende betjent tilgivet.

I forlængelse af dette kan vi sende en applaus til demokratiet i Danmark, idet perlesagen har været oppe på ministerplan og vores justitsminister har udtalt, at vores betjente specifikt ikke må bruge ordet "Perle" LOOOL

Men jeg kan dælme ikke tilgive, at betjenten ikke kunne finde på en bedre søforklaring...den perlehistorie er så langt ude, som den kan komme, og hovedet på sømmet eller prikken over I'et om man vil, er når vores søde politidirektør - med det klædelige overskæg - Hanne Bech Hansen, indiskutabelt til pressen udtaler, at hun sagtens kan høre at betjenten råber "Perle". Dette på trods af, at lydspecialisten som politiet bruger i sager. hvor der kriminalteknisk undersøges lydspor samt en sprogprofessor udtaler, at det er mindre end sandsynligt, at betjenten har råbt "Perle". LOOOL

Om igen Hanne.. du skyder dig selv i foden, når du så amatøragtigt dækker en af dine folk ind med en åbenlys løgn.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-01-09 07:36

Og så lige specielt til landsbytossen.

Undskyld sunowich, at tråden løb af sporet og blev så indviklet at du ikke kunne følge med. Jeg ved godt, at der ikke børe være kompleks sætningsopbygning og flerstavelsesord, hvis dit handicap skal tilgodeses, men det er altså svært at kommunikere med andre, hvis indlæg og tråde altid skal holdes på det plan, hvor du kan følge med.

Set i dette lys, synes jeg det var en klog beslutning du tog, at trække dig ud i det moment du opdagede at du alligevel ikke fattede hvad det gik ud på. Selverkendelse kan være svær, men det er dog en trøst for både Kandu og ikke mindst dig selv, at du trods alt har denne indsigt.

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 29-01-09 07:50

Der er jo ikke rigtig noget svar på dette perlehalløj LOOOL...mest fordi der ikke var noget spørgsmål, så point går til den som kom først ind i tråden...Tillykke Dova

Kommentar
Fra : CelinaL

Dato : 26-06-09 15:29

Haha ! Det er humor ! :D